Minusta hyvin järkevä kannanotto. Ainoa ongelma, että meneekö tuo hipmullaviiraa porukan jakeluun. Voi olla, että liian vaikea asia käsittää. Kyllä minä olen ainakin sitä mieltä, että ympäristötoimenpiteet voisi kohdentaa juuri noille eniten valumia aiheuttaville alueille. Mutta vastaavasti pitää ehtoja näillä muilla alueilla tarkistaa, ettei lopputulos ole se, että tiukennetaan rajusti yhdessä paikassa ja sitten jätetään vanhat ehdot eli rajoitteet muualla voimaan.
Ihme juttu, että Puolalla ei ole omaa ympäristönsuojeluohjelmaa. Minun mielestäni Suomen pitäisi ottaa asia EU:ssa esille ja vaatia ympäristönsuojelun tehostamista esim. Puolassa. Pännii tämä ahdasmielisyys jolla kotimaista maataloutta syyllistetään. Sitten ei kumminkaan olla valmiita tunnustamaan, että jossain muuallakin on vikaa. Onko se jotenkin virallista totuutta vastaan, vai kenties tämä perisuomalainen ominaisuus, että me ollaan niin huonoja. Me saastutetaan ja meillä asiat on huonosti. Pientä herätystä kehiin ja tutkimaan kuinka muualla on asiat hoidettu (lue: jätetty hoitamatta).