Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 15.01.12 - klo:08:31Lainaus käyttäjältä: mah - 15.01.12 - klo:05:48Lainaus käyttäjältä: realisti - 14.01.12 - klo:14:43onko kukaan tuubittanut kokonaisia jyviä propionilla? Yksi vaihtoehto olisi tuokin, pelkät pakkaimet on edullisia. Meillä on nyt vaihtoehtoina kun viljan säilytystila nollaantuu:1. viljasiilo n.250m3 ulos2. kanttiset siilot sisälle (kallis)3. tuubitus kuivattuna tai propionoituna kokojyvänä.en tuota kuivauslaskua nyt niin kovin pahana pidä 90ha lasku viime syksyltä noin 7000€ sis.alv, keskisato jossain 5tn tietämillä.Itse olen ajatellut kokeilla merikontteja viljavarastona. Kellään kokemuksia? Toimisivatko propioniviljan kanssa?Noista on tehty viljavarastoja ja rypsisiiloja. Kuivalla tavaralla laidat kannattaa muovittaa, muuten kosteus tiivistyy JA roina jäätyy laitoihin kiinni. Tyhjennys on kyl aika ikävää ellei sitten tee tuota sisäänajettavaksi.Onko kosteus sen isompi ongelma kontissa kun tavallisessa peltisiilossa? Onko kukaan nostanut kontteja "perseelleen", eli pystysiiloksi/siilostoksi? Ovien paikalle valaisi kartiopohjan?
Lainaus käyttäjältä: mah - 15.01.12 - klo:05:48Lainaus käyttäjältä: realisti - 14.01.12 - klo:14:43onko kukaan tuubittanut kokonaisia jyviä propionilla? Yksi vaihtoehto olisi tuokin, pelkät pakkaimet on edullisia. Meillä on nyt vaihtoehtoina kun viljan säilytystila nollaantuu:1. viljasiilo n.250m3 ulos2. kanttiset siilot sisälle (kallis)3. tuubitus kuivattuna tai propionoituna kokojyvänä.en tuota kuivauslaskua nyt niin kovin pahana pidä 90ha lasku viime syksyltä noin 7000€ sis.alv, keskisato jossain 5tn tietämillä.Itse olen ajatellut kokeilla merikontteja viljavarastona. Kellään kokemuksia? Toimisivatko propioniviljan kanssa?Noista on tehty viljavarastoja ja rypsisiiloja. Kuivalla tavaralla laidat kannattaa muovittaa, muuten kosteus tiivistyy JA roina jäätyy laitoihin kiinni. Tyhjennys on kyl aika ikävää ellei sitten tee tuota sisäänajettavaksi.
Lainaus käyttäjältä: realisti - 14.01.12 - klo:14:43onko kukaan tuubittanut kokonaisia jyviä propionilla? Yksi vaihtoehto olisi tuokin, pelkät pakkaimet on edullisia. Meillä on nyt vaihtoehtoina kun viljan säilytystila nollaantuu:1. viljasiilo n.250m3 ulos2. kanttiset siilot sisälle (kallis)3. tuubitus kuivattuna tai propionoituna kokojyvänä.en tuota kuivauslaskua nyt niin kovin pahana pidä 90ha lasku viime syksyltä noin 7000€ sis.alv, keskisato jossain 5tn tietämillä.Itse olen ajatellut kokeilla merikontteja viljavarastona. Kellään kokemuksia? Toimisivatko propioniviljan kanssa?
onko kukaan tuubittanut kokonaisia jyviä propionilla? Yksi vaihtoehto olisi tuokin, pelkät pakkaimet on edullisia. Meillä on nyt vaihtoehtoina kun viljan säilytystila nollaantuu:1. viljasiilo n.250m3 ulos2. kanttiset siilot sisälle (kallis)3. tuubitus kuivattuna tai propionoituna kokojyvänä.en tuota kuivauslaskua nyt niin kovin pahana pidä 90ha lasku viime syksyltä noin 7000€ sis.alv, keskisato jossain 5tn tietämillä.
Lainaus käyttäjältä: winha35 - 15.01.12 - klo:12:48Kuinka korkeasti propioniviljaa voi varastoida. Onko 2m liikaa.En tiedä onko tuohon rajoituksia, mutta meillä on ollu n.1,5m
Kuinka korkeasti propioniviljaa voi varastoida. Onko 2m liikaa.
Lainaus käyttäjältä: Mika_k - 15.01.12 - klo:12:59Lainaus käyttäjältä: winha35 - 15.01.12 - klo:12:48Kuinka korkeasti propioniviljaa voi varastoida. Onko 2m liikaa.En tiedä onko tuohon rajoituksia, mutta meillä on ollu n.1,5mreilun 4 m kökkösessä propionivilja meillä ollut, laakasiilossa.
Lainaus käyttäjältä: mah - 15.01.12 - klo:17:03Lainaus käyttäjältä: Mika_k - 15.01.12 - klo:12:59Lainaus käyttäjältä: winha35 - 15.01.12 - klo:12:48Kuinka korkeasti propioniviljaa voi varastoida. Onko 2m liikaa.En tiedä onko tuohon rajoituksia, mutta meillä on ollu n.1,5mreilun 4 m kökkösessä propionivilja meillä ollut, laakasiilossa.samoin..
Tohtiiko koneita säilyttää samassa tilassa kuin propioniviljaa? Hapotuksen aikana koneet vois tietenkin siirtää pihalle, mutta kuinka myöhemmin, ruostuuko koneet?