Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jakava rehukauha  (Luettu 4221 kertaa)

nahemah

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Jakava rehukauha
Vilkuilin agronetin keskustelut läpi ja kun tästä ei heti sattunut silmään aihetta niin avasin uuden. Onko kenelläkään tietoa jakavista rehukauhoista? On ilmeisesti etukuormaajaan asennettava tavanomainen kauha, missä pyörii öljyn voimalla ruuvi jakaen massan sivulle. Ihan hupaisaa olisi kuulla onko tuollaisia olemassa jossakin. Löysin jopa jonkinlaisen suttukuvankin, josta selviää ehkä jotain jollekin. Minulle ei paljoakaan, siksi tämä viesti. Kiitos.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: Jakava rehukauha
ainakinvarmoligtiin saa sellaisen liitettyä. ei muutakuin sieltä kyselemään ja rakentaa sitten sellaisen.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Jakava rehukauha
pienkuormaajiin ainakin saa.. varmaan euroopasta löytyy isojakin..

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Jakava rehukauha
pienkuormaajiin ainakin saa.. varmaan euroopasta löytyy isojakin..
Todistettavasti löytyy. Vuonna 2000 jäi Cheffinsin huutokaupassa yhden huudon päähän nelikuutioinen, jossain 2000 punnan pinnassa mentiin. Mukaan olisi tullut kutoskoneinen, hytitön linkku-pyöräkuormaaja, jonka kylmäkäynnistyvyydestä en ollut yhtään varma.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Jakava rehukauha

 Harjottelutilalla tuli eräskin kuupallinen apetta levitettyä Holaras-merkkisellä kauhalla. Kauha oli MF 185 päkätin nostolaitteessa ja ruuvi sai voimansa voimanoton kautta. Kauhan tilavuus oli varmaan luokkaa 1,5 - 2m3 Kätevä peli.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Jakava rehukauha
Soitappa Konefarmiin Mäkisen Hannulle niin saat sellaisen kauhan kuin haluat  :)

nahemah

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Jakava rehukauha
Minä kiitän vastauksista, aivan yllättivät asiallisuudellaan. Eikun Holarasta ja muita härnäämään.

mah

  • Vieras
Vs: Jakava rehukauha
Takavuosina oli kyläkaupalla vaihtokoneena tommonen. Eli väkirehun jakokauha traktoriin. Jossain olen nähnyt myös hihnalla olevan version. Eli kai niitä on suomessakin joskus ainaskin myyty, jos ei tehtykin?