Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uhka-arvio: Suomeen iskisi superlama  (Luettu 13910 kertaa)

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Vs: Uhka-arvio: Suomeen iskisi superlama
Minä en näe mitään syytä, miksi suomalaisten pitäisi nostaa hattua briteille ????

Siis brittien taistelu Natseja vastaan oli ehkä hieman eri mittakaavan kinastelu kuin se meidän ja itänaapurin välinen ja sodan jälkeen Briteille jäi kaikesta avusta huolimatta suunnaton valtion velka.....no, kaikesta huolimata itsenäisyys jäi kuten meillekin......Otas nyt vihdoinkin se hattus päästäs.....

jeep

• Vieras
On aivan uskomatonta kuinka eräät tässäkin ketjussa ummistavat silmät sille totuudelle, kuinka thatcherin sekä reaganin talousoppi on tuhonnut elinvoimaisia valtioita niin että siitä kapitaalista nauttivat vain se 1% kansasta :o Ja sama meininki jatkuu 2011, ihmekkö tuo, kun on ihmisiä jotka katsovat vain asioita vasemmalle tai oikealle, tässäkin ketjussa. Mutta missä se omatunto ja järki on, eikö talouskasvun pidä hyödyttää koko kansaa eikä vain sitä 1% koko väestöstä ? Ja vielä jaksaa herrat ja rouvat länkyttää demokratiasta, se on hieno sana, aina vaalien alla!

emo-heikki

• Vieras
Minä en näe mitään syytä, miksi suomalaisten pitäisi nostaa hattua briteille ????

Siis brittien taistelu Natseja vastaan oli ehkä hieman eri mittakaavan kinastelu kuin se meidän ja itänaapurin välinen ja sodan jälkeen Briteille jäi kaikesta avusta huolimatta suunnaton valtion velka.....no, kaikesta huolimata itsenäisyys jäi kuten meillekin......Otas nyt vihdoinkin se hattus päästäs.....

En näe tossa mitään syytä nostaa hattua briteille, britit halusivat sotaa ja saivat sen, miksi pitäisi nostaa hattua siitä, että siinä sodassa tuhottiin käytännössä koko eurooppa ja menihän siinä sivussa tavallaan brittiläinen kansainyhteisökin konkurssiin ????

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

tekivät  hyviä  traktoreita  ja  autoja  ja  ostivat  puutavaraa  ja  paperia

siinä  aluksi  emolle hautomista  8)

emo-heikki

• Vieras

Mikäli olisivat tehneet työnsä kunnolla, niin niitä valmistettaisiin vieläkin britanniassa.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mikäli olisivat tehneet työnsä kunnolla, niin niitä valmistettaisiin vieläkin britanniassa.

ja  mikääs  täällä  on ikuisesti  pysynyt  hyvänä  ja  samanlaisena

kepukin  oli  maalaisliittona  hyvä  :P

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Toi oli hyvä pointti. Tuossa kyseisessä tilanteessa meillä ei ollut paljonkaan ystäviä ja kauppakumppaneita. Tosin aivan turhaan näitä asioita luusereille selittelemään.......

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Toi oli hyvä pointti. Tuossa kyseisessä tilanteessa meillä ei ollut paljonkaan ystäviä ja kauppakumppaneita. Tosin aivan turhaan näitä asioita luusereille selittelemään.......

unohdin  voin  viennin   :D     sillä  tuli  valuuttaa  :D

emo-heikki

• Vieras

No mieti vähän mitä puhut, tottakai Britannia on aina laittanut omien alusmaidensa tuotanon etusijalle, eli Kanada ja kumppanit, Suomen vienti on mennyt eurooppaan, pääasiassa Saksaan, jolla ei ole omia siirtomaita ollut.

Oletko koskaan miettinyt sitä, miksi Britanniassa ei ole enää autoteollisuutta, vaikka se oli yksi suurimpia valmistajia alunperin, miksi se sieltä hävisi, mutta ei ole hävinnyt esim. Saksasta tai Ranskasta.

jeep

• Vieras
Säälittävää on huomata tässäkin maassa se kuinka, köyhä ja keskiluokka ajaa omaa tyhmyyttään joka vaaleissa vain isojen yritysherrojen asiaa, ja huvittavinta on se kuinka pankit ja pörssikeinottelijat huijasivat hallituksia/valtioita ottamaan halpaa lainaa, koska sehän oli pelureiden taktiikka että politikoista ja hallituksista saadaan suuryhtiöiden sätkynukkeja, keskiluokan tuella. .elvetin pölhöt!!!!!!!!!!

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

No mieti vähän mitä puhut, tottakai Britannia on aina laittanut omien alusmaidensa tuotanon etusijalle, eli Kanada ja kumppanit, Suomen vienti on mennyt eurooppaan, pääasiassa Saksaan, jolla ei ole omia siirtomaita ollut.

Oletko koskaan miettinyt sitä,

miksi Britanniassa ei ole enää autoteollisuutta, ??? ??? ::)

vaikka se oli yksi suurimpia valmistajia alunperin, miksi se sieltä hävisi, mutta ei ole hävinnyt esim. Saksasta tai Ranskasta.

kerroppas  proknoosisi  ::)

emo-heikki

• Vieras

Oletko koskaan miettinyt sitä,

miksi Britanniassa ei ole enää autoteollisuutta, ??? ??? ::)

vaikka se oli yksi suurimpia valmistajia alunperin, miksi se sieltä hävisi, mutta ei ole hävinnyt esim. Saksasta tai Ranskasta.

kerroppas  proknoosisi  ::)

Homma ei kannattanut, koska paskan voi myydä kerran hunajana, mutta sitä on vaikea myydä uudestaan samalle ostajalle ...

Aulis Anttila

• Vieras
Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Saksaan, jolla ei ole omia siirtomaita ollut.

Saksa menetti Versailles'n rauhansopimuksessa kaikki siirtomaansa. Näistä Kamerun jaettiin brittien ja ranskalaisten kesken, nykyään Tansaniaan kuuluva Tanganjikan alue luovutettiin Isolle-Britannialle, kun taas Ruanda-Burundin seutu luovutettiin Belgialle, Namibiasta tuli Etelä-Afrikan mandaattialue, Saksan Uusi-Guinea luovutettiin Australian hallintaan, samoin Nauru. Marshallinsaaret, Mikronesia, Palau ja Pohjois-Mariaanit luovutettiin Japanin hallintaan, Samoan hallinta luovuttettiin Uudelle-Seelannille kun taas Togosta tuli Ranskan mandaattialue.

jeep

• Vieras
EVA:n pressatentissä tuli viimeistään minulle varmistus ketä aion äänestää pressa vaaleissa, ja se on: PAAVO VÄYRYNEN!
Paavo Väyrynen vei noita muita ehdokkaita kuin "pässiä narussa", kyllä Sauli, Timo ja mikä lie se kolmas nyt olikaan niin, ihan kuoropoikia olivat.
Jokainen tosin tulkitsee ja kuuntelee  "rivien välistä" kunkin sanomaa, nuo 3 muuta eivät osanneet kuin näsäviisastella ja senkin he toteuttivat surkeasti, ei teekkari huumorikaan ole niin tylsää kuin noiden 3 koplan..

emo-heikki

• Vieras
EVA:n pressatentissä tuli viimeistään minulle varmistus ketä aion äänestää pressa vaaleissa, ja se on: PAAVO VÄYRYNEN!
Paavo Väyrynen vei noita muita ehdokkaita kuin "pässiä narussa", kyllä Sauli, Timo ja mikä lie se kolmas nyt olikaan niin, ihan kuoropoikia olivat.
Jokainen tosin tulkitsee ja kuuntelee  "rivien välistä" kunkin sanomaa, nuo 3 muuta eivät osanneet kuin näsäviisastella ja senkin he toteuttivat surkeasti, ei teekkari huumorikaan ole niin tylsää kuin noiden 3 koplan..

Paavo oli kyllä asialinjalla ????