Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Levikepyörät  (Luettu 12296 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Levikepyörät
Ei oikein onnistu rapidin hinaus rahka-nevalla vaikka veturi painaa yli 9tn ja alla on 710/60r42, rinnalle kun laittoi 20.8r42 niin rupesi onnistumaan ihan kohtuullisesti.

Jos on sillai että ilman paripyöriä ei rahkanevalla pinnalla pysy niin millai se räpiiri siel perässä pinnal pysyy?

Ei täysil säiliöil ainaskaan...

Ei oikeen pehmeelle rahkanevalle oo asiaa tyhjälläkään rapitilla... Pneumalla tms. kylvö ja kevyttä lapiorullaäestä perään. Hirvet, kauriit, jänikset ja linnut korjaa sadon ;D ... Ja tuotantopanokset maksaa metsästysseura :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Levikepyörät


http://www.murskabiopacker.fi/fin/raju-levikevanteet paljonkohan noi rajun pikalukot maksaa? mut mites noiden kanssa toi kiristys tasaisesti ::)

Tuosta: http://www.euromaster.fi/download_document/Raju_Hinnasto-2012.pdf  saa käsitystä Rajun hinnoittelusta.

Raudanmaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 443
  • Sympaattinen ?
Vs: Levikepyörät
Ei oikein onnistu rapidin hinaus rahka-nevalla vaikka veturi painaa yli 9tn ja alla on 710/60r42, rinnalle kun laittoi 20.8r42 niin rupesi onnistumaan ihan kohtuullisesti.
Rahkanevat pitäis raivata pelloksi, hirveitä kaurasatoja tulee kun niitä muokataan...  ;D

yli 5tn kauraa rahkaiselta suolta. ;D ;D ;D

Miten iso suo ? kolmisen hehtaaria :)
sielussani tumma laulu helää..............

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Levikepyörät
Levikkeet on täysin turhat.

Niitä ei tarvitse jos pellolla on olosuhteet kunnossa. Ja jos on niin vetelää ettei ilman levikkeitä pinnalla pysy niin eihän silloin esim kylvökään suju.

Levikkeet on maantieajossa turvallisuusriski. Tappovehkeitä ne on vaikka ne ei olis paikallaankaan, helvetin vaarallisia ne on kun ne ovat seinää vasten nojalla, kaatuvat helposti.

Levikkeitten köljääminen paikalleen on hankalaa hommaa.

Eihän niissä ole oikeastaan mitään hyvää.
No savimaalle ei ainakaan saa mennä ilman levikkeitä keväällä ja jos olis mahdollista niin syksyllä tarttis kylvää niin paljon kuin mahdollista  :P  Mutta viime syksy ei tarjonnut oikeen kunnolla tilaisuutta sitten enää kun vettä alkoi satamaan niin se ei loppunut  ;D 

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Levikepyörät
Kumma kun SKNnä ei ole moommaillu tätäkin ketjua, tais kyllä olla eilen jo liikaa vauhdissa notta..
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

realisti

  • Vieras
Vs: Levikepyörät
Ei oikein onnistu rapidin hinaus rahka-nevalla vaikka veturi painaa yli 9tn ja alla on 710/60r42, rinnalle kun laittoi 20.8r42 niin rupesi onnistumaan ihan kohtuullisesti.
Rahkanevat pitäis raivata pelloksi, hirveitä kaurasatoja tulee kun niitä muokataan...  ;D

yli 5tn kauraa rahkaiselta suolta. ;D ;D ;D

Miten iso suo ? kolmisen hehtaaria :)

heh heh. Siis yli 5tn / ha, ja sitä rahkaisinta sorttia on yksi 15ha lohko. Muuten suo-maata on ehkä 40ha, mutta ne on suorastaan helppoja tuohon rahikkoon verraten. Kyllä se kylvö rapidilla onnistuu ihan kohtuudella työsyvyys 0 asennossa ja välijyrää kannatellen. Tosin jokin keppi pitää olla vantaiden sorkkimiseen, sillä tukkii/lauttaa ehkä 5 kertaa tuon 15ha:n kylvössä.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Levikepyörät
Kyllä paripyörät tarvitaan
Taakse vähintään kuus ja puolsataset neljäkakkoset
Pintapaine on avainsana
Ja se ketä väittää ettei saa paripyöriä paikalle, katsoo peiliin, niin näkee syyn.
Käteinen ratkasee

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Levikepyörät
Kumma kun SKNnä ei ole moommaillu tätäkin ketjua, tais kyllä olla eilen jo liikaa vauhdissa notta..

Ei ny ihan aina jaksa moommailla...... ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Levikepyörät
Ei oikein onnistu rapidin hinaus rahka-nevalla vaikka veturi painaa yli 9tn ja alla on 710/60r42, rinnalle kun laittoi 20.8r42 niin rupesi onnistumaan ihan kohtuullisesti.
Rahkanevat pitäis raivata pelloksi, hirveitä kaurasatoja tulee kun niitä muokataan...  ;D

yli 5tn kauraa rahkaiselta suolta. ;D ;D ;D

Miten iso suo ? kolmisen hehtaaria :)

heh heh. Siis yli 5tn / ha, ja sitä rahkaisinta sorttia on yksi 15ha lohko. Muuten suo-maata on ehkä 40ha, mutta ne on suorastaan helppoja tuohon rahikkoon verraten. Kyllä se kylvö rapidilla onnistuu ihan kohtuudella työsyvyys 0 asennossa ja välijyrää kannatellen. Tosin jokin keppi pitää olla vantaiden sorkkimiseen, sillä tukkii/lauttaa ehkä 5 kertaa tuon 15ha:n kylvössä.

Sehän pitäis sitten kylvää ''kirren päälle''.  Jotta rapitin kynsien viilaamisella onkin jo kiire!  ;)

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Levikepyörät
Eikös pienemmät paineet renkaissa auttas jo paljon, mutta monet ei taija niitä laskee vaikka levikepyöriä jaksetaan hillua paikalleen. Mitenkähän pieneks paineet uskaltas laskee noista 460R34 renkaista, että rengas vielä kestää nostolaitekoneilla ajella? Levikepyöriä ei oo.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Levikepyörät
>Taakse vähintään kuus ja puolsataset neljäkakkoset

> katsoo peiliin, niin näkee syyn.

Ja kuka noita takki auki osteskelee uusia niin kukas sieltä peilistä kurkisteleekaan  ::)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Levikepyörät
Eikös pienemmät paineet renkaissa auttas jo paljon, mutta monet ei taija niitä laskee vaikka levikepyöriä jaksetaan hillua paikalleen. Mitenkähän pieneks paineet uskaltas laskee noista 460R34 renkaista, että rengas vielä kestää nostolaitekoneilla ajella? Levikepyöriä ei oo.

Riippuu veturin ja koneiden painosta sekä kuinka paljon tieajoa.Noin pienissä tuskin varaa kovin paljoa alle barin paineisiin, nostolaitekoneilla ja peltoteillä.

Vallussa, joka keväisin täyttökärryn edessä ja kyntötraktorina kun toisilla tehdään töitä ;D, renkaat 520/70R38 ja niissä paineet 1bar. Nostolaite aurat ja keulalla perälevy painona, alemmas ei voi paineita pudottaa loppuun kalutuilla renkailla.

Itellä suurimmat renkaat 650mm+20.8 rinnalla, noissa juuripyörissä painetta 0.5-0.6bar ja rinnalla olevissa 0.4bar. Rengasremppaa ei ole tarvinut tehdä mutta vanneremonttia senkin edestä :-[ Ei tahdo kotimainen suora, täysin pokkaamaton umpivanne kestää, repeää joko keskilaipalta tai vanteen ja laipan saumasta.

Levikepyörät, tuollaiset isotkin, heittää kahteen mieheen hetkessä paikoilleen kun on teleskooppikiinnikkeet ja pulttipyssy jolla kiristää kiinni. Ei tartte pyöritellä kohdilleen, turvallisetkin kun yksi kiinnike on hetkessä nakattu paikalleen. Vartissa on takana paripyörät paikoillaan, helpottaa todella paljon kiinnitystä kettinkeihin verrattuna.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Levikepyörät
Eikös pienemmät paineet renkaissa auttas jo paljon, mutta monet ei taija niitä laskee vaikka levikepyöriä jaksetaan hillua paikalleen. Mitenkähän pieneks paineet uskaltas laskee noista 460R34 renkaista, että rengas vielä kestää nostolaitekoneilla ajella? Levikepyöriä ei oo.

Riippuu veturin ja koneiden painosta sekä kuinka paljon tieajoa.Noin pienissä tuskin varaa kovin paljoa alle barin paineisiin, nostolaitekoneilla ja peltoteillä.

Vallussa, joka keväisin täyttökärryn edessä ja kyntötraktorina kun toisilla tehdään töitä ;D, renkaat 520/70R38 ja niissä paineet 1bar. Nostolaite aurat ja keulalla perälevy painona, alemmas ei voi paineita pudottaa loppuun kalutuilla renkailla.

Itellä suurimmat renkaat 650mm+20.8 rinnalla, noissa juuripyörissä painetta 0.5-0.6bar ja rinnalla olevissa 0.4bar. Rengasremppaa ei ole tarvinut tehdä mutta vanneremonttia senkin edestä :-[ Ei tahdo kotimainen suora, täysin pokkaamaton umpivanne kestää, repeää joko keskilaipalta tai vanteen ja laipan saumasta.

Levikepyörät, tuollaiset isotkin, heittää kahteen mieheen hetkessä paikoilleen kun on teleskooppikiinnikkeet ja pulttipyssy jolla kiristää kiinni. Ei tartte pyöritellä kohdilleen, turvallisetkin kun yksi kiinnike on hetkessä nakattu paikalleen. Vartissa on takana paripyörät paikoillaan, helpottaa todella paljon kiinnitystä kettinkeihin verrattuna.

Notta maharottomat jossei jopa ristuksen suuret. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Levikepyörät
Eikös pienemmät paineet renkaissa auttas jo paljon, mutta monet ei taija niitä laskee vaikka levikepyöriä jaksetaan hillua paikalleen. Mitenkähän pieneks paineet uskaltas laskee noista 460R34 renkaista, että rengas vielä kestää nostolaitekoneilla ajella? Levikepyöriä ei oo.

Riippuu veturin ja koneiden painosta sekä kuinka paljon tieajoa.Noin pienissä tuskin varaa kovin paljoa alle barin paineisiin, nostolaitekoneilla ja peltoteillä.

Vallussa, joka keväisin täyttökärryn edessä ja kyntötraktorina kun toisilla tehdään töitä ;D, renkaat 520/70R38 ja niissä paineet 1bar. Nostolaite aurat ja keulalla perälevy painona, alemmas ei voi paineita pudottaa loppuun kalutuilla renkailla.

Itellä suurimmat renkaat 650mm+20.8 rinnalla, noissa juuripyörissä painetta 0.5-0.6bar ja rinnalla olevissa 0.4bar. Rengasremppaa ei ole tarvinut tehdä mutta vanneremonttia senkin edestä :-[ Ei tahdo kotimainen suora, täysin pokkaamaton umpivanne kestää, repeää joko keskilaipalta tai vanteen ja laipan saumasta.

Levikepyörät, tuollaiset isotkin, heittää kahteen mieheen hetkessä paikoilleen kun on teleskooppikiinnikkeet ja pulttipyssy jolla kiristää kiinni. Ei tartte pyöritellä kohdilleen, turvallisetkin kun yksi kiinnike on hetkessä nakattu paikalleen. Vartissa on takana paripyörät paikoillaan, helpottaa todella paljon kiinnitystä kettinkeihin verrattuna.

Notta maharottomat jossei jopa ristuksen suuret. ;D

Kyllä nuo on lähinnä mopoluokkaa, kun ympärilleen kattelee :P

Mutta riittää hyvin, ei mopolla mahottomuuksiin :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Levikepyörät
Eikös pienemmät paineet renkaissa auttas jo paljon, mutta monet ei taija niitä laskee vaikka levikepyöriä jaksetaan hillua paikalleen. Mitenkähän pieneks paineet uskaltas laskee noista 460R34 renkaista, että rengas vielä kestää nostolaitekoneilla ajella? Levikepyöriä ei oo.

Riippuu veturin ja koneiden painosta sekä kuinka paljon tieajoa.Noin pienissä tuskin varaa kovin paljoa alle barin paineisiin, nostolaitekoneilla ja peltoteillä.

Vallussa, joka keväisin täyttökärryn edessä ja kyntötraktorina kun toisilla tehdään töitä ;D, renkaat 520/70R38 ja niissä paineet 1bar. Nostolaite aurat ja keulalla perälevy painona, alemmas ei voi paineita pudottaa loppuun kalutuilla renkailla.

Itellä suurimmat renkaat 650mm+20.8 rinnalla, noissa juuripyörissä painetta 0.5-0.6bar ja rinnalla olevissa 0.4bar. Rengasremppaa ei ole tarvinut tehdä mutta vanneremonttia senkin edestä :-[ Ei tahdo kotimainen suora, täysin pokkaamaton umpivanne kestää, repeää joko keskilaipalta tai vanteen ja laipan saumasta.

Levikepyörät, tuollaiset isotkin, heittää kahteen mieheen hetkessä paikoilleen kun on teleskooppikiinnikkeet ja pulttipyssy jolla kiristää kiinni. Ei tartte pyöritellä kohdilleen, turvallisetkin kun yksi kiinnike on hetkessä nakattu paikalleen. Vartissa on takana paripyörät paikoillaan, helpottaa todella paljon kiinnitystä kettinkeihin verrattuna.

Notta maharottomat jossei jopa ristuksen suuret. ;D

Kyllä nuo on lähinnä mopoluokkaa, kun ympärilleen kattelee :P

Mutta riittää hyvin, ei mopolla mahottomuuksiin :)

Ja missä päin suomea se jasjasjas asui................... ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159