Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paripyörät  (Luettu 27554 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Paripyörät
Lauta on aina pakko olla renkaan alla, koska harvoin saa kiinnikkeitä ihan kohdalleen. Rautakangen kanssa täytyy sitten hieroa paremmin kohdalleen. Raju vanteet on tosiaan meilläkin.

Mitään rautakankea tarvita, ottaa rivasta kiinni ja nostaa. Nätisti pyörähtää kiinnikkeet kohdalleen. Toiseen Valmettiin täytyy sovittaa venttiilin paikkakin kohdalle ;)
Just joo, Husokki taitaakin olla pattijätkä. Pitänee tilata toukoaikaan paikalle laittamaan renkaat paikalleen. Mää vaan kattelen :D

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Paripyörät
Nuorempa kun oli vielä voimaa (ja vähemmän järkeä) tuli laitettua paripyörät voimalla paikalleen. Sit kerran näin kun ne laitettiin hyvällä tekniikalla paikalle ja sen jälkeen ei oo tarttenu hikoilla.  :D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Juhta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Paripyörät
Paripyörät on käytössä keväällä muokatessa sekä kylväessä. Muokkaustraktorissa 520/70-38 + 520/70-38 ja kylvötraktorissa 650/65-38 + 540/70-38. Edessä ei ole paripyöriä kummassakaan, vielä ainakaan... Ylileveysvalot on kylvötraktorissa.

Asennusaika noissa on todella paljon riippuvainen vanteista ja kiinnikkeistä. 520 milliset ovat rajun vanteilla ja niiden asentamiseen menee varmaankin sen liki tunnin verran. Nuo 540 milliset ovat ellegaardin vanteilla ja ne tiukataan sellaisella nivellukolla pitkällä vipuvarrella ja asennus on todella nopea.



 

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Paripyörät
Meilläkin Raju-vanteilla levikkeet eikä tarvi mitään pyöritellä kiinnikkeiden kohdalleen saamiseksi. Aikoinaan juurikin sen takia hommattu.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyörät
Meilläkin Raju-vanteilla levikkeet eikä tarvi mitään pyöritellä kiinnikkeiden kohdalleen saamiseksi. Aikoinaan juurikin sen takia hommattu.
Ja kun on vielä ne teleskooppi kiinikkeet ketjujen paikalla niin homma sujuu mutta aina on renkaat saatu paikalleen  ;D

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Paripyörät
Trukilla on nähny paripyöriä nostettavan paikoilleen ja nyt kun tuli sellainen itse hommattua, niin ajattelin kokeilla, ettei tarttisi painia niiteen pyörien kans niin paljo.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Paripyörät
Kyyllä sitten on väärän ammatin valinnut, jos ei saa paripyöriä paikalleen, jos ei keinot riitä, niin sitten otetaan konstit käyttöön!! 
Totta on myös nykyisten suurien pyörien kanssa parikkaat, tosi leveeksi menee. Ja jos kapealla kylätiellä ajetaan esimerkiksi juurikin lantavaunujen kanssa, lujaa ja massoilla, niin kyllä ongelmat on hyvin todennäköisiä. Nyt tulee lietteen levityskoneeseen leveät ykköspyörät, ja katsotaan sitten kylvöjen jälkeen, otetaanko ne pois, vai jääkö alle koko kesäksi. Kaveri on mammuttien kanssa pelannut kymmenkunta vuotta. Suurin ongelma hänen mukaansa on se, että lietevaunun alle laitettuna, ei sellaista voimaa olekaan, joka saa sen täyden vaunun asfalttitiellä vauhtiin.... venäläiset kummit on matalilla paineilla kuin imukuppi, puree tiehen sujuvasti...

Doksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 416
Vs: Paripyörät
Nuorempa kun oli vielä voimaa (ja vähemmän järkeä) tuli laitettua paripyörät voimalla paikalleen. Sit kerran näin kun ne laitettiin hyvällä tekniikalla paikalle ja sen jälkeen ei oo tarttenu hikoilla.  :D

Niin kuin vanha sanonta menee, että kun voimat loppuu,niin otetaan järki käyttöön. :D

nilihaara

  • Vieras
Vs: Paripyörät
Nuorempa kun oli vielä voimaa (ja vähemmän järkeä) tuli laitettua paripyörät voimalla paikalleen. Sit kerran näin kun ne laitettiin hyvällä tekniikalla paikalle ja sen jälkeen ei oo tarttenu hikoilla.  :D

Niin kuin vanha sanonta menee, että kun voimat loppuu,niin otetaan järki käyttöön. :D
Puutavarakuormella olen nostanut levikkeet vierelle pystyyn eikä ole tarvinnu paljos hikoilla. Pois ottaessa sama systeemi, ketjut auk, kouralla kii ja varastoon. :)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Paripyörät
Kyyllä sitten on väärän ammatin valinnut, jos ei saa paripyöriä paikalleen, jos ei keinot riitä, niin sitten otetaan konstit käyttöön!! 
Kiitos kovasti, kyllä tässä välillä siltä tuntuukin, että maanviljely olisi pitänyt kieltää meikäläiseltä kokonaan :D
Kyllähän tässä kaikki konstit on käyttöön otettu, pakon edessä. Meikäläinen on sen verran riippakinttu, että pyörä vie miestä, jos ei ole tarkkana. Kaikesta huolimatta toi paripyörien laitto on pahimmillaan aikamoista hieromista vielä rajuvanteidenkin kanssa. Toi teleskooppiratkaisu olisi varmasti kaikista paras systeemi, mutta en ole sitä vaan raaskinut jälkikäteen enää pyöriin ostaa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Paripyörät
Lauta on aina pakko olla renkaan alla, koska harvoin saa kiinnikkeitä ihan kohdalleen. Rautakangen kanssa täytyy sitten hieroa paremmin kohdalleen. Raju vanteet on tosiaan meilläkin.

Noin sen meikäkin tekee ja ihan vikkelästi isotkin renkaat menee alle.  Vaan kiinnikkeinä ovat Salpasetin salpalukot, jotka saa kätevästi lukkopultteikin koukulla nopeasti kättä vain ojentamalla.  Siinä varmaan ero hankalaan Rajuun.
Teen myös sovituksen ovenpielen lähellä, koska jos pyörä kaatuu päälle, se jää nojaamaan pieleen.

Salpalukot ovat myös venymättömät. Rajut ovat niihin verrattuna aivan onnettomat. Harmi, ettei settejä taideta enää tehdä. Ehkä kuitenkin tilauksesta.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Paripyörät
Lauta on aina pakko olla renkaan alla, koska harvoin saa kiinnikkeitä ihan kohdalleen. Rautakangen kanssa täytyy sitten hieroa paremmin kohdalleen. Raju vanteet on tosiaan meilläkin.

Mitään rautakankea tarvita, ottaa rivasta kiinni ja nostaa. Nätisti pyörähtää kiinnikkeet kohdalleen. Toiseen Valmettiin täytyy sovittaa venttiilin paikkakin kohdalle ;)
Just joo, Husokki taitaakin olla pattijätkä. Pitänee tilata toukoaikaan paikalle laittamaan renkaat paikalleen. Mää vaan kattelen :D

Sillä on se punainen tykinputkivalmetti.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Paripyörät
Mulla on toisessa koneessa Salpasetin lukot, enkä sitä ihan huonona systeeminä pidä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Paripyörät
Minäköhän vuonna rajuun tuli kiinnitys kehä? 
Mulla on toisen koneen levikkeet niillä ja on tosi helpot laittaa, sen kun "heittelee" paikalleen.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Paripyörät
Kyllä mää voi tulla kylmikselle paripyörät laittamaan, mutta mää näytän samalla myös miten ne otetaan pois. ;D
Käteinen ratkasee