Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ilmainen lämmitysjärjestelmä  (Luettu 4239 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön

Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.

Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin  ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.

Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla  :o

Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan  :o

Matias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Niin,  sitä lämpöäkin tulis moottorista vielä enempi, ku lavalla olis se paritonninen vesisäiliö painona. :D
"Internet on loistava keino päästä nettiin."
-Bob Dole

mah

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Hiluxit ja kingcapit vaatii kuitenkin limppuja lavalle talvella. :'(

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Mitäs jos ajat sen hiluxin keskelle pirttiä pörisemään, niin saat kaiken sen tankissa olevan energian lämmityskäyttöön. ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Riittäisikö lämpö myös seinälämmitykseen sen lattialämmityksen lisäksi  :o
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Mitäs jos ajat sen hiluxin keskelle pirttiä pörisemään, niin saat kaiken sen tankissa olevan energian lämmityskäyttöön. ;)
;D ;D ;D

Rehumyyjän älynväläys jälleen .


Vapise JoHaRa .

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Lämpöakku?  ;)

Onko tämä nyt ymmärrettävä niin että ooppeli ei lähde enää roikastakaan tulille ja ajattelit keskuslämmityksen vesillä lämmitellä moottoria..?  ;D

Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo:17:22 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Ei nyt kannata mitään vesipurkkia kuskata mukana. Antaa jäähdytysjärjestelmän paineistua ja pyörittää sillä paineistetulla vedellä pientä höyrymoottoria joka pyörittää laturia mikä täyttää akkuja jolla apulaitteet toimii. Ei mene energia hukkaan lämpönä. :)
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Höh! Johara pilas mun idean. Olin ajatellut laittaa sähköauton katolle ropelin, joka pyörisi ajoviimassa ja tekis sähköä akuille... Mutt sillä ei vois lämmittää  :'( Vai voisko  :-\
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

sorkkis

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Höh! Johara pilas mun idean. Olin ajatellut laittaa sähköauton katolle ropelin, joka pyörisi ajoviimassa ja tekis sähköä akuille... Mutt sillä ei vois lämmittää  :'( Vai voisko  :-\
Tottakai voi . ::) ::) ::)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön

Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.

Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin  ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.

Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla  :o

Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan  :o

Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön

Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.

Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin  ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.

Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla  :o

Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan  :o

Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.

Pitää paikkansa. Lämpöä voisi varastoida monella tavalla  :o

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Mitäs jos ajat sen hiluxin keskelle pirttiä pörisemään, niin saat kaiken sen tankissa olevan energian lämmityskäyttöön. ;)
;D ;D ;D

Rehumyyjän älynväläys jälleen .


Vapise JoHaRa .

sorkkiksen kannattaa pyydystää kaikki päivän rälläkkäkipinät termospulloon ja tuoda ne lämmikkeeksi tuvan pöydälle  :o

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön

Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.

Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin  ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.

Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla  :o

Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan  :o

Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.

Pitää paikkansa. Lämpöä voisi varastoida monella tavalla  :o
Natriumia pönikkään lämmittää mukavasti apteekista saa, joku 25kg säkki 1500 l vettä saa jo kivat lämmöt aikaan.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ilmainen lämmitysjärjestelmä
Tässä keksinnössä on kyllä valtava potentiaali  :o

Traktorikin keittää 100 litraa vettä tunnissa ihan turhaan. Nostolaitteisiin mahtuisi hyvin tuollainen lämpökontti jonka voisi vaan nostaa talon nurkkaan varaajaksi ja ottaa jäähtyneen tilalle  ;D

Lumitäppäri lämmittäisi kierroksellaan kaikki kylän talot kun kuskaisi vaan lämpökontteja talosta toiseen  ;D