Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe V 2011 maatalouden tulot  (Luettu 21472 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Haudassa on aikaa miettiä kuinka tuli tehtyä töitä kesällä vuorotta ja tulihan sitä rahaa ,mutta koskaan en niistä kerinnyt nauttimaan.
Toisaalta maataloustulo ei kerro kaikkea ,jos yksityispuolen menot ovat hulvattomat tai velkaa siellä puolella on niitä tuloja oltava jotta ei lääninvouti tule nurkkia mittailemaan. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

talutehnika

  • Vieras
Vs: V 2011 maatalouden tulot
>160 000 maatalous ja metsä päälle 340 000 ,pörssitulot vajaa 120 000.

Penikkatauti vaivaa? Kellä oikeasti tuollaiset tulot ei niitä kyllä millään rupupalstoilla huudella.

No mistä näitä kaikkia tietää? Jos ei metsävähennyksiä käytettävissä niin kyllä tuo mahdollista. Olihan mullakin, aloittelijalla, metsästä 2011 265 004 € tulot mutta metsävähennysten sekä osittaisten verovapauksien ansiosta verotettavaa vain 53339 €. Metsästä.

Ja vuonna 2010 253 326 € metsätuloilla 32860 € verotettavaa. Metsävähennykset tietysti tuohon tulokseen "päästäkseen" täytyy olla täydet mutta tuolloin osa metsätuloista oli verotettavaa vain 50 % osalta.

Ettei voi moittia kovaa verotusta mikäli metsävähennyksiä riittää. Mutta mikäli Rääkkyjooseppi on käyttänyt täydet metsävähennykset niin rajusti on hakattavaa  :) Ja pörssihaikin vielä.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Haudassa on aikaa miettiä kuinka tuli tehtyä töitä kesällä vuorotta ja tulihan sitä rahaa ,mutta koskaan en niistä kerinnyt nauttimaan.
Toisaalta maataloustulo ei kerro kaikkea ,jos yksityispuolen menot ovat hulvattomat tai velkaa siellä puolella on niitä tuloja oltava jotta ei lääninvouti tule nurkkia mittailemaan. ;)

eihän se oo sen kummempi muissakaan töissä jos elät yli varojen noutaja tuloo... ::)
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Viime vuonna luokkaa 20 000, ja tänä vuonna investointiin liittyvien eläinostojen takia luultavasti vähemmän. Mutta olen nuori ja kaunis  :P , samoin vaimo ja löytyy jo kolme hienoa poikaa, eli ei sovi valittaa  ;)

elukat on tehokas veronsyöjä, joka vuos kun muutamalla kymppitonnilla ostaa lisää, ei verot vaivaa... jaa paitti minne nuitten kassa kohta mahtuu  ;D :P ;D

ittellä ylösajovaiheesta johtuen syödään aiempia tappiota veilä tämä vuosi, sitten pitäs jostakin päätellä yrittäjätulo taso johon pyritään...  :-\
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: V 2011 maatalouden tulot
No joo, hyvin meni kuten edellisenäkin vuonna. Myyntikate 71% joka hieman parempi kuin edellisenä vuonna eli olen edelleen pystynyt muuttuvissa kuluissa tinkimään. Käyttökate on 52% ja voitto ennen veroja reilu 40%

Jaa euroja, no niitä jäi verojen jäkeen pikkusen vajaa 60000e

Pienestäkin touhusta jää käteen kun ottaa tavoitteeksi tuloksenteon ja lopettaa verottajan pelkäämisen
Köyhällä on viä oppimista. Myyntikate 57,4 % putos 2,6% edellis vuodesta
Käyttökate 42% pysy samana. Ja  voitto ennen veroja 39%.
Koneiden ja kaluston poistamaton menojäännös kertaa 11 on suurin piirtein sama kuin litrat jotka on mennyt meijeriin

En tierä mistä noi luvut olis voinut saada, ainakaan mää en sellaisia rupia laskemaan  ;D Tilituesta löyty tuollaiset ... suorat rahamenot 34,8% liikevaihdosta. Suorat tuet 54,1% toimintajäämästä eli 35,3% liikevaihdosta.  ???

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: V 2011 maatalouden tulot
No joo, hyvin meni kuten edellisenäkin vuonna. Myyntikate 71% joka hieman parempi kuin edellisenä vuonna eli olen edelleen pystynyt muuttuvissa kuluissa tinkimään. Käyttökate on 52% ja voitto ennen veroja reilu 40%

Jaa euroja, no niitä jäi verojen jäkeen pikkusen vajaa 60000e

Pienestäkin touhusta jää käteen kun ottaa tavoitteeksi tuloksenteon ja lopettaa verottajan pelkäämisen
Köyhällä on viä oppimista. Myyntikate 57,4 % putos 2,6% edellis vuodesta
Käyttökate 42% pysy samana. Ja  voitto ennen veroja 39%.
Koneiden ja kaluston poistamaton menojäännös kertaa 11 on suurin piirtein sama kuin litrat jotka on mennyt meijeriin

En tierä mistä noi luvut olis voinut saada, ainakaan mää en sellaisia rupia laskemaan  ;D Tilituesta löyty tuollaiset ... suorat rahamenot 34,8% liikevaihdosta. Suorat tuet 54,1% toimintajäämästä eli 35,3% liikevaihdosta.  ???

Maatalousneuvoksen tuloslaskelma vertailusta .
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Pienestäkin touhusta jää käteen kun ottaa tavoitteeksi tuloksenteon ja lopettaa verottajan pelkäämisen
Mitä sillä tuloksella ja verojen maksulla tekee?

Saako sen tuloksen hautaan mukaansa?
Ööö, no eletään. En minä ainakaan sitä ymmärrä kun monilla on vimma hakata kaikki tuleva raha maatalouteen tarpeettomiin investointeihin ihan vain sen takia ettei vaan tarvis veroa maksaa. Ja sitten inistään ettei kannata.
Wejjo kirjoittaa asiaa.  Harmittaa isolla veellä kun jää alle 500€/ha verotettavaa. Tosin lannoitteet kahdelle vuodelle, jne. rokotti tulosta viime vuodelta...
Niin. Minua on alkanut kovasti kiinnostaa nämä tarpeettomat investoinnit. Kuka niitä tekee ja kuka niistä valittaa. Itse en ole koskaan tehnyt tarpeetonta investointia, paitsi tietysti tuo lautasmuokkaaja, kun uskoin, että tämä se on hyvä työmenetelmä. Mitä ihmisiä olen haastatellut, niin yleensä keskustelun kaari on sellainen, että kone hommattiin ja se oli tosi kallis, mutta käytössä kyllä paljon parempi kuin se vanha. Loppupäätelmä on, että hankintaan ollaan ihan tyytyväisiä.

Sitten tuossa verojen maksussa on sellainen pointti, että maksettua veroa vastaan ei saa omalle tontille mitään konkreettista lisäarvoa. Konekaupasta saa sentään sen koneen, josta voi olla jopa hyötyä.

Nämä on omia valintoja eikä mitään yksiselitteisiä juttuja ollenkaan.

Voisiko olla niin, että eniten turhista investoinneista valittavat ne, jotka eivät investointeja tee lainkaan. Onko tämä porukka edes oikeassa ja voivatko he valittaa toisten rahojen käytöstä. Ilmeisesti voivat :)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Hyvähän se on harrastelijalla selittää ;D
Eikö sulla pitäs olla niissä palkkatöissä eikä agrossa, että saa leipää pöytään? ;)

Viimeksi muokattu: 02.03.12 - klo:16:30 kirjoittanut JD6630

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Pienestäkin touhusta jää käteen kun ottaa tavoitteeksi tuloksenteon ja lopettaa verottajan pelkäämisen
Mitä sillä tuloksella ja verojen maksulla tekee?

Saako sen tuloksen hautaan mukaansa?
Ööö, no eletään. En minä ainakaan sitä ymmärrä kun monilla on vimma hakata kaikki tuleva raha maatalouteen tarpeettomiin investointeihin ihan vain sen takia ettei vaan tarvis veroa maksaa. Ja sitten inistään ettei kannata.
Wejjo kirjoittaa asiaa.  Harmittaa isolla veellä kun jää alle 500€/ha verotettavaa. Tosin lannoitteet kahdelle vuodelle, jne. rokotti tulosta viime vuodelta...
Niin. Minua on alkanut kovasti kiinnostaa nämä tarpeettomat investoinnit. Kuka niitä tekee ja kuka niistä valittaa. Itse en ole koskaan tehnyt tarpeetonta investointia, paitsi tietysti tuo lautasmuokkaaja, kun uskoin, että tämä se on hyvä työmenetelmä. Mitä ihmisiä olen haastatellut, niin yleensä keskustelun kaari on sellainen, että kone hommattiin ja se oli tosi kallis, mutta käytössä kyllä paljon parempi kuin se vanha. Loppupäätelmä on, että hankintaan ollaan ihan tyytyväisiä.

Hankintaan ollaan tyytyväisiä, mutta ei ymmärretä sen vaikutusta taloudelliseen tulokseen ja likviditeetiin  ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Maatalouden tappio kuittaa metsäpuolen tulot, kun pitää maatalouden poistojakin tehdä välillä. No ensvuonna pitää tehdä todennäköisesti metsäpuolellakin minimiä suurempi metsävähennys.

Rahaakin jäi tilille alvien maksun jälkeen  :)

Täyttä harrasteluahan se maatalous on, enkä sen vakavemmaksi sitä missään nimessä haluaisikaan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Mitä jäi verotettavaa, laitan pohjaksi 769€
eli tulot nousi n. 700% viime vuodesta :)
Se jaetaan emännän kanssa.

Vajaa kolkyt tonnia.
Emännälle 98 %, mulle 2 %
Se mikä ei tapa, se vituttaa

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Pienestäkin touhusta jää käteen kun ottaa tavoitteeksi tuloksenteon ja lopettaa verottajan pelkäämisen
Mitä sillä tuloksella ja verojen maksulla tekee?

Saako sen tuloksen hautaan mukaansa?
Ööö, no eletään. En minä ainakaan sitä ymmärrä kun monilla on vimma hakata kaikki tuleva raha maatalouteen tarpeettomiin investointeihin ihan vain sen takia ettei vaan tarvis veroa maksaa. Ja sitten inistään ettei kannata.
Wejjo kirjoittaa asiaa.  Harmittaa isolla veellä kun jää alle 500€/ha verotettavaa. Tosin lannoitteet kahdelle vuodelle, jne. rokotti tulosta viime vuodelta...
Niin. Minua on alkanut kovasti kiinnostaa nämä tarpeettomat investoinnit. Kuka niitä tekee ja kuka niistä valittaa. Itse en ole koskaan tehnyt tarpeetonta investointia, paitsi tietysti tuo lautasmuokkaaja, kun uskoin, että tämä se on hyvä työmenetelmä. Mitä ihmisiä olen haastatellut, niin yleensä keskustelun kaari on sellainen, että kone hommattiin ja se oli tosi kallis, mutta käytössä kyllä paljon parempi kuin se vanha. Loppupäätelmä on, että hankintaan ollaan ihan tyytyväisiä.

Sitten tuossa verojen maksussa on sellainen pointti, että maksettua veroa vastaan ei saa omalle tontille mitään konkreettista lisäarvoa. Konekaupasta saa sentään sen koneen, josta voi olla jopa hyötyä.

Nämä on omia valintoja eikä mitään yksiselitteisiä juttuja ollenkaan.

Voisiko olla niin, että eniten turhista investoinneista valittavat ne, jotka eivät investointeja tee lainkaan. Onko tämä porukka edes oikeassa ja voivatko he valittaa toisten rahojen käytöstä. Ilmeisesti voivat :)

Kyllä sullekin se totuus valkenisi jos jättäytyisit pois palkkatyöstä ja hankkiutuisit perheelliseksi..  ::) ;)

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Vajaa neljä kymppii ilman mettää.Näihin "sulla pitää olla tää kone"hankintoihin en oo alkanu.Metsä pyörii meillä omana yksikkönään.Ja ei toi kiertoaika mee yksiin tukilla ja uudella vallulla.Vai meneekö?

talutehnika

  • Vieras
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Vajaa neljä kymppii ilman mettää.Näihin "sulla pitää olla tää kone"hankintoihin en oo alkanu.Metsä pyörii meillä omana yksikkönään.Ja ei toi kiertoaika mee yksiin tukilla ja uudella vallulla.Vai meneekö?

Se on vähän laskutavasta kiinni. Miten sä lasket tukin ja Vallun kiertoajat?

Tukkitili hyvin sijoitettuna tuo rahat takaisin hyvinkin äkkiä, Vallu ei.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: V 2011 maatalouden tulot
Vajaa neljä kymppii ilman mettää.Näihin "sulla pitää olla tää kone"hankintoihin en oo alkanu.Metsä pyörii meillä omana yksikkönään.Ja ei toi kiertoaika mee yksiin tukilla ja uudella vallulla.Vai meneekö?

Se on vähän laskutavasta kiinni. Miten sä lasket tukin ja Vallun kiertoajat?

Tukkitili hyvin sijoitettuna tuo rahat takaisin hyvinkin äkkiä, Vallu ei.

Vallu pitää yllättävän hyvin arvonsa, paljon parermmin kuin se pihassa oleva mersu ????