Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lannoitteiden hintagalluppia  (Luettu 32740 kertaa)

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Lannoitteiden hintagalluppia
Galluppia hinnoista ettei ketään kusta silmään.
Avaan pelin:

Raisio CAN27 (27-0-0) 315 €/t
Raisio NK hiven (20-0-9) 394 €/t

A-rehu typpi 27 (27-0-0) 320€/t
A-rehu NK (20-0-9) 397€/t
A-rehu NPK (27-3-5) 409€/t

Kaikki hinnat +rahti +ALV

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia

Agrimarketissa tänään:  Yara Can 27      314,44

                                        Yara Ss            360,41 

   
                                        Yara Pellon Y3 458,89

Ja pian pitäis tilata jos meinaa saada kun toimitukset voi ruuhkautua.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia

Agrimarketissa tänään:  Yara Can 27      314,44

                                        Yara Ss            360,41 

   
                                        Yara Pellon Y3 458,89

Ja pian pitäis tilata jos meinaa saada kun toimitukset voi ruuhkautua.

Taitaa ruuhkautua ne säkit siihen Agrin pihaan, kun ei kelleen ryöstöhintaan kelpaa..
..Ja viljan hinta se vaan ryömii alaspäin....  :'(
Slippin 'n sliding

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Timac agro kuulemma lopetti toimintansa Suomessa. Ranskikset eivät toimita enää uutta tavaraa tänne, vain jo Suomessa olevat tavarat pystytään toimittamaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Yara vaiensi???

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Yara vaiensi???
Taisi olla tämä lannotteiden kadmiumraja. Eivät viitsineet tehdä yhdelle maalle omia lannotteita.

Onko järkee vai ei, sitä sopii kysyä. Tämä on kyllä ihmeellistä, että näitä maatalouden kustannuksia nostetaan keinotekoisesti täällä kotimaassa. Keskitään näitä kaikenlaisia puhtausjuttuja. Näissä on ongelmana se, että hyöty näistä menee teollisuudelle ja kustannukset jää maataloudelle. Jos tämä tehtäisiin niinkuin sivitysvaltiossa ja vapaassa markkinataloudessa on tapana. Niin siitä maksettaisiin ekstraa jos joku haluaa tuottaa tiukempien normien mukaan. Bulkkituotannossa ehdot olisi väljemmät.

Mutta tämä ei käy. Heti jossain joku alkaa jeesustelun puhtaasta, jäljitettävästä, käsitehdystä, ilman lapsityövoimaa jne. Kotimaisesta puhtaasta lähiruuasta. Näin tämäkin sektori hinnoittelee itsensä ulos.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Kiinteä lannoite itse kuormattuna 45e tunti+ALV

Nestemäinen lannoite 2.25e motti +ALV
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Kiinteä lannoite itse kuormattuna 45e tunti+ALV


Tuu mulle ajamaan niin mä voin sillä aikaa ajaa muille  :P

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Timac agro kuulemma lopetti toimintansa Suomessa. Ranskikset eivät toimita enää uutta tavaraa tänne, vain jo Suomessa olevat tavarat pystytään toimittamaan.
HÄH! Ihanko oikeasti??? Perseestä jos näin on, kerrankin olisi ollut jaralle joku länsimainen vaihtoehto.
Nothing is Something Worth Doing

kujala

  • Vieras
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
No sitten pää pois persiistä ja tuomaan edullisesti ranskanapulantaa.
Luin jutun että firma toi raaka-aineensa  Venäjältä Belgiaan, teki siellä lannoitteeksi sikäläisellä kustannustasolla ja sitten taas rahtaamaan valmis tuote Suomeen.
Täällä sitten oma myyntifirma tekisi kauppaa ja ilmeisesti toivoo tienaavansa leipänsä.
Ihmettelen kyllä missä siinä voi olla kannattava pisnes? Välillä lyhempikin rahti tekee tuskaa kannattavuudelle. Ja myyjää vilisee, kun joka tavaralle täytyy olla puoli tusinaa 'suoratuontifirmaa ilman välikäsiä'. Kaikki merkit haalitaan mitä maailmalta löytyy eikä kukaan saa hankkiakseen kunnon pitkiä sarjoja.
Homma menee samaksi kuin katsastuspuolella, hintatason varmaan olette huomanneet.

Pelto-Jussi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 400
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Timac agro kuulemma lopetti toimintansa Suomessa. Ranskikset eivät toimita enää uutta tavaraa tänne, vain jo Suomessa olevat tavarat pystytään toimittamaan.

Eipä ihme. Kävi se Timacin konsultti meilläkin. Myyntitouhu oli toivotonta räpellystä kun ei ollut näyttöä siitä että homma toimisi luvatulla tavalla ja hinnat suolattu viimesen päälle  ::)

Sinänsä positiivista, että yritetään, mutta ihan kaikki ei mene läpitte.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Voi olla, että hintaa ei vaan pysty tekemään kilpailukykyiseksi. En tiedä kuinka haastavaa apulantatehtaan rakentaminen on, mutta sellainen tänne tai itärajan taakse tarvittaisiin. Jos tosiaan raaka-aineita raahataan ensin Belgiaan ja sieltä tänne, niin niitä välillisiä kustannuksia vaan väkisin syntyy.

Mutta onhan meillä vaihtoehtona vielä luomu :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Kiinteä lannoite itse kuormattuna 45e tunti+ALV


Tuu mulle ajamaan niin mä voin sillä aikaa ajaa muille  :P
Sää pidät halpana? Ite tekee kuorman urakoitsijan kärryyn joka levittää. Ei toi ny mun mielestä kovin halpaa ole.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Timac agro kuulemma lopetti toimintansa Suomessa. Ranskikset eivät toimita enää uutta tavaraa tänne, vain jo Suomessa olevat tavarat pystytään toimittamaan.
HÄH! Ihanko oikeasti??? Perseestä jos näin on, kerrankin olisi ollut jaralle joku länsimainen vaihtoehto.

Vaihtoehto idealisteille, saakutin kallista!  Vaikka myyjät tällä saitilla pyörivätkin ja tunnistavatkin ;D

Kun ei edes koe-erää saanut halvemmalla, mikäli toimii kuten luvataan eli pienemmillä määrillä (mutta vähintään samoilla kustannuksilla ;D) sama sato...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Lannoitteiden hintagalluppia
Kiinteä lannoite itse kuormattuna 45e tunti+ALV


Tuu mulle ajamaan niin mä voin sillä aikaa ajaa muille  :P
Sää pidät halpana? Ite tekee kuorman urakoitsijan kärryyn joka levittää. Ei toi ny mun mielestä kovin halpaa ole.

Pelkällä traktorilla ilman sitä kuivalantakärryä pitää saada tuo 45€/h! Mä ajan liian halvalla, mutta on mulla nyt reilu kuskinpalkka tuohon päälle...