Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.
Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.
Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.
tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu..
Lainaus käyttäjältä: Perfekt - 25.11.11 - klo:10:57Hieman sama lienee hakkeen kanssa ?Ainoastaan jos kalustoa valmiina eikä laske omalle ajalleen mitään voipi hyötyjä tulla Mutta epäilen sivusta seuranneena hakemiehiäPoislukien isot lämmönkäyttäjättähän väitteeseen en yhdy. olen 12 vuotta haketta käyttänyt haketta omasta metästä tavaran ottanut, metät siivoutuu hyöty siitäkin entäs sähkön kulutuksessa nää samat lämmitykset olis sähköllä niin ei mitään älyä. tietysti jos ajattelee omalle työlle hinnan sehän syö tulosta mutta silloin ei kyllä moni muukaan homma kannata.
Hieman sama lienee hakkeen kanssa ?Ainoastaan jos kalustoa valmiina eikä laske omalle ajalleen mitään voipi hyötyjä tulla Mutta epäilen sivusta seuranneena hakemiehiäPoislukien isot lämmönkäyttäjättähän väitteeseen en yhdy. olen 12 vuotta haketta käyttänyt haketta omasta metästä tavaran ottanut, metät siivoutuu hyöty siitäkin entäs sähkön kulutuksessa nää samat lämmitykset olis sähköllä niin ei mitään älyä. tietysti jos ajattelee omalle työlle hinnan sehän syö tulosta mutta silloin ei kyllä moni muukaan homma kannata.
Lainaus käyttäjältä: Terminator - 25.11.11 - klo:21:22Suomessa on ihan vitusti näitä 60-80-luvuilla rakennettuja omakotitaloja jotka pitäisi hävittää pois kuleksimasta muitten riesana.Ei näitä nyt ihan hirveästi ole näitä 1860-1880 tai aikaisemmin rakennettuja? En mää ainakaan tätä rupee hävittämään.
Suomessa on ihan vitusti näitä 60-80-luvuilla rakennettuja omakotitaloja jotka pitäisi hävittää pois kuleksimasta muitten riesana.
Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 25.11.11 - klo:21:03Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.Tuon systeemin hinnalla voi tilata kaivurin missä on purkupallo puomissa ja pistää entisen tönön matalaksi. Rakentaa uuden hyvin eristetyn talon ja lämmittää sähköllä. Suomessa on ihan vitusti näitä 60-80-luvuilla rakennettuja omakotitaloja jotka pitäisi hävittää pois kuleksimasta muitten riesana.
Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 25.11.11 - klo:21:03Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.Heinzomatiako tarkoitat??
Lainaus käyttäjältä: Peltola - 26.11.11 - klo:00:56Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 25.11.11 - klo:21:03Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.Heinzomatiako tarkoitat??--tuo on yksi niistä.Nythän tuodaan maahan muitakin vastaavia,lisäksi ihan kotimaisiinkin saa nuohouslaitteita ja tuhkanpoistosysteemejä.
Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 26.11.11 - klo:10:41Lainaus käyttäjältä: Peltola - 26.11.11 - klo:00:56Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 25.11.11 - klo:21:03Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.Heinzomatiako tarkoitat??--tuo on yksi niistä.Nythän tuodaan maahan muitakin vastaavia,lisäksi ihan kotimaisiinkin saa nuohouslaitteita ja tuhkanpoistosysteemejä.tuo heinzomatikkivaatii todella hyvän hakkeen kylällä on ja ei toimi normaalilla rumpu hakkurin tekemällä tuotteella ongelmia on.. mutta suomessa on jo hyviä hake syöttö systeemejä jotka toimivat niinsanotulla teollisuushakkeella sen vähemmän tulee häiriötä. itellä kävi murska viime kesänä murskautin kaikki rakennustähteet vanhan talon kaikkinensa hirsitalo parhaat hirret otin käyttöön mutta kaikki muu ja rukkilavat yms... tuli kaksi lavallista nauloja kuusakoskelle vietäväksi ja iloisesti palaa kuiva tavara
Lainaus käyttäjältä: matso - 26.11.11 - klo:10:58Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 26.11.11 - klo:10:41Lainaus käyttäjältä: Peltola - 26.11.11 - klo:00:56Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 25.11.11 - klo:21:03Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.Heinzomatiako tarkoitat??--tuo on yksi niistä.Nythän tuodaan maahan muitakin vastaavia,lisäksi ihan kotimaisiinkin saa nuohouslaitteita ja tuhkanpoistosysteemejä.tuo heinzomatikkivaatii todella hyvän hakkeen kylällä on ja ei toimi normaalilla rumpu hakkurin tekemällä tuotteella ongelmia on.. mutta suomessa on jo hyviä hake syöttö systeemejä jotka toimivat niinsanotulla teollisuushakkeella sen vähemmän tulee häiriötä. itellä kävi murska viime kesänä murskautin kaikki rakennustähteet vanhan talon kaikkinensa hirsitalo parhaat hirret otin käyttöön mutta kaikki muu ja rukkilavat yms... tuli kaksi lavallista nauloja kuusakoskelle vietäväksi ja iloisesti palaa kuiva tavara--me on poltettu monta vuotta lähes pelkkää rumpuhakkurihaketta noilla Heizoilla.Ja aika paljon naulaisiakin.--ynnä muuta suht huonoakin tavaraa.--minkä rumpukoneen hake ei mee Heizosta läpi?Ja seulakoko oli mikä?--ennemmin meillä melkein esim.Masa kaukalon kanssa tulee ongelmia kuin Heizon
Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 26.11.11 - klo:11:08Lainaus käyttäjältä: matso - 26.11.11 - klo:10:58Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 26.11.11 - klo:10:41Lainaus käyttäjältä: Peltola - 26.11.11 - klo:00:56Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 25.11.11 - klo:21:03Lainaus käyttäjältä: Tuumaaja - 25.11.11 - klo:15:57Lainaus käyttäjältä: jusßa - 25.11.11 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: matso - 25.11.11 - klo:15:01tietysti jos pelkkä tupa sähkö on helppo mutta moni näkyy halkoja kantavan ja uunia lämmittävän päivystystä sekin. hakelämmitys parhaimmillaan kerran kuussa siilon täyttö ja tuhkat parin viikon välein ei se minun mielestä pahalta tunnu.. Niin no kyllä tokeria mun mielestä pitää ainakin kerran joka päivä käydä kattomassa. Takan/uunin päivystys ei kuitenkaan ole pakollista sillon kun se ei ole pääasiallinen lämmönlähde. Takan voi pitää kylmänä jos on muuta menoa.Hakkeella lämmittäessä käyn katsomassa ja tuhkat tyhjentämässä 3-5 päivän välein turpeella joka toinen päivä.--tokerin sijaan voi hommata systeemin jossa hake menee pesään automaattisesti,kattilassa automaattinuohous ja tuhkanpoisto.Heinzomatiako tarkoitat??--tuo on yksi niistä.Nythän tuodaan maahan muitakin vastaavia,lisäksi ihan kotimaisiinkin saa nuohouslaitteita ja tuhkanpoistosysteemejä.tuo heinzomatikkivaatii todella hyvän hakkeen kylällä on ja ei toimi normaalilla rumpu hakkurin tekemällä tuotteella ongelmia on.. mutta suomessa on jo hyviä hake syöttö systeemejä jotka toimivat niinsanotulla teollisuushakkeella sen vähemmän tulee häiriötä. itellä kävi murska viime kesänä murskautin kaikki rakennustähteet vanhan talon kaikkinensa hirsitalo parhaat hirret otin käyttöön mutta kaikki muu ja rukkilavat yms... tuli kaksi lavallista nauloja kuusakoskelle vietäväksi ja iloisesti palaa kuiva tavara--me on poltettu monta vuotta lähes pelkkää rumpuhakkurihaketta noilla Heizoilla.Ja aika paljon naulaisiakin.--ynnä muuta suht huonoakin tavaraa.--minkä rumpukoneen hake ei mee Heizosta läpi?Ja seulakoko oli mikä?--ennemmin meillä melkein esim.Masa kaukalon kanssa tulee ongelmia kuin Heizonhakkuri heinolan sahan rumpu siinä si ole seulaa vapon urakoijat käyttää näitäymmärsinkö oikein heinzon kattila ja masa tuotteen syöttöpuoli?
Taas sama väittely Ja mä vastaan samat mitä muihinkin...Alle 100kw stokeri=ei kiitos. Oli sitten heizo tai hoizo niin häiriöitä tulee, etkä voi jättää esim. viikoksi yksinään. Tämän vuoksi omassa tuvassa maalämpö.Tuotantorakennuksissa 200kw stokeri. Ihan kotimainen ja automaattisella tuhkanpoistolla, mutta ei nuohousta. Haketta palaa vuodes noin 600m3. Tällaiseen käyttöön en muuta lämmitysmuotoa edes harkitsisi. Tämän kokoluokan laitteet ei oo enää niin tarkkoja hakkeen laadusta. Saattaa mennä viikkokin, ettei kukaan muista käydä kattomas...
Meillä on öljylämmitys. Välillä voi mennä pari kuukauttakin ettei käy pannuhuoneessa lainkaan. Helppo ja miellyttävä lämmitysmuoto. Pitää vaan muistaa maksaa öljylasku, niin pirtti ei kylmene kovillakaan pakkasilla.
Lainaus käyttäjältä: kylmis - 27.11.11 - klo:14:46Meillä on öljylämmitys. Välillä voi mennä pari kuukauttakin ettei käy pannuhuoneessa lainkaan. Helppo ja miellyttävä lämmitysmuoto. Pitää vaan muistaa maksaa öljylasku, niin pirtti ei kylmene kovillakaan pakkasilla. Rahamiehen puhetta