Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä korkein vuokra jonka tiedät  (Luettu 8428 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
505 €/ha.

Shield

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Uudenkaupungin vihannesviljelijöillä on vuokrat olleet jo pidemmän aikaa luokkaa 1300€/ha! Viljanviljelijätkin ovat yrittäneet kilpailla vapaista pelloista lähelle tonnin vuokratarjouksilla! Hintataso onkin ajanut viljelijät etsimään peltoja pitkälti aivan eri maakunnista...

Velipoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
30e/m2 helsingissä..mutta siellä harrastetaan vaan pirttiviljelyä. :o

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
30e/m2 helsingissä..mutta siellä harrastetaan vaan pirttiviljelyä. :o
Kyse on siis pellon vuokrasta ei asunnon :P

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
30e/m2 helsingissä..mutta siellä harrastetaan vaan pirttiviljelyä. :o
Kyse on siis pellon vuokrasta ei asunnon :P
kyllä niihinkin on jotkut kantaneet multaa sisälle kasvatusta varten.  ::)

antti-x

  • Vieras
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
30e/m2 helsingissä..mutta siellä harrastetaan vaan pirttiviljelyä. :o
Kyse on siis pellon vuokrasta ei asunnon :P

Onhan se sinänsä outoa että huippupellosta 6-8 sentin neliöhintaa / vuosi pidetään kovana, ja samaan aikaan huonosta kylmästäkin hallista pyydetään helposti 200 kertaa enemmän.

yhdestä tuoreesta sopimuksesta liikkuu villejä huhuja mutta todellinen hinta on kai alle 700 euron, Sauvon vihannesparonit maksaa kuulemma sen verran jo ilman kastelumahdollisuutta.

Naapurin jättisikalan pellot ovat vuokralla kohtuuhintaan mutta vuokralaisen kontolla on hankkiutua eroon jokusesta tuhannesta kuutiosta lietettä. Kaikki kulut, stressit ja imago-ongelmat mukaanluettuna saattaa olla se kovin vuokra alueella ;)

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
eiks laitilassakin sentään tonni/ha oo ihan normi jos vaan vähänki joku pottu kasvaa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Nyt kyllä kannattaa tehdä 10-vuotisia vuokrasopimuksia 700-1000€/ha, kun tuet ovat putoamassa 40%  :o

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Turun naapuripitäjä Lieto järjesti kevättalvella tarjouskilpailun n. 41 ha alasta, jossa on ympäristö- ja LFA-tukioikeudet, mutta tilatukioikeuksia vain n. 6 ha alalle. En ollut tarjouskilpailussa mukana, koska maat ovat vähän turhan kaukana omiani. Laskeskelin kuitenkin aikani kuluksi, että tuosta olisi voinut tarjota ehkä n. 175-200€/ha. Voittanut tarjous oli 507€/ha...  :o

Toivon todella, että vuokraajalla on jossain takataskussa puuttuvat tilatukioikeudet! Muuten tuo vastaa kait jotain 700€/ha normaalia tukipeltoa.

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
ittellä 650E/ha lehmälaitumesta

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Mikä on korkein vuokra jota itse maksatte?
Mulla korkein 400€/ha, yli viiden hehtaarin lohkoja ja pH yli 6,5. Muut 300€/ha tai alle.

diego

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Nyt kyllä kannattaa tehdä 10-vuotisia vuokrasopimuksia 700-1000€/ha, kun tuet ovat putoamassa 40%  :o

Mistäs JoHaRa tuollaisia uutisia on kuullut?

Itse olen tarjonnut peltojani vuokaralle kasvinviljelytilan tukien hinnalla, mutta ei oo kelvannut kun on liian kuulemma liian kova hinta. Mutta kun oon kylvänyt pellot nurmelle, niin maitomiehet mielellään lannoittaa ja tekee rehut ja minä nostan tuet.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Nyt kyllä kannattaa tehdä 10-vuotisia vuokrasopimuksia 700-1000€/ha, kun tuet ovat putoamassa 40%  :o

Mistäs JoHaRa tuollaisia uutisia on kuullut?

Itse olen tarjonnut peltojani vuokaralle kasvinviljelytilan tukien hinnalla, mutta ei oo kelvannut kun on liian kuulemma liian kova hinta. Mutta kun oon kylvänyt pellot nurmelle, niin maitomiehet mielellään lannoittaa ja tekee rehut ja minä nostan tuet.

En ole kuullut mistään, mutta PELKÄÄN näin tapahtuvan. Ennusmerkkejä asiasta on liikkeellä ihan riittämiin. Itse pyrin elämään tuon pahimman uhkakuvan mukaan, enkä suosittele muillekkaan liian optimistista asennetta tukien säilymisestä  :-[

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Mikä on korkein vuokra jota itse maksatte?
Mulla korkein 400€/ha, yli viiden hehtaarin lohkoja ja pH yli 6,5. Muut 300€/ha tai alle.

Kalleimmat 170€/ha
Halvimmat 70€/ha

Vähä sylettää maksella noita vuokria...  :'(
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Mikä korkein vuokra jonka tiedät
Nyt kyllä kannattaa tehdä 10-vuotisia vuokrasopimuksia 700-1000€/ha, kun tuet ovat putoamassa 40%  :o

Mistäs JoHaRa tuollaisia uutisia on kuullut?

Itse olen tarjonnut peltojani vuokaralle kasvinviljelytilan tukien hinnalla, mutta ei oo kelvannut kun on liian kuulemma liian kova hinta. Mutta kun oon kylvänyt pellot nurmelle, niin maitomiehet mielellään lannoittaa ja tekee rehut ja minä nostan tuet.

En ole kuullut mistään, mutta PELKÄÄN näin tapahtuvan. Ennusmerkkejä asiasta on liikkeellä ihan riittämiin. Itse pyrin elämään tuon pahimman uhkakuvan mukaan, enkä suosittele muillekkaan liian optimistista asennetta tukien säilymisestä  :-[
Ei kummoista kristallipalloa tarvita tietääkseen että nykyisen tasoiset tuet ei ainakaan ikuisesti jatku :o