Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tehoaako Broadway hukkakauraan?  (Luettu 5176 kertaa)

Herra Banaani

• Vieras
Tehoaako Broadway hukkakauraan?
Broadwayn mainostetaan tehoavan myös hukkakauraan, mutta miten on asian laita käytännössä, onko millaisia havaintoja asiasta?

Arra

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tehoaako Broadway hukkakauraan?
Ruiskutin ohjeen mukaan K-vehnälle. Kaikki ei kuollut ja ruiskutusurista sai kitkeä, niissä lähti hukkis uudesta versoamaan.

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tehoaa hukkikseen.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

• Vieras
Voisiko tuolla Broadwayllä torjua muitakin hukkahommia  ???

sirkussonni

• Vieras
Tehoaa hukkikseen.

Ilmeisesti sulle ei jäänyt sitten mitään peltoon??  ;D

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ruiskutin ohjeen mukaan K-vehnälle. Kaikki ei kuollut ja ruiskutusurista sai kitkeä, niissä lähti hukkis uudesta versoamaan.

Katto peiliin  8)

Arra

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Täydellistä tehoa hukkikseen ei edes luvata purkin kyljes.

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kai se oli varsinki viime kesä sellanen että yhdellä ruiskutuksella edes Axial ei ottanu kaikkia taimia pois. Mulla löyty ainaki sieltä täältä muutamia niin Axialin, Targan kun Broadwayn jälkeenki eri lohkoilta

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mun mielestäni on tosi naiivia edes kuvitella että mikään kemiallinen torjuntamenetelmä antaisi 100% tuloksen.
Muuttujia kasvuasteissa, keliolosuhteissa yms. ja niiden yhteen sovittamisessa on aivan liian paljon.

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mun mielestäni on tosi naiivia edes kuvitella että mikään kemiallinen torjuntamenetelmä antaisi 100% tuloksen.
Muuttujia kasvuasteissa, keliolosuhteissa yms. ja niiden yhteen sovittamisessa on aivan liian paljon.

Näin on. Tosin en ole vielä lyhyen hukkakaurauran aikana löytänyt ruiskutetuilta pelloilta ainoatakaan hukkista, vaikka pariin kertaan nekin kävellään läpi. Ruiskuttamattomista muutaman yksilön pesäkkeistä löytyy jokavuosi muutama yksilö.

Kuten aiemmassa keskustelussa tuli ilmi, aineiden käytössä pitää olla oikeasti huolellinen ja tehdä ohjeiden mukaan. MCPA:n sekoittaminen vie ilmeisesti tehoa rajusti. Samoin hiukankin väärä käyttöaika tai olosuhteet. Itse olen pyrkinyt ajamaan parhaalla mahdollisella kelillä hukkisaineet, valinta yleensä onnistuu, kun käytännössä kelin salliessa kokoajan liikkeellä. Ei voi istuskella terassilla ja hoksata että nythän olisi ollut mainio keli ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

7930

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Atribut superin jäljiltä vajaa 100ha oli aivan puhtaat hukkiksesta.Ja kyllä meillä axsialkin toimi viime kesänä ihan hyvin.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siis yksikään aine ei tuhoa hukkista lopullisesti.

Sillai että käsittely yhden kerran riittäisi.

;D
Kui mää ain olen paras?

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Atribut superin jäljiltä vajaa 100ha oli aivan puhtaat hukkiksesta.Ja kyllä meillä axsialkin toimi viime kesänä ihan hyvin.

Annapa olla kolme vuotta ruiskuttamatta ni me kerätään täältä raati sit kattomaan et kuinka puhtaat ne 100ha on  ;)

kaivaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Siis yksikään aine ei tuhoa hukkista lopullisesti.

Sillai että käsittely yhden kerran riittäisi.

;D
Olen kolmena kesänä ruiskuttanut hukkislohkot varmuudenvuoksi axialilla.Yhtäkään en ole löytänyt minään vuonna.Saastunta melkoisen voimakas ennen ruiskutusta.Kitkennällä ei saanut pidettyä kurissa.Jokohan uskaltas pitää välivuoden..??? :-\ :-\