Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yaralta terveisiä  (Luettu 13991 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Yaralta terveisiä
>viljelijä piirissä on poikkeuksellisen paljon ylivuotisia varastoja.

Ihmetyttää kovasti kun palstalla on rekkakaupalla apulantaa ostavia mistä niile riittää sellaiset tilat säilytellä säkkejä.Ei noita kukaan viitsi vuosikausia pitkin mäkiäkään säilytellä.

Vai onko tämä ylivuotis-varastoijat sellaisia joiille piisaa pari säkkiä useammaksi vuodeksi.On mullakin 3 säkkiä jemmassa mutta eihän sillä saa kuin kerran koneen täyteen..

Apulanta ollut vuoskaudet jo kallista ja on vaikea uskoa,että "kaikki" olisivat ymmärtäneet ostaa esim 5 v sitten niin paljon kuin irti sai,Kallista se oli jo tuolloinkin sen hetkisillä silmillä katsoen.


En mä väitäkään että kaikki olisi ostaneet, mutta tunnen tosi monta isäntää jotka noin tekivät.
Jos vaikka 15% tarpeesta on tiloilla varastossa, 15% ostotarpeesta menee viljelysuunnitelmien rustauksessa hömppäheinille ja nuukemmalle lannoitukselle, 15% pihtaa ostoja rahapulassa ja 15% ostaa kilpailijoiden tavaraa. Noista mikään yksin ei paljoa vaikuta mutta yhdessä alkaa olemaan merkitystä

Ei se varastointi mikään iso ongelma ole, aika suuri osa varastoi muutenkin lannat pressun alla ulkona. 

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Yaralta terveisiä
Oli varastossa paljon tai vähän, niin kaikki varastot loppuu aikanaan. Sitten iso lasku kirjoitetaan. ;D

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Yaralta terveisiä
Oli varastossa paljon tai vähän, niin kaikki varastot loppuu aikanaan. Sitten iso lasku kirjoitetaan. ;D
Lapsikin tietää, että nyt on lannoitteissa hintakupla.    Varastossa vielä ensi suveksi Suomen
Salpietaria hintaan 167 euroo tonni.   Nyt pyytelevät 412 euroo tonni....   pitäkööt paskas.  >:( >:(
Tuskahiki on köyhän sauna...

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Yaralta terveisiä
Yara, viljelijän paras ystävä. 8)
Ei paljon tarvi päätään vaivata viljelysuunnitelmilla.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Yaralta terveisiä
>Tule tutkimaan.

Ei täällä kohta voi sanoa mitään kun osuu aina johonkin nimimerkkiin,kuten taannoin joo-mieheen.

 ;D

Ja aina yhtä kipeästi.  ;)
Se mikä ei tapa, se vituttaa

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Yaralta terveisiä
>viljelijä piirissä on poikkeuksellisen paljon ylivuotisia varastoja.

Ihmetyttää kovasti kun palstalla on rekkakaupalla apulantaa ostavia mistä niile riittää sellaiset tilat säilytellä säkkejä.Ei noita kukaan viitsi vuosikausia pitkin mäkiäkään säilytellä.

Vai onko tämä ylivuotis-varastoijat sellaisia joiille piisaa pari säkkiä useammaksi vuodeksi.On mullakin 3 säkkiä jemmassa mutta eihän sillä saa kuin kerran koneen täyteen..

Apulanta ollut vuoskaudet jo kallista ja on vaikea uskoa,että "kaikki" olisivat ymmärtäneet ostaa esim 5 v sitten niin paljon kuin irti sai,Kallista se oli jo tuolloinkin sen hetkisillä silmillä katsoen.

Sama täppäröinti linja jatkuu polttoöljy puolella.Paljon on pelkkiä puheita nämä "varastoinnit" jos tarkemmin aletaan tutkia.

Tuo on niin totta! Varsinkin polttoainepuoli. Voihan olla, että tilataan se 10000 litraa tai sitten tilataan 1500litraa ja se riittää koko vuodeks. Ja voi kehua, että varastot on täynnä.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Yaralta terveisiä
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Yaralta terveisiä
helevata!   ostinpa kalliilla salpiksen; 209 €/tn     hain tosa kuukaus sitten!   nyt puolentoista kesän tarpeet nurkassa!      ja jaraaa!                                mut on se kyllä kallista!    apila ja mailas tekee terää ens kesänä!    rehuissa ainaskii!   mut miten lie käy ruokinnassa?

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Yaralta terveisiä
helevata!   ostinpa kalliilla salpiksen; 209 €/tn     hain tosa kuukaus sitten!   nyt puolentoista kesän tarpeet nurkassa!      ja jaraaa!                                mut on se kyllä kallista!    apila ja mailas tekee terää ens kesänä!    rehuissa ainaskii!   mut miten lie käy ruokinnassa?

Mää oon kuullu notta Ureata lisätähän elikoolle , mutta että viä Salppiatariaki???? :P

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Yaralta terveisiä
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Mix... maksoi 10 €/kilo vaikka oikea hinta on 3,8 €  :o

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Yaralta terveisiä
Oli varastossa paljon tai vähän, niin kaikki varastot loppuu aikanaan. Sitten iso lasku kirjoitetaan. ;D
Lapsikin tietää, että nyt on lannoitteissa hintakupla.    Varastossa vielä ensi suveksi Suomen
Salpietaria hintaan 167 euroo tonni.   Nyt pyytelevät 412 euroo tonni....   pitäkööt paskas.  >:( >:(

Kupla on! Mutta lapset eivät tiedä sitä että kupla ei puhkea vielä 10 kuukauteen  ;D

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Yaralta terveisiä
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Mix... maksoi 10 €/kilo vaikka oikea hinta on 3,8 €  :o
kerro äkkiä mistä Bjurselea saa tuolla hinnalla. Kympin hujakoilla se on ollut mitä olen ostanut.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yaralta terveisiä
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Mix... maksoi 10 €/kilo vaikka oikea hinta on 3,8 €  :o
kerro äkkiä mistä Bjurselea saa tuolla hinnalla. Kympin hujakoilla se on ollut mitä olen ostanut.

Bjursele 11.80. Globalia saa 7e kilo.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Yaralta terveisiä
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Mix... maksoi 10 €/kilo vaikka oikea hinta on 3,8 €  :o
kerro äkkiä mistä Bjurselea saa tuolla hinnalla. Kympin hujakoilla se on ollut mitä olen ostanut.

Virosta jotkut kuulemma ostaa apilansiemenet reilusti halvemmalla kun suomesta mut tohon hintaan saa vaan itse viljelemällä.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Yaralta terveisiä
Naapuri osti  typpeä Bjursele pussissa, 100-150 kg/ha. Hinta oli 10,- kilo ja tarve 3kg/ha.

Mix... maksoi 10 €/kilo vaikka oikea hinta on 3,8 €  :o
kerro äkkiä mistä Bjurselea saa tuolla hinnalla. Kympin hujakoilla se on ollut mitä olen ostanut.

Virosta jotkut kuulemma ostaa apilansiemenet reilusti halvemmalla kun suomesta mut tohon hintaan saa vaan itse viljelemällä.

Mun mielestäni Viron ukko tarjosi tuolla 3,8 €:llä kilo keväällä. En tiedä lajiketta, mutta ovat nuo Suomessa kasvaneet.