Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Toho jää vaikka euro kaatuisi  (Luettu 2414 kertaa)

simmo

  • Vieras
Toho jää vaikka euro kaatuisi
Toholammin kunnalla on jo oma raha: toho.Yritin etsiä tietoa netistä,mutten löytänyt.Tämä on Sunnuntain Kalevan keskiaukeamalla,siinä on kuvatkin.Toholla on sama kurssi kuin eurolla.Se käy maksuvälineenä n.kymmenessä liikkeessä.Tohoja vastaanottavat liikkeet palauttavat paikallisvaluutan Toholammin Kehitys Oy:lle,joka tilittää tohoja vastaavan euromäärän yritykselle.Setelit on yhden,viiden ja kymmenen euron tohoja.Tohojen kiertoaika on n.vuosi jolloin lasketaan markkinoille taas uusi erä seteleitä.Kerrallaan on liikkeellä n.20000euron edestä tohoja.
Minä vaan en kässää,mikä on tän jutun pointti.Onko se,että saadaan raha kiertämään oman kunnan sisällä ???

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Toholammin kunnalla on jo oma raha: toho.Yritin etsiä tietoa netistä,mutten löytänyt.Tämä on Sunnuntain Kalevan keskiaukeamalla,siinä on kuvatkin.Toholla on sama kurssi kuin eurolla.Se käy maksuvälineenä n.kymmenessä liikkeessä.Tohoja vastaanottavat liikkeet palauttavat paikallisvaluutan Toholammin Kehitys Oy:lle,joka tilittää tohoja vastaavan euromäärän yritykselle.Setelit on yhden,viiden ja kymmenen euron tohoja.Tohojen kiertoaika on n.vuosi jolloin lasketaan markkinoille taas uusi erä seteleitä.Kerrallaan on liikkeellä n.20000euron edestä tohoja.
Minä vaan en kässää,mikä on tän jutun pointti.Onko se,että saadaan raha kiertämään oman kunnan sisällä ???

    No sehän tähtää siihen että kepuladia erotetaan suomesta liian kalliina projektina.  ;)

Aulis Anttila

  • Vieras
"Lounas"- ja etusetelien pointti...
Toholammin kunnalla on jo oma raha: toho.Yritin etsiä tietoa netistä,mutten löytänyt.Tämä on Sunnuntain Kalevan keskiaukeamalla,siinä on kuvatkin.Toholla on sama kurssi kuin eurolla.Se käy maksuvälineenä n.kymmenessä liikkeessä.Tohoja vastaanottavat liikkeet palauttavat paikallisvaluutan Toholammin Kehitys Oy:lle,joka tilittää tohoja vastaavan euromäärän yritykselle.Setelit on yhden, viiden ja kymmenen euron tohoja.Tohojen kiertoaika on n.vuosi jolloin lasketaan markkinoille taas uusi erä seteleitä.Kerrallaan on liikkeellä n.20000euron edestä tohoja. Minä vaan en kässää,mikä on tän jutun pointti.Onko se,että saadaan raha kiertämään oman kunnan sisällä ???

Joo... sisäkierrätystähän se on. Eri puljujen etusetelit on sama juttu... ja "laveasti" tulkittuna myös kauppojen Poonus-kortit  :P millä sitoutetaan asiakkaita... Hankkija teki sen lippalakilla  :P

Viimeksi muokattu: 30.01.12 - klo:09:55 kirjoittanut Aulis Anttila

simmo

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
--tärkiä juttu,suorastaan nerokas keksintö :(

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
--tärkiä juttu,suorastaan nerokas keksintö :(

älä ny viitti edami on jo moneen otteeseen dumannut noi paikallisrahat et se siittä kato se tietää :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

simmo

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Mitä,minäkö olen asiasta jälesä,aadami ennakoinut jutun >:(  Jaa on ollu käytösä 4v.miksei mulle oo kukkaa ilimottanu ::) Jos rahaan tulee nimeksi kunnan etuosa,niin pattijokisten raha on patti ja lumijoen lumi . :)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Mitä,minäkö olen asiasta jälesä,aadami ennakoinut jutun >:(  Jaa on ollu käytösä 4v.miksei mulle oo kukkaa ilimottanu ::) Jos rahaan tulee nimeksi kunnan etuosa,niin pattijokisten raha on patti ja lumijoen lumi . :)

jokus kerta ko linkitin tarinaa paikallisrahasta niin se ammuttiin aivan paskaksi agronetin johtavien tutkijoiden toimesta :o ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Mitä,minäkö olen asiasta jälesä,aadami ennakoinut jutun >:(  Jaa on ollu käytösä 4v.miksei mulle oo kukkaa ilimottanu ::) Jos rahaan tulee nimeksi kunnan etuosa,niin pattijokisten raha on patti ja lumijoen lumi . :)

jokus kerta ko linkitin tarinaa paikallisrahasta niin se ammuttiin aivan paskaksi agronetin johtavien tutkijoiden toimesta :o ;D

No ihan hölmöä se onkin  ;D Antaisivat kaupoissa ennemmin vaikka 5%:n alennuksen paikallisille jotka ostavat paikallisista liikkeistä. Tuollaisen "paikallisrahan" kanssa sohlatessa ei tule muuta kuin lisää sohlaamista ja kustannuksia. Varmaan joku EU -projekti laskuttaa tuosta 50 tonnia vuodessa  :D

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Kohta agrimarket alkaa painaa TÄP- rahaa.... agribonusnushan on just kuopattu.
 ;D ;D
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Kohta agrimarket alkaa painaa TÄP- rahaa.... agribonusnushan on just kuopattu.
 ;D ;D

Se olisikin hyvä! Uusi Deere maksaisi aina vaikka 100 täppiä, äes yhden täpin yms. Rekkakuorma viljaa olisi tasan 0,1 täp. Olisi helppo laskea ja budjetoida  ???

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Kohta agrimarket alkaa painaa TÄP- rahaa.... agribonusnushan on just kuopattu.
 ;D ;D

Se olisikin hyvä! Uusi Deere maksaisi aina vaikka 100 täppiä, äes yhden täpin yms. Rekkakuorma viljaa olisi tasan 0,1 täp. Olisi helppo laskea ja budjetoida  ???
miten alvit?? :P
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Kohta agrimarket alkaa painaa TÄP- rahaa.... agribonusnushan on just kuopattu.
 ;D ;D

Se olisikin hyvä! Uusi Deere maksaisi aina vaikka 100 täppiä, äes yhden täpin yms. Rekkakuorma viljaa olisi tasan 0,1 täp. Olisi helppo laskea ja budjetoida  ???
miten alvit?? :P

Joka viides täp olisi alvia, pikkutilallisille vapautus  ???

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Mitä,minäkö olen asiasta jälesä,aadami ennakoinut jutun >:(  Jaa on ollu käytösä 4v.miksei mulle oo kukkaa ilimottanu ::) Jos rahaan tulee nimeksi kunnan etuosa,niin pattijokisten raha on patti ja lumijoen lumi . :)

jokus kerta ko linkitin tarinaa paikallisrahasta niin se ammuttiin aivan paskaksi agronetin johtavien tutkijoiden toimesta :o ;D

No ihan hölmöä se onkin  ;D Antaisivat kaupoissa ennemmin vaikka 5%:n alennuksen paikallisille jotka ostavat paikallisista liikkeistä. Tuollaisen "paikallisrahan" kanssa sohlatessa ei tule muuta kuin lisää sohlaamista ja kustannuksia. Varmaan joku EU -projekti laskuttaa tuosta 50 tonnia vuodessa  :D
No ei toki ole yhtään hölmöä.   Tuohan on kaikin puolin nerokas ratkaisu.   Jos maksaa jollekin tohoilla niin siinä voi antaa silloin pienen korotuksen koska niitä tohoja ei silloin viedä mihinkään kaukaisen paikan hypermarkettiin vaan niillä taataan oman kyläkaupan kannattavuutta :) :)

simmo

  • Vieras
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi

No ihan hölmöä se onkin  ;D Antaisivat kaupoissa ennemmin vaikka 5%:n alennuksen paikallisille jotka ostavat paikallisista liikkeistä. Tuollaisen "paikallisrahan" kanssa sohlatessa ei tule muuta kuin lisää sohlaamista ja kustannuksia. Varmaan joku EU -projekti laskuttaa tuosta 50 tonnia vuodessa  :D
[/quote]No ei toki ole yhtään hölmöä.   Tuohan on kaikin puolin nerokas ratkaisu.   Jos maksaa jollekin tohoilla niin siinä voi antaa silloin pienen korotuksen koska niitä tohoja ei silloin viedä mihinkään kaukaisen paikan hypermarkettiin vaan niillä taataan oman kyläkaupan kannattavuutta :) :)
[/quote]
-----------------------just :D

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Toho jää vaikka euro kaatuisi
Toholammin kunnalla on jo oma raha: toho.Yritin etsiä tietoa netistä,mutten löytänyt.Tämä on Sunnuntain Kalevan keskiaukeamalla,siinä on kuvatkin.Toholla on sama kurssi kuin eurolla.Se käy maksuvälineenä n.kymmenessä liikkeessä.Tohoja vastaanottavat liikkeet palauttavat paikallisvaluutan Toholammin Kehitys Oy:lle,joka tilittää tohoja vastaavan euromäärän yritykselle.Setelit on yhden,viiden ja kymmenen euron tohoja.Tohojen kiertoaika on n.vuosi jolloin lasketaan markkinoille taas uusi erä seteleitä.Kerrallaan on liikkeellä n.20000euron edestä tohoja.
Minä vaan en kässää,mikä on tän jutun pointti.Onko se,että saadaan raha kiertämään oman kunnan sisällä ???

Onnistuisiko noiden tohojen tekeminen hyvällä tulostimella eli onkohan tarpeeksi vaikeita väärentää  :o  saattaapi olla pian liikaa tohoja liikkeellä  8)