Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VIljan myyminen varastosta suoraan  (Luettu 6714 kertaa)

JoHaRa

• Vieras
VIljan myyminen varastosta suoraan
Viljan kanssa pelaaminen ottaa henkeen.. Ei millään viitsisi käydä lastaamassa rekkaa tai nuppia kun matkaakin on paljon.

Oletteko myyneet ikinä viljaa ostajalle  sellaisella sopimuksella että "ostaja vie kaiken, puhdistaa siilot ja hoitaa koko homman täysin omatoimisesti" ??

Jos olette, niin paljonko ostaja varastaa vai varastaako? Tuollaisen viljan hinta voisi olla jotain ovh - rahtikulu -10 €/tn  ???

sirkussonni

• Vieras
Vs: VIljan myyminen varastosta suoraan
Olen myynyt etäkuivuriin käymättä paikalla, tai oikeammin, ostaja kerran ilmoitti, että oli possuilta viljat loppunut, niin hän haki peräkärryllisen mun kuivurista, asia oli sillä selvä, ja vuoden päästä tehtiin tilit, ja molemmat oli tyytyväisiä!!  :)   Hiukan ehkä riippuu siitä, kelle myy. Sikamiehet on sanonu mulle, että broilerimiehet kusettaa ihan just varmaan jos tilaisuus vaan tulee!

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Meilläpäin ainakin on pari sellasta autoilijaa kenelle riittää ku sanoo et mistä siiloista ottavat. Illalla kun käyt kattomassa ni on valot sammutettu ja siilonpohjat kiinni ja kaikki muutenki ok. Soittavat vielä perään et paljonko oli tarkalleen kuormaa

paukkula

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ovatko viljanviljelijät yleensä noin työtävieroksuvia että eivät edes käy katsomassa kun satoa viedään pois. Toisaalta ei maidontuottajatkaan ole paikalla kun maitoauto tilalla käy.

JoHaRa

• Vieras
Ovatko viljanviljelijät yleensä noin työtävieroksuvia että eivät edes käy katsomassa kun satoa viedään pois. Toisaalta ei maidontuottajatkaan ole paikalla kun maitoauto tilalla käy.

;D

Mun siilo on niin kaukana, että jos mä käyn painamassa nappulasta sen elevaattorin pyörimään... niin siitä kertyy mulle vähän turhan suuret kustannukset. Ennemmin mun nääs kannattaa myydä se kuorma vaikka X00€ halvemmalla kuin käydä itse lastaamassa. Kyseessä on siis taloudellinen optimointi eikä laiskuus

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Moni viljanviljelijä vaan on päiväsaikaan muualla töissä eikä ole mahdollisuutta, vaikka kuinka haluaisi, olla paikalla lastauksessa..

Viimeksi muokattu: 09.01.12 - klo:15:08 kirjoittanut bouli

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Nää on näitä viljanviljelyn jakomielitautisia ongelmia. Jos olet muualla töissä, olet vaan harrastelija, joka kuppaa yhteiskunnan (tai muille tuotantosuunnille kuuluvia) rahoja. Jos olet päätoiminen, niin olet pankolla makailija, etkä tee mitään.  ???

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyseessä on siis taloudellinen optimointi eikä laiskuus
Mites se menikään, "töiden rationalisointi on sosiaalisesti hyväksyttyä laiskuutta".

Petri

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • verkuilla tulevaisuuteen
Viljan kanssa pelaaminen ottaa henkeen.. Ei millään viitsisi käydä lastaamassa rekkaa tai nuppia kun matkaakin on paljon.

Oletteko myyneet ikinä viljaa ostajalle  sellaisella sopimuksella että "ostaja vie kaiken, puhdistaa siilot ja hoitaa koko homman täysin omatoimisesti" ??

Jos olette, niin paljonko ostaja varastaa vai varastaako? Tuollaisen viljan hinta voisi olla jotain ovh - rahtikulu -10 €/tn  ???
Viljeletkö Virossa?

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sä voisit jollain nörtillä teettää etäkäytön sinne kuivurille. Siilonpohjiin karamoottorit ja valvontakameroista kuvaa läppärille. Joku kajari+mikrofoni systeemi vielä niin voi rekkapenan kanssa lätistä vaikka diisselin hinnasta lastauksen ajan..  ::)

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ja mitäs ***** lisäarvoa mä siitä saan että pojotan paikalla kattomassa ku jyvä valuu autoon? Vitut sillä minkään työnvieroksumisen kanssa oo mitään tekemistä vaan silkkaa idiotismiahan se on päivystää siinä turhanpanttina. Ei elämä mitä sakkia

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ja mitäs ***** lisäarvoa mä siitä saan että pojotan paikalla kattomassa ku jyvä valuu autoon? Vitut sillä minkään työnvieroksumisen kanssa oo mitään tekemistä vaan silkkaa idiotismiahan se on päivystää siinä turhanpanttina. Ei elämä mitä sakkia

Tuota varten on vanhat isännät, kenellä sellainen vielä avuksi on :P Tosin protestiääniillä, kuulemma turhaa hommaa päivystää automiehen kanssa :)

Harvemminpa noita autoja tosin käy kun vilja menee enimmäkseen lähialueen tiloille tai muuten lähistölle, saa kohtuullisen korvauksen omalle työlle kun vie sen "päivystetyn" kuorman myös perille.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sä voisit jollain nörtillä teettää etäkäytön sinne kuivurille. Siilonpohjiin karamoottorit ja valvontakameroista kuvaa läppärille. Joku kajari+mikrofoni systeemi vielä niin voi rekkapenan kanssa lätistä vaikka diisselin hinnasta lastauksen ajan..  ::)

http://www.elisa.fi/vahti/

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tuota varten on vanhat isännät, kenellä sellainen vielä avuksi on :P Tosin protestiääniillä, kuulemma turhaa hommaa päivystää automiehen kanssa :)

Harvemminpa noita autoja tosin käy kun vilja menee enimmäkseen lähialueen tiloille tai muuten lähistölle, saa kohtuullisen korvauksen omalle työlle kun vie sen "päivystetyn" kuorman myös perille.

Jortikalla on vaan appiukko, joka ei sorru kyykytettäväksi.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

PierulaTuhnulaPaukkulalla on oikeus arvostella kaikkea koska hän on MTK:n jäsen. Ainakin näin hän on sanonut. Mut jos et kuuluu Mättikseen, et saa sanoa mitään poikkipuolista, pitää vaan myönnytellä. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159