Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneiden pesun ulkoistaminen?  (Luettu 18272 kertaa)

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
ite olen pessyt paalikäärijät vasta keväällä.
sykyllä puhallataan moskat poijes, ja rasvat peräään..
Helvetisti pitää olla jollain ylimääråista jos tonni silppurivaununpesusta kärsii..

Poijanklopit varmana vastailee..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
Noihin sähköliittimiin kannattaa myös kiinnittää hieman huomiota pesun kannalta. Pitäisi olla suunniteltu ulkotiloihin ja kosteisiin olosuhteisiin. Keväällä vilkaisin rapidin anturin johtoliitosta ja oli mielestäni esimerkillisen hyvin toteutettu. Eli vastinpinnoissa oli kumimainen tiiviste. Monesti kun katselee vastaavia suomalaisten tekosia, niin ei mitään käsitystä olosuhteista. Avoimia, kuivan tilan halvimpia liittimiä käytössä. Käytännössä en lähtisi tuohon suuntaan vettä antamaan. Ongelmia tiedossa jollain aikavälillä.

talutehnika

  • Vieras
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
Kyllä mää pyrin siihen, että puimuria lukuunottamatta kaikki koneet pestään määrävälein.  Apulanta puoli on käsitelty konesuojaöljyllä, lautaset halvemmalla öljyllä, minkäänlaista ruostetta ei ole näköpiirissä.

Minä taas pyrin välttämään maatalouskoneiden pesua viimeiseen saakka. Ainoastaan kylvökoneen apulantaosasto sekä vantaat pestään sekä keskipakolevitin. Paskanlevitysvaunu tietysti tuli pestyä silloin kun vielä moista käytettiin. Kuivaamisen jälkeen konesuojaöljy.

Tarpeeksi suurituottoisella kompressorilla, paksuilla letkuilla ja erilaisilla jatkokappaleilla irtoaa kuiva lika ja miksei märempikin. Eikä ole vesi, se vanhin voitehista, laakereissa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
Kyl mä oon valitettavasti pessyt vedellä kaikki heinäkoneet.Välillä on paalauskone jäänyt pesemättä hyvien kuivausilmojen puuttuessa..Ei ole mitään laakeri/sähköongelmia kyllä esiintynyt yhtenäkään vuonna.Ei tietysti kannata suoraan laakereihin vettä ruiskuttaa ja pesun jälkeen olen kuivattanut sekä rasvannut koneet huolellisesti.Mut ite on kyl tullu tehtyä eikä ulkoistettua(paitsi ulkona olen pesun suorittanut.)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
Uudessa Koneviestissä (15/07) on juttu " Peseminen on taitolaji".
Lainaus jutun johdannosta:
Pöttingerin noukinvaunun pesu kesti tauotta kahdelta mieheltä 14 tuntia. Sen jälkeen vaunu öljyttiin. Toimenpiteen hinnaksi tuli noin tonni. Onko se paljon vai vähän?.""


Tuntiveloitus oli siis 50€/h sis.alv..

Kyllä mä ainakin tuollaisen kalliin ja vaikeasti pestävän vaunun pesettäisin tuohon hintaan. Muutenkin se on tuo koneiden putsaaminen sen verta viheliäistä työtä..
Tänään vasta aloittelin aurojen pesua, vielä olis joitan koneita pesemättä... :'(
Tuollaisia isoja pesuloita ei vaan taida kovinkaan tiheässä olla? ???





En tiä muut kun et mää olen ulkona kun lumiukko tässä eurojen maailmassa.

1000€ pesusta!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote14h :o onkoos toi käsin vahattu pesun päälle ??? ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
Mun täytyy ottaa nyt tonnin pikavippi että saan tuon JF35 -kakkavaununi pesetetyksi. Jälleenmyyntiarvo paranee kun leuhkin sillä kuitilla joskus vuonna 2020  ???

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
kun meikäläisessä asuu aina pieni innovoiva=rahan tuhlaaja niin olisko hyvä/mukava jos kylässä olis yksi robottikäsi mille opetettais pesuliikkeet ja sitten se pesis aina samalla tavalla sen koneen. Samaan keksintö hän voisi puhaltaa paineilmaa ja tietenkin pesuaineet. Ei tarttis itseään liata ja vois paalaajankin puhalluttaa päivittäin. En tiedä mitä tulis maksamaan mutta ei se kustannus vaikka viidelle paljoa kuumavesipesuria ja betonilaattaa enemmän maksais. Itte olen ainakin joskus haaveillu. Vois saada rekkamiehiäkin mukaan.

Nuo liikeradat lienevät sen verran pitkiä että voisi hintaa kertyä. Kymppitonnilla voisi jostain löytää käytetyn teollisuusrobotin, mutta ulottuvuus olisi vasta metrin-parin luokkaa. Tuo robo pitäisi sitten asentaa kiskoille jotta se pääsisi hääräämään koneen ympärillä. Korkeussuunnassa tarvittaisiin myös nosto. Etuna olisi valmis ohjaussysteemi ja helppo ohjelmointi.

Ehkä tuo pitäisi kokonaan tehdä itse. Rosterista puomi jossa tarpeeksi niveliä ja servomoottorit tai hydrauliservot kääntelemään...

Hmm... mielenkiintoista... kukas tekee mekaniikan...?  :)


Mika


Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Koneiden pesun ulkoistaminen?
Naurettavaa touhua käyttää 1000€ pahasen kärryn pesemiseen.

Excel-miehet vielä yrittää puolustella  :D