Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suomalainen kinkku  (Luettu 6156 kertaa)

simmo

• Vieras
Suomalainen kinkku
....on jo mulla pakkasessa.En jää odottelemaan ,että ne loppuisi.Atriaa sen olla pitää.Hinnalla taas ei ole väliä.Kerran vuodessa kun ostaa sen,niin saa se maksaakin.Maksaisin kyllä sen hinnan mieluummin tuottajalle,mutta en tiedä,saako täältä mistään possua tuottajalta.
Kinkkukysymys kuuluu:ostatko kotimaista vai ulkolaista?.
Minä-itten ei tartte vastata.Hän valehtelee kumminkin. >:(

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Vs: Suomalainen kinkku
....on jo mulla pakkasessa.En jää odottelemaan ,että ne loppuisi.Atriaa sen olla pitää.Hinnalla taas ei ole väliä.Kerran vuodessa kun ostaa sen,niin saa se maksaakin.Maksaisin kyllä sen hinnan mieluummin tuottajalle,mutta en tiedä,saako täältä mistään possua tuottajalta.
jospa koulun jouluruuasta jääneet siivut ois ehtaa kotimaista ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Aulis Anttila

• Vieras
Pulaa ja puutetta Tundralla ja Kepulandiassa...
....on jo mulla pakkasessa.En jää odottelemaan ,että ne loppuisi.Atriaa sen olla pitää.Hinnalla taas ei ole väliä.Kerran vuodessa kun ostaa sen,niin saa se maksaakin.Maksaisin kyllä sen hinnan mieluummin tuottajalle, mutta en tiedä,saako täältä mistään possua tuottajalta. Kinkkukysymys kuuluu:ostatko kotimaista vai ulkolaista?.

Ostan kotimaista, en kotilaista... täällä on muutaman kymmenen kilometrin päässä tilateurastamo mistä voi niin halutessaan ostaa kinkkunsa suoraa tuottajalta. Mä oon aiemmin ostanu omani Reinin Lihasta Hagiksen hallista... mut ny koklaan tota lähituottajan tuottamaa kinkkua... ostan ekaks kokeeks ns. pikkujoulukinkun... ja jos se on hyvä - niin ku uskon - ni sit osta ne vakkarit kaks joulukinkkuu sieltä - säästyy bensaaki ku ei tartte ajella Stadiin... missä liikenteen tukkii Kepulandiasta ja Tundralta tänne ängenneet PerSut ja kepulaiset.

Viimeksi muokattu: 17.11.11 - klo:13:31 kirjoittanut Aulis Anttila

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Kesäpossut Tupu, Hupu ja Lupu menettivät henkensä pari viikkoa sitten, joten kinkkuja on pakkasessa useampikin. :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Aulis Anttila

• Vieras
Lammas...
Kesäpossut Tupu, Hupu ja Lupu menettivät henkensä pari viikkoa sitten, joten kinkkuja on pakkasessa useampikin. :)

Mul on ollu jo vuosia semmone tekemistä vaille valmis projekti, semmone sawålaine, et ottasin lampaan kesäks... ja sit mul ois syksyllä sapuskaa  ;D ;D

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Lammas...

Mul on ollu jo vuosia semmone tekemistä vaille valmis projekti, semmone sawålaine, et ottasin lampaan kesäks... ja sit mul ois syksyllä sapuskaa  ;D ;D

Hyvin osaat itsekin määkiä, ei siihen lammasta tarvii.  :o :P
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

minä-itte

• Vieras

...vastuu siirtyy lukijalle....

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa

Karitsat on siä pakkasessa kans!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

simmo

• Vieras
Vs: Pulaa ja puutetta Tundralla ja Kepulandiassa...

Ostan kotimaista, en kotilaista... täällä on muutaman kymmenen kilometrin päässä tilateurastamo mistä voi niin halutessaan ostaa kinkkunsa suoraa tuottajalta. Mä oon aiemmin ostanu omani Reinin Lihasta Hagiksen hallista... mut ny koklaan tota lähituottajan tuottamaa kinkkua... ostan ekaks kokeeks ns. pikkujoulukinkun... ja jos se on hyvä - niin ku uskon - ni sit osta ne vakkarit kaks joulukinkkuu sieltä - säästyy bensaaki ku ei tartte ajella Stadiin... missä liikenteen tukkii Kepulandiasta ja Tundralta tänne ängenneet PerSut ja kepulaiset.
[/quote]-ei voi olla totta,aukki jaksaa yllättääkin joskus.luulin että vähintään indokiinasta sulle kinkku kelpaa :D

simmo

• Vieras
-voi sitä aikaa,kun meilläkin oli kesäpossuja.Kyllä kinkut tirisi rasvaa erilailla,ku nyt. ???

Aulis Anttila

• Vieras
Ostoksilla...
Karitsat on siä pakkasessa kans!

Myy mulle muutama klimppi  ::) ?

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Säpissä...
[Mul on ollu jo vuosia semmone tekemistä vaille valmis projekti, semmone sawålaine, et ottasin lampaan kesäks... ja sit mul ois "lampolan ovi säpissä"

:o  .
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Sepedeus

• Vieras

Tällaista sait Atrialta. http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/11/17/kavitko-kinkkuostoksilla-ostit-tyhjaa-ja-syot-fosfaattia/201117023/135

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."