Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Opiskelija ongelmissa koneaiheen kanssa - löytyiskö täältä jeesiä?  (Luettu 9890 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Tämä on ihan totta. Kunhan vaan oppija on vastaanottavainen... Nykyisin työelämäkin on jatkuvaa uuden oppimista. Paljon on asioita muuttunut meillä viimeisen kymmenen vuoden aikana kun isännyys vaihtui. Ja edelleen on sellainen ajatus että joka päivä pitäis oppia jotain uutta.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Kiitos jokaiselle yksittäin ja yhdessä, olen nyt taas hieman viisaampi!

Ja en nyt ole aivan varma meinattiinko tuolla provokommentilla minua, mutta ihan kaikki ei ole kasvaneet maaseudulla, ja silti saattavat jossain ( hetkellisessä mielenhäiriössä? ) alalle lähteä opiskelemaan :) Valitettavan paljon tosin oletetaan näemmä että nämä perusjutut on selvää kauraa kaikille.

...Ja lisätään nyt jokaisen iloksi vielä se fakta että naisihmisenä en myöskään ole kokenut mitään mielenkiintoa kaikkea pörisevää kohtaan ikinä sen enempää. Nainen ratissa, hehheh. :)
Juu kiitos vain itsellesi, oli aihekin hyvä.

Tuo nainen ratissa, hih hih… Antekee anteeksi, mutta oli pakko..

https://www.youtube.com/watch?v=WaAu4L2cl4c
   cría cuervos y te sacarán los ojos

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Tämä on ihan totta. Kunhan vaan oppija on vastaanottavainen... Nykyisin työelämäkin on jatkuvaa uuden oppimista. Paljon on asioita muuttunut meillä viimeisen kymmenen vuoden aikana kun isännyys vaihtui. Ja edelleen on sellainen ajatus että joka päivä pitäis oppia jotain uutta.

Tämäpä se onkin koulun ongelma, opetetaan periaatteessa jo vanhaa. Jos ne vanhat perusteet jo hallinnassa, niin voi tulla motivaation kansa ongelmia. Puhtaalle paperille piirtäessä ei noita ongelmia, mutta samalla lailla pitäisi kummankin älytä ettei koulussa voida kovin paljoa opettaa, oppiminen jatkuvaa läpi elämän. Koulussa annetaan vain valmiudet oppimiseen. Jos koulussa kovin paljon eritasoista porukkaa, se pitäisi teoriassa jakaa kahtia ettei toisilla mee yli hilseen tai toisaalta opetella ihan perusasiaa missä ei mitään mieltä kerrata. Kuten nyt vaikka nämä koneet, kasvit, eläimet. Toisille oppilaille niiden oppiminen lähtökohta koulutuksessa, toiset voisi hypätä suoraan koneiden fiksuun käyttöön, kasvien ja eläinten kasvun kasvattamiseen ,uusien tuulien haistelemiseen koulun avulla jne.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Tämä on ihan totta. Kunhan vaan oppija on vastaanottavainen... Nykyisin työelämäkin on jatkuvaa uuden oppimista. Paljon on asioita muuttunut meillä viimeisen kymmenen vuoden aikana kun isännyys vaihtui. Ja edelleen on sellainen ajatus että joka päivä pitäis oppia jotain uutta.

Tämäpä se onkin koulun ongelma, opetetaan periaatteessa jo vanhaa. Jos ne vanhat perusteet jo hallinnassa, niin voi tulla motivaation kansa ongelmia. Puhtaalle paperille piirtäessä ei noita ongelmia, mutta samalla lailla pitäisi kummankin älytä ettei koulussa voida kovin paljoa opettaa, oppiminen jatkuvaa läpi elämän. Koulussa annetaan vain valmiudet oppimiseen. Jos koulussa kovin paljon eritasoista porukkaa, se pitäisi teoriassa jakaa kahtia ettei toisilla mee yli hilseen tai toisaalta opetella ihan perusasiaa missä ei mitään mieltä kerrata. Kuten nyt vaikka nämä koneet, kasvit, eläimet. Toisille oppilaille niiden oppiminen lähtökohta koulutuksessa, toiset voisi hypätä suoraan koneiden fiksuun käyttöön, kasvien ja eläinten kasvun kasvattamiseen ,uusien tuulien haistelemiseen koulun avulla jne.


Tuo opiskelija-aineksen heterogeenisyys on muuten jonkinasteinen haaste. Motivaatio, yleissivistyksen osaaminen, lähtötaso ammattiasioissa, ihmisten erilaiset persoonat ja elämäntilanteet. Siinäpä sitä pikkuisen miettimistä, että päästäisiin edes jonkilaiseen kompromissiin opetuksen kanssa. AMK-tasoisilla opiskelijoilla oli yllättävän suuret erot jo pelkän äidinkielen kanssa saati vieraiden kielten. Matematiikassa, tietotekniikassa yms eroja. Siitä sitten kun lähdetään ammattiosaamiseen ja motivaatioon jne. Aikuisopiskelijoilla oli kyllä tuo motivaatio pääsääntöisesti hyvä eikä tarvinnut tuntikäyttäytymiseen puuttua. Kaikkea tietoa ei tietenkään voi oppia saati sisäistää. Tärkeintä olisi oppia etsimään luotettavaa tietoa ja oppia lähdekritiikkiä sekä jonkinlaista suhteellisuuden tajua. Ymmärtämään kokonaisuuksia.