Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttohautaus  (Luettu 4533 kertaa)

simmo

  • Vieras
Polttohautaus
Kun meikäläisellä on tuota ikää jo sen verran,että kuolema kurkistelee jo olan takaa,niin olemme ukon kaa alkaneet pohtia hautauksen mielekkyyttä.On noita sukulaisia jo niin pitkä rivi hautausmaalla,että haudan hoidosta on sukulaisille ihan tarpeetonta riesaa. Siksi olemme päätyneet molemmat polttohautaukseen. Siinä on paljon etuja. .Vaikka polttaminen on kallista,niin säästyy siinä ainakin hautakiven ostolta perikunta. Arkku voi myös olla halvempi,pahvinen riittää. Tietenkään mitään tuhkauurnaa ei kannata ostaa.Tuhkat voi pyytää vaikka muovi tai paperipussiin,minun tuhkat voi heittää hillasuolle,ukon hirvimajan ympäristöön.  Voi hitsi,kun on hyvä ajatus. :)
Ainoa ongelma on,kun on ostettu ja maksettu hautapäikat,että saako niistä rahat takaisin?  :(  Tietenkin vihamiehet,jotka on suunnitelleet käyvänsä haudallani pissimässä,voivat pettyä,kun hautaa ei olekkaan :(
Nykyään hautausmailla on jo tilanpuutetta,että tuo polttohautaus vois hyvinkin yleistyä.
Onko teillä mielipiteitä tästä hautausmuodosta?

Aulis Anttila

  • Vieras
Kokemuksia...

polttohautaukseen.

[klips]

Onko teillä mielipiteitä tästä hautausmuodosta?

Mä oon haudannu kaikki isovanhempani, isäni ja yhden lapsenlapseni  :'(  tuhkaamalla. Se on kaunis tapa siinä kun perinteinenki... yksi vierastaa toista... ja toinen toista - mä suositan mietintää ja harkintaa... kukin tekee omien tuntemustensa mukaan.

simmo

  • Vieras
Vs: Kokemuksia...


Mä oon haudannu kaikki isovanhempani, isäni ja yhden lapsenlapseni  :'(  tuhkaamalla. Se on kaunis tapa siinä kun perinteinenki... yksi vierastaa toista... ja toinen toista - mä suositan mietintää ja harkintaa... kukin tekee omien tuntemustensa mukaan.
[/quote]
----------------meidän suvusta ei kukaan,joten me olemme ensimmäiset,jotka poltetaan 8)

Aulis Anttila

  • Vieras
O.K.
Mä oon haudannu kaikki isovanhempani, isäni ja yhden lapsenlapseni  :'(  tuhkaamalla. Se on kaunis tapa siinä kun perinteinenki... yksi vierastaa toista... ja toinen toista - mä suositan mietintää ja harkintaa... kukin tekee omien tuntemustensa mukaan.

----------------meidän suvusta ei kukaan,joten me olemme ensimmäiset,jotka poltetaan 8)

O.K.

pullanpyörittäjä

  • Vieras
Vs: Polttohautaus
Lähipiirissä ollut neljät hautajaiset vuoden sisällä, kolmeen suoritettu tuhkaus. Tuhkaus on tätä päivää- mutta jokainen tehköön omantuntonsa mukaan.
Voishan sitä itsekin laittaa paperille oman tahtonsa tuosta asiasta ja hautajaisjärjestelyistä, niin jälkipolvilla ois selvät säveleet miten toimia.
-Ehkä vielä tärkeämpää mun mielestä ois tehdä oma hoitotahto. 

Aulis Anttila

  • Vieras
Tärkeitä papereita...
Lähipiirissä ollut neljät hautajaiset vuoden sisällä, kolmeen suoritettu tuhkaus. Tuhkaus on tätä päivää- mutta jokainen tehköön omantuntonsa mukaan. Voishan sitä itsekin laittaa paperille oman tahtonsa tuosta asiasta ja hautajaisjärjestelyistä, niin jälkipolvilla ois selvät säveleet miten toimia. Ehkä vielä tärkeämpää mun mielestä ois tehdä oma hoitotahto.

Joo... selkeä tahdonilmaus silloin kun vielä on oikeustoimikelpoinen on järkevää toimintaa - ja sitten se paperi sellaiselle henkilölle johon voi ehdottoman varmasti luottaa... että hän valvoo tahdon toteutumisen + nimim. toisenkinlaisia kokemuksia on  >:(

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Polttohautaus
Itse miettisin kyllä kaksi kertaa, ennenkuin lähtisin tommosiin pakanallisiin rituaaleihin mukaan ????

Perfekt

Vs: Polttohautaus

Miten olis kun tulee kuutamoa ja pakkasta ;

Heittäis hangelle ja jos vaikka ketut /sudet söisi

Olisi niinkuin kierrätystä ravinteille ?

 ::)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Polttohautaus

Miten olis kun tulee kuutamoa ja pakkasta ;

Heittäis hangelle ja jos vaikka ketut /sudet söisi

Olisi niinkuin kierrätystä ravinteille ?

 ::)

Mä haluaisin mädäntyä ELY-keskuksen edessä  ???

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Polttohautaus
Kun meikäläisellä on tuota ikää jo sen verran,että kuolema kurkistelee jo olan takaa,niin olemme ukon kaa alkaneet pohtia hautauksen mielekkyyttä.On noita sukulaisia jo niin pitkä rivi hautausmaalla,että haudan hoidosta on sukulaisille ihan tarpeetonta riesaa. Siksi olemme päätyneet molemmat polttohautaukseen. Siinä on paljon etuja. .Vaikka polttaminen on kallista,niin säästyy siinä ainakin hautakiven ostolta perikunta. Arkku voi myös olla halvempi,pahvinen riittää. Tietenkään mitään tuhkauurnaa ei kannata ostaa.Tuhkat voi pyytää vaikka muovi tai paperipussiin,minun tuhkat voi heittää hillasuolle,ukon hirvimajan ympäristöön.  Voi hitsi,kun on hyvä ajatus. :)
Ainoa ongelma on,kun on ostettu ja maksettu hautapäikat,että saako niistä rahat takaisin?  :(  Tietenkin vihamiehet,jotka on suunnitelleet käyvänsä haudallani pissimässä,voivat pettyä,kun hautaa ei olekkaan :(
Nykyään hautausmailla on jo tilanpuutetta,että tuo polttohautaus vois hyvinkin yleistyä.
Onko teillä mielipiteitä tästä hautausmuodosta?


polttohautus  vie  melkoisesti  energiaa   joten  hautapaikan  myynnistä  ja
kaivuukuluista  ja   kivestä  ja  vuosien hautapaikan hoidosta  säästyneillä
rahoilla   kannattaa   ostaa   oma  pikku   tuulimylly  jauhamaan  tarvittavan  sähkön ::)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Polttohautaus
Kun meikäläisellä on tuota ikää jo sen verran,että kuolema kurkistelee jo olan takaa,niin olemme ukon kaa alkaneet pohtia hautauksen mielekkyyttä.On noita sukulaisia jo niin pitkä rivi hautausmaalla,että haudan hoidosta on sukulaisille ihan tarpeetonta riesaa. Siksi olemme päätyneet molemmat polttohautaukseen. Siinä on paljon etuja. .Vaikka polttaminen on kallista,niin säästyy siinä ainakin hautakiven ostolta perikunta. Arkku voi myös olla halvempi,pahvinen riittää. Tietenkään mitään tuhkauurnaa ei kannata ostaa.Tuhkat voi pyytää vaikka muovi tai paperipussiin,minun tuhkat voi heittää hillasuolle,ukon hirvimajan ympäristöön.  Voi hitsi,kun on hyvä ajatus. :)
Ainoa ongelma on,kun on ostettu ja maksettu hautapäikat,että saako niistä rahat takaisin?  :(  Tietenkin vihamiehet,jotka on suunnitelleet käyvänsä haudallani pissimässä,voivat pettyä,kun hautaa ei olekkaan :(
Nykyään hautausmailla on jo tilanpuutetta,että tuo polttohautaus vois hyvinkin yleistyä.
Onko teillä mielipiteitä tästä hautausmuodosta?

Mielipiteeni vaihtelee sen mukaan tehtäisiinkö tuo poltto ennen vaikö jälkeen kuoleman?

Voi nimittäin hiukka sattua jos elävältä poltetaan?
Kui mää ain olen paras?

Aulis Anttila

  • Vieras
Neuvo...
Vs: Polttohautaus
Mielipiteeni vaihtelee sen mukaan tehtäisiinkö tuo poltto ennen vaikö jälkeen kuoleman? Voi nimittäin hiukka sattua jos elävältä poltetaan?

Vetäset lärvit ni ei tunnu missään... kylillä puhutaan sun istuneen viime Juhannuksena kokoon eikä sekään tuntunut miltään... sillo siinä istuskellessas, naureskelit vaan - hymy hyyty sit seuraavana aamuna... eikä persauskaan naureskellu, joo  :P ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Neuvo...
Vs: Polttohautaus
Mielipiteeni vaihtelee sen mukaan tehtäisiinkö tuo poltto ennen vaikö jälkeen kuoleman? Voi nimittäin hiukka sattua jos elävältä poltetaan?

Vetäset lärvit ni ei tunnu missään... kylillä puhutaan sun istuneen viime Juhannuksena kokoon eikä sekään tuntunut miltään... sillo siinä istuskellessas, naureskelit vaan - hymy hyyty sit seuraavana aamuna... eikä persauskaan naureskellu, joo  :P ;D

Ei tuo persaus tottuneilla niin arka paikka ole... eller hur?  ;D
Kui mää ain olen paras?

Aulis Anttila

  • Vieras
Ei oo vaikeeta...
Vs: Polttohautaus
Mielipiteeni vaihtelee sen mukaan tehtäisiinkö tuo poltto ennen vaikö jälkeen kuoleman? Voi nimittäin hiukka sattua jos elävältä poltetaan?
Vetäset lärvit ni ei tunnu missään... kylillä puhutaan sun istuneen viime Juhannuksena kokoon eikä sekään tuntunut miltään... sillo siinä istuskellessas, naureskelit vaan - hymy hyyty sit seuraavana aamuna... eikä persauskaan naureskellu, joo  :P ;D
Ei tuo persaus tottuneilla niin arka paikka ole... eller hur?  ;D

Joo... ei ku ei. Kolme ekaa kertaa on vaikeinta aikaa... ja kaks ekaa tuntii  ::) ;D

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Polttohautaus
Kakosuomessa pitää pyytää tarjous vähintään kolmelta.
Veikkaan, että edullisimmaksi osoittautuu tarjous kuormasta kuivaa, ylivuotista paperipuuta, palaa vainaja mukavasti.

Savuhaitoista kiistellään sitten jos paikkakunnalla asuu aktiivisia Vihreitä.