Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vaikka tekee kipeää, ei haittaa  (Luettu 4957 kertaa)

Sepedeus

• Vieras
Vs: Vakavasti ottaen...
Onko net kokoomuslaisetkin päättäneet turvata maanpuolustuksessa seiniin. Kasarmit ovat vaan rauhanajan rakennuksia, jotka tuhotaan nykysodassa ensimmäisenä päivänä. On järjetöntä tuhlata vähiä maanpuolustusvaroja aluepolitiikkaan.   :D

Joo... tästä keskustellaan täällä kutakuinkin asiantuntemattomasti... ehkä niitä kertausharjoituksia pitäisikin lisätä, ei vähentää. Suurimmalla osalla kirjoittajista ei tunnu olevan edes alkeellisimpiakaan perustietoja siitä kuinka tätä maata on tarkoitus "hädän hetkellä" puolustaa. Sen vielä lisään, että joka kylään ei tarvita kasarmia. Nykyaikainen sodankäynti - Suomessa puolustussodan  :P - edellyttää korkeaa osaamista ja ammattitaitoa... ei puoltamiljoonaa ukkoa tarvitse eksperteiksi kouluttaa.

No kertaamassa, kun olen käynyt niin eipä niitä juuri kassulla ole pidetty. No viimeksi saunottiin, paistettiin makkaraa ja juotiin Olvia valtion piikkiin. Enempää ei voi kertoo, koska papereihin lyötiin Salainen ;)

simmo

• Vieras
Vs: Vaikka tekee kipeää, ei haittaa
.

Kannattaa muistaa, äänestääkö ja ketä. Myöhemmin on turha huudella.
Monella kepulilla on ihan oma lehmä ojassa, sittenkin.
[/quote]
-joo,kyllä sauli on ihan jees .Uskon että suomalaiset saa hänestä erittäin hyvän ja edustavan presidentin.Ei silti,vaikka se olis ite Ilkka Kanerva,niin ennemmin hän kuin  vihreä hintti. :)  Täällä maalla on puhjennut oikea homokammo,meneepä mihin tupaan tahansa,niin puheet alkaa:"onko tämä kansa menettänyt järkensä..... :o :o :o

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Olikos kukaan huolissaan Ahtisaaren ylipäällikköominaisuuksista?

Noin huonosti liikkuva mies, joka olisi kriisin sattuessa jäänyt jumiin jonnekin ulkomaille.

Jos Haavistosta tulisi presidentti, ei hän voisi kuin hiukan ohjailla valtaoikeuksiinsa kuulumattomia asioita. Päätökset olisivat muiden kädessä, kuten tiedätte. Ei presidentti voi ryhtyä ajamaan tiettyjen pienten ryhmien etuja, jos se polkee muiden etuja merkittävästi. Presidentillä on oltava kansan tuki. Meillä ei ole kokemusperäistä tietoa kummankaan ehdokkaan toimista presidenttinä.

Älkää vielä tutkiko jäätilannetta ja moottorikelkkanne polttoainevarantoja Pohjanlahden ylitys mielessänne!

Sepedeus

• Vieras
.

-joo,kyllä sauli on ihan jees .Uskon että suomalaiset saa hänestä erittäin hyvän ja edustavan presidentin.Ei silti,vaikka se olis ite Ilkka Kanerva,niin ennemmin hän kuin  vihreä hintti. :)  Täällä maalla on puhjennut oikea homokammo,meneepä mihin tupaan tahansa,niin puheet alkaa:"onko tämä kansa menettänyt järkensä..... :o :o :o
[/quote]

Ymmärränhän minä tuon, kun olen lukenut mitä siellä teitte Kalervo Palsalle  ja Mukalle. Että järki on siellä pohosessa ollu aina pikkusen hakusessa.  :D

Aulis Anttila

• Vieras
Lisää tukea Salöelle...
Kannattaa muistaa, äänestääkö ja ketä. Myöhemmin on turha huudella. Monella kepulilla on ihan oma lehmä ojassa, sittenkin.
[/quote]

Keskustan entinen puoluesihteeri Jarmo Korhonen äänestää presidentinvaalien toisella kierroksella kokoomuksen Sauli Niinistöä. Korhonen kertoo siirtymisestä Niinistön leiriin keskustan oman ehdokkaan Paavo Väyrysen pudottua kisasta. "Tunnen henkilökohtaisesti Saulin ja minusta hän on kasvanut vuosikymmenien aikana ihmisenä ja poliitikkona. Sauli Niinistö on rehellinen ja luotettava mies."  ;D ;D

nilihaara

• Vieras

Noin huonosti liikkuva mies, joka olisi kriisin sattuessa jäänyt jumiin jonnekin ulkomaille.

Jos Haavistosta tulisi presidentti, ei hän voisi kuin hiukan ohjailla valtaoikeuksiinsa kuulumattomia asioita. Päätökset olisivat muiden kädessä, kuten tiedätte. Ei presidentti voi ryhtyä ajamaan tiettyjen pienten ryhmien etuja, jos se polkee muiden etuja merkittävästi. Presidentillä on oltava kansan tuki. Meillä ei ole kokemusperäistä tietoa kummankaan ehdokkaan toimista presidenttinä.

Älkää vielä tutkiko jäätilannetta ja moottorikelkkanne polttoainevarantoja Pohjanlahden ylitys mielessänne!
   Mä menenkin Rajajooseppiin ja jos näyttää huonoin mahdollinen vaihtoehto toteutuvan jatkan siitä norskien luo ja jään sinne. Kuittaan vaan metsärahat ja etsin jonkun vuononaisen muijaksi.

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Oliko tämä purkaus Saukin puolesta vai vastaan Korhoselta?

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mä menenkin Rajajooseppiin ja jos näyttää huonoin mahdollinen vaihtoehto toteutuvan jatkan siitä norskien luo ja jään sinne. Kuittaan vaan metsärahat ja etsin jonkun vuononaisen muijaksi.

Miksi kukaan ei koskaan ole menossa itään?

Aulis Anttila

• Vieras
Saamaton...

Sä ny oot nii saatanan saamaton, että et saa ees rahalla ryssän horolta  :P ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Pitkä lyhyt matka...
Miksi kukaan ei koskaan ole menossa itään?

No katos ku tarttis mennä nii kauas ennen ku ois kivaa... Volgogradiin esimerkiks... tai Kiovaan  ::)

nilihaara

• Vieras
Vs: Saamaton...

Sä ny oot nii saatanan saamaton, että et saa ees rahalla ryssän horolta  :P ;D
   Nauttii maaton vaan siitä hepatiitistaan.     :P

rööri-roope

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Äänestämättä jättäminen, ääni Haavistolle.

Jokaisen tulee muistaa.

Jos Haavistosta Presidentti, tulee samalla homosta sivarista ylipäällikkö. Haavistoa pidetään jopa Niinistöä myönteisempänä Nato kysymyksessä.
Aivan varmasti tulee vaikuttamaan maanpuolushengen tahtotilaan ja pitkällä aikavälillä varuskuntia tullaan lakkauttamaan muustakin syystä kuin säästösyistä.

Politiikkaa on aina tehty hyväksi käyttäen luonnosuojelullisia arvoja, itse luonto unohtaen. Esimerkkinä vast´ikään löytynyt uusi Itämeren suuri päästölähde, vaikka ties montako kertaa tuokin lätäkkö on mitattu. Vaatimukset maatalouden päästöjen lisäkuristuksiin tulevat väistämättömiksi, vaikka aikaisemmillakin direktiiveillä maaseutua on kiusattu tarpeeksi.

Lähiruoka saa uuden merkityksen, joka ei ainakaan tue entistä keskustalaista politiikkaa. Todella kiinnitetään huomiota miten ja ennenkaikkea missä.

Ei riitäkkään enää, jotta kustannetaan Kreikkalaiset, maksetaan vielä puoli Afrikkaa kehitysapuna.

Mutta eihän nuo ole presidentin vallan alla.

Eteenkin Vihreille mahdollinen presidentti olisi esikuva, jonka sanomaa ja tahtotilaa seurattaisiin herkällä korvalla.

****** Sinä ja Minä-itte teette Niinistölle palveluksen pitämällä kuononne kiinni pari seuraavaa viikkoa. Minulle ja varmaan monelle muullekin saitilla ei ole mikään kynnys äänestää Haavistoa jos teidän paskanjauhantanne ei lopu... ;D
In vino veritas

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
ja minä olin varma että ossikon perusteella iemelilä oesi taas jeäny esinahka rammauksen välliin
Elämä on parasta kometiijjaa

gutiguti

• Vieras
kerrankin tilaisuus äänestää kokoomusta vastaan
Niinistön käytös 2-kierroksella ahoa vastaan, kuntauudistis, kokoomuslaisten taktinen äänestäminen sunnuntaina, voimakolmikko, Kimmo Sasi, op heinonen ja ilmakaupat,.. Loputtomasti syitä.

Ainoa syy äänestää olisi se että niinistö esti kansanäänestyksen emusta, rahaliitosta espanjan, italian ym kanssa. Myös Jenny-vaimon EVR- tausta ja sikatilallisten rötöstelyn esillenostaminen on plussaa.

Sepedeus

• Vieras
ja minä olin varma että ossikon perusteella iemelilä oesi taas jeäny esinahka rammauksen välliin

Sulle se on tuo esinahka niin arka paikka :D