Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sumessa eu-n parasta maitoa  (Luettu 5044 kertaa)

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Sumessa eu-n parasta maitoa
Miksi Timppa juo maidon jo kaupassa?

- Tölkissä lukee - öppnas här.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Aulis Anttila

• Vieras
suomalainen maito on hintaasa nähen liika halapaa :o

Nostakaa hintaa, ja jos meijerit eivät maksa mitä vaaditaan niin kaatakaa maitonne maahan. Perkeleen saamtonta on toi keputollojen tumpelosakki.

Viimeksi muokattu: 17.12.11 - klo:21:22 kirjoittanut Aulis Anttila

simmo

• Vieras
Vs: Maidon hinta...

En ainakaan minä menetä. Tottahan Puurula kirjoittaa... hän tosin unohtaa, että suomalainen maito on tuotettuna ylivertaisesti maailman kalleinta - ja me veronmaksajat kustannamme senkin erinomaisuuden.
[/quote]
------------minä vanhana lypsäjänä tiedän,että Suomessa tuotantokustannukset on suuret,meillä on pitkä talvi ja pitää olla siksi hyvä navetta.Pohjoisena maana meillä on myös kuljetuskustannukset suuret.Meillä on talvesta se etu,että talvi" desinfioi" monet tuhoeläimet,että ne kustannukset on pienemmät kuin eteläisemmässä euroopassa.
Mutta onhan Suomessa palkkatasokin suurempi,kuin muualla.Miksi meillä sitten viljellään  :-[ :-[.Koska herrat ei oo käskeneet lopettaa,niin yksinkertaista se on.Jokaisessa maassa on elintarviketuotantoa,vai tietääkö joku,missä ei ole?

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

En ainakaan minä menetä. Tottahan Puurula kirjoittaa... hän tosin unohtaa, että suomalainen maito on tuotettuna ylivertaisesti maailman kalleinta - ja me veronmaksajat kustannamme senkin erinomaisuuden.
------------minä vanhana lypsäjänä tiedän,että Suomessa tuotantokustannukset on suuret,meillä on pitkä talvi ja pitää olla siksi hyvä navetta.Pohjoisena maana meillä on myös kuljetuskustannukset suuret.Meillä on talvesta se etu,että talvi" desinfioi" monet tuhoeläimet,että ne kustannukset on pienemmät kuin eteläisemmässä euroopassa.
Mutta onhan Suomessa palkkatasokin suurempi,kuin muualla.Miksi meillä sitten viljellään  :-[ :-[.Koska herrat ei oo käskeneet lopettaa,niin yksinkertaista se on.Jokaisessa maassa on elintarviketuotantoa,vai tietääkö joku,missä ei ole?
[/quote]

jotku simbatvet angolat mosampikit etiopiat
pohjois koreat ym.

ja on puolueita ja tahoja jotka tekevät sen eteen töitä että suomi pääsisi myös näitten valtioitten ytimeen :o
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
suomalainen maito on hintaasa nähen liika halapaa :o

Nostakaa hintaa, ja jos meijerit eivät maksa mitä vaaditaan niin kaatakaa maitonne maahan. Perkeleen saamtonta on toi keputollojen tumpelosakki.
eiku viedään iigorille, sieltä löytyy täppiä.. ;D ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

JoHaRa

• Vieras
Suomessa on hyvää maitoa, tämä on totta!

Mutta... Tämä johtuu siitä että Suomessa on erikoinen perinne erotella maitoja pikkusyistä. Lehmien maitotuotoksesta päätyy meijeriin pienempi prosenttiosuus kuin "Euroopan suurista navetoista" -> laatu meidän omilla mittareillamme on Euroopan parasta.

Sekin selittää että Suomen rajat ovat aika tiukat. Ulkomailla ei pidetä tarpeellisena 250 000 solun rajaa koska 400 000 ei vaikuta vaikkapa tuoretuotteissa vielä mitenkään.

Sepedeus

• Vieras
Lähde:Vuokko Puurula
Suomessa tuotetaan euroopan laadukkainta maitoa.Esim.ruotsalaisessa ja tanskalaisessa maidossa on enemmän bakteereja.muissa euroopan maissa tuotetussa maidossa on vielä enemmän ongelmia.Vain unionin ulkopuolelle jättäytyneessä Norjassa laatu kestää vertailun suomalaisen maidon kanssa.
Puurula kertoo,ettei laatua edes tilastoida muualla euroopassa.Suomessa maidon korkea laatu on ykkösasia. ::)
Siinä sitä on murhetta kerrakseen eemelille,m-i:lle.ja aulikselle.Varmaan menettävät yöunensakkin sen järkyttävän tosiasian edessä :) >:(

Tää bakteerifobia on mennyt jo pikkasen överiksi Valiolla. Kun tuottavat sitä steriiliä maitoa, niin ihmiset sairastuvat.
Sit syötetään bakteereilla terästettyjä OLO tuotteita jotta paranevat. Intiassa kaikki on toisin. Maailman suurin maidontuottajamaa. Kuis net pärjää ilman Valiota.  ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Pärjääminen...
Intiassa kaikki on toisin. Maailman suurin maidontuottajamaa. Kuis net pärjää ilman Valiota.  ;D

Ei ne pärjääkkää... eksä lue lehtii  :P

Sepedeus

• Vieras
Vs: Pärjääminen...
Intiassa kaikki on toisin. Maailman suurin maidontuottajamaa. Kuis net pärjää ilman Valiota.  ;D

Sä luet lehtiä kuin piru raamattua, väärin päin ;)

Aulis Anttila

• Vieras
Arabian kielen taito...
Sä luet lehtiä kuin piru raamattua, väärin päin ;)

Enkä ku en osaa arabiaa  :P

Aulis Anttila

• Vieras
Mieluisaa luettavaa...
Pohjoisena maana meillä on myös kuljetuskustannukset suuret.
Vähän toisenlaisella tukipolitiikalla alkaen jo 70-luvulta niin tästä haitasta olisi merkittävä osa voitu välttää, suuntaamalla suurin osa tuotannosta lähelle niitä seutuja missä on suurin osa kulutuksesta. Tämä haitta on ihan itse aiheutettu...

Juuri noin... olen "maininnut" tästä lukuisia kertoja täällä... ja aina kepulaiset ovat todistaneet aukottomasti, että heillä on oikeus elää haluamallaan tavalla - meidän muiden kustannuksella harrastellen milloin mitäkin mieleen juolahtaa... ja sitä he kutsuvat maataloustuotannoksi  >:(

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Mieluisaa luettavaa...
Vähän toisenlaisella tukipolitiikalla alkaen jo 70-luvulta niin tästä haitasta olisi merkittävä osa voitu välttää, suuntaamalla suurin osa tuotannosta lähelle niitä seutuja missä on suurin osa kulutuksesta. Tämä haitta on ihan itse aiheutettu...

Juuri noin... olen "maininnut" tästä lukuisia kertoja täällä... ja aina kepulaiset ovat todistaneet aukottomasti, että heillä on oikeus elää haluamallaan tavalla - meidän muiden kustannuksella harrastellen milloin mitäkin mieleen juolahtaa... ja sitä he kutsuvat maataloustuotannoksi  >:(

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201112108947&ref=il

Tuossa on sinipunan talousviisautta parhaimmillaan ja jälkipolvet kiittää kun nuo kansakoulun opettajat eivät olleet heitä opettamassa. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Sepedeus

• Vieras
Vs: Mieluisaa luettavaa...

Ja pääasia on ollu että  Leningradissa (Pietarissa) on voita ja Violaa.  ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Lisäys...

Oli se Petrogradkin  :P

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Lisäys...

Oli se Petrogradkin  :P

Valio osoittaa vaan sen että "Osta halvalla ja myy kalliilla" on toimivampi systeemi kuin tämä Suomessa yleisesti nykyisin käytössä oleva "osta kalliilla, myy halvalla" viritys. ;D ;D ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."