Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia Biowatista puunostajana?  (Luettu 4394 kertaa)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Auramaan Viikkolehdessä Biowatti ilomoittaa ostavansa kaienlaista puuta; myös hankintakaupalla.

 Onko kokemusta Biowatista? Aikomukseni myydä hankintapuuta tulevana talvena sen verran kun viikonloppuisin kerkii tehdä.

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
täällä p-karjalassa on viimetalvesta lähtien ostanut puuta ja hyvin on lähtenyt käyntiin .

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
Raiviolta veivät kannot ilman. Mutta hyvä kun kelpas.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
Minulta ne vei kerran yhden 70 kiinnon rankakasan ihan kysymättä. Eikä niillä ollut edes tarkoitus maksaa...  ::)
Liekö sitten kannattavan liiketoiminnan perusta varastamalla hankittu raaka-aine?  :P
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
Minulta ne vei kerran yhden 70 kiinnon rankakasan ihan kysymättä. Eikä niillä ollut edes tarkoitus maksaa...  ::)
Liekö sitten kannattavan liiketoiminnan perusta varastamalla hankittu raaka-aine?  :P
Veisivät edes omansa pois, mun pellon reunassa on seisonut biowatin rankakasa kohta kaksi vuotta. Paikallinen koneurakoitsija putsasi pellonreunoja pari vuotta sitten, ja välitti puut biowatille. Rahat kyllä tuli mulle, mut rangat taitaa maatua ennen haketusta.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
En kadehtinut kun kaivinkone 2viikkoa pöyhi karhoja ja ajokone 5 päivää siirti kasaan kantoja. Jos ne kaikki olis pitäny upottaa niin rahallahan siitä olis päässy ja perikunta olis kiittäny toiseen polveen hyvin säilyneistä juurakoista.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
    Kivinen on alkutaival ainakin mun kanssa ollu. Naapurin hakekasan hakettivat ja olivat käyny yhdistelmän kääntämässä mun kuivaheinäpellossa Juhannuksen kieppeillä. Kovasti pyytelivät anteeksi kun sanoin että seuraavan kerran tulkoot peruuttamalla jos kerran eivät osaa kääntöpaikkaa maanomistajalla teetättää kasalle. 8)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
Raiviolta veivät kannot ilman. Mutta hyvä kun kelpas.
Yleensä niistä kannoista kyllä saa vähän rahaakin, nostetaan ne sitten raiviolta tai metsänpohjalta, ainakin täällä etelässä.

Vaahtera

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Kokemuksia Biowatista puunostajana?
Biowatti ei tainnut olla toivottu kultakaivos heti alkuun:
Lainaus
Lassila & Tikanoja kirjaa vuoden viimeiselle neljännekselle Uusiutuvat energialähteet -toimialan liikearvosta ja muista omaisuuseristä yhteensä 17,8 miljoonan euron arvonalentumisen. Arvonalentuminen johtuu puupohjaisten polttoaineiden pidemmän aikavälin kilpailukyvyn heikkenemisestä sekä metsäenergian hyödyntämistä edistävien valtion tukien merkittävästä alenemisesta.
Lähteenä http://www.lassila-tikanoja.com/fi/sijoittajat/Porssitiedotteet/Sivut/LT_kirjaa_17,8_milj_e_arvonalentumisen_Uusiutuvat_energialahteet_toimialalle.aspx

Summa on suuri maassa missä Kemera-tuet ovat yhteensä 80 miljoonaan euroa ja tuleva pien energiatuki alle 20 miljoonaa.