Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljelysopimusta viljatilan kanssa?  (Luettu 14681 kertaa)

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Viljelysopimusta viljatilan kanssa?
Viljelysopimukset nyt riippuu niin paljon paikallisesta tilanteesta. Maan kysynnästä ja tarjonnasta sekä toisaalta lannanlevitysalan saatavuudesta.

Itsellä on viljelysopimuksia molempiin suuntiin. Toisaalta lypsykarjatila tekee säilörehua minun perustamasta apilasäilörehunurmesta. Itse hyödyn tilanteesta sillä, että saan vilja-vilja-vilja-rypsi -viljelykierrossa olevalle maalle välillä nurmea kiertoon, vaikka pH vähän laskisikin salpietarilannoituksella. Ja toisaalta viljelen rehuviljaa toisen isännän omistamalla maalla.

Myös lantaa luovutan jonkin verra, mutta toisaalta otan myös vastaan sian lietettä... Vastaanottaja maksaa tääläpäin aina viulut.

Henkilökemioistahan näissä kuvioissa ja niiden toimivuuksissa on usein kyse.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Viljelysopimusta viljatilan kanssa?
Viljelysopimukset nyt riippuu niin paljon paikallisesta tilanteesta. Maan kysynnästä ja tarjonnasta sekä toisaalta lannanlevitysalan saatavuudesta.

Itsellä on viljelysopimuksia molempiin suuntiin. Toisaalta lypsykarjatila tekee säilörehua minun perustamasta apilasäilörehunurmesta. Itse hyödyn tilanteesta sillä, että saan vilja-vilja-vilja-rypsi -viljelykierrossa olevalle maalle välillä nurmea kiertoon, vaikka pH vähän laskisikin salpietarilannoituksella. Ja toisaalta viljelen rehuviljaa toisen isännän omistamalla maalla.

Myös lantaa luovutan jonkin verra, mutta toisaalta otan myös vastaan sian lietettä... Vastaanottaja maksaa tääläpäin aina viulut.

Henkilökemioistahan näissä kuvioissa ja niiden toimivuuksissa on usein kyse.

Ymmärtääkseni sitä sianpaskaa teilläpäin on hyvin tarjolla kaikille halukkaille 8)

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Viljelysopimusta viljatilan kanssa?
Viljelysopimukset nyt riippuu niin paljon paikallisesta tilanteesta. Maan kysynnästä ja tarjonnasta sekä toisaalta lannanlevitysalan saatavuudesta.

Itsellä on viljelysopimuksia molempiin suuntiin. Toisaalta lypsykarjatila tekee säilörehua minun perustamasta apilasäilörehunurmesta. Itse hyödyn tilanteesta sillä, että saan vilja-vilja-vilja-rypsi -viljelykierrossa olevalle maalle välillä nurmea kiertoon, vaikka pH vähän laskisikin salpietarilannoituksella. Ja toisaalta viljelen rehuviljaa toisen isännän omistamalla maalla.

Myös lantaa luovutan jonkin verra, mutta toisaalta otan myös vastaan sian lietettä... Vastaanottaja maksaa tääläpäin aina viulut.

Henkilökemioistahan näissä kuvioissa ja niiden toimivuuksissa on usein kyse.

Ymmärtääkseni sitä sianpaskaa teilläpäin on hyvin tarjolla kaikille halukkaille 8)

Mun käsittääkseni halukkaita vastaanottajia olis enemmän ku mihin luovutettava tavara riittää...
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Viljelysopimusta viljatilan kanssa?
Henkilökemioistahan näissä kuvioissa ja niiden toimivuuksissa on usein kyse.

Kemian osalta, vuosittainen annos 40% etanoliliuosta kauniissa pullossa henkilöltä henkilölle laittaa asiat luistamaan.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Viljelysopimusta viljatilan kanssa?
Henkilökemioistahan näissä kuvioissa ja niiden toimivuuksissa on usein kyse.

Kemian osalta, vuosittainen annos 40% etanoliliuosta kauniissa pullossa henkilöltä henkilölle laittaa asiat luistamaan.

Mielellään yhdessä nautittuna!

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Viljelysopimusta viljatilan kanssa?
Juu varmaan ihan hyvä vaihtoehto olla ottamatta vastaan. Ittekki lopetin lannan "lahjoittamisen" tuen loppumisen myötä(tuesta vastaanottajat oli osin valmiita lupumaan, mutta "omista" rahoista ei niinkään). Lannat mahtuu nykyään helposti omiin maihin, kun ittellä peltoa reilut 3ha per emolehmä 8) Lannat talvella patteriin ja pyörivällä levitysvaunuun, niin ei juuri hidasta kevättöitä, eikä rapaa kulkeudu yhtään tielle :) Oma kaivuri ehtii odottaa vaikka sen sadepäivänkin siellä patterin vieressä, ellei sitten nipsuttele puskia pellon reunoista ;D