Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lumityötalvi 2011-2012.  (Luettu 77642 kertaa)

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Niin käytännössähän on kyse siitä että kalusto pysyy edes lähes tuoreena. Toisaalta hyvä niin, jää puuhastelijat pois..
Tästä tähän.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)



 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Jumalauta lunta tulee niin saatanasti että joka talvi sama itku että kun on niin paljon lunta ja kylmäkin ihan pääkaupungissa saakaa, ettei saa autoja parkkiin ja joutuu vähän käveleen siellä tsadissa, niin eikun kiristetään näitä saatanan päästönormeja ja käytäntöjä, kun se ilmasto IHAN SELVÄSTI LÄMPENEE


Ahaa, niin se lämpeneminen korvattiin "muuttumisella" ..
Kyllä tuli taas työmaalla mieleen että olis se kiva kun ilmasto lämpenis edes hiukan tai ei edes tuuleis  ;D

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.

Tuosta ilmastokusetuksesta... noilla päästövaatimuksilla ei ole mitään tekemistä ilmastokysymysten kanssa. Tier-vaatimukset koskevat typen oksidien tapaisia, terveys- ja myrkkyvaikutuksen omaavia aineita, eivät ilmastonmuutoksen yhtä aiheuttajaa, hiilidioksidia.

Petri

Joo no, ilmasto mikä ilmasto. Mitään en aiheesta löytänyt googlella tai yahoolla, onkohan kukaan muistanut kertoa tuota ely- keskuksen viher-hörhöille?


Sitä paitti, se nyt on ihan yks paskan hailee millä Suomi auraa tiensä. Jossain Kiinassa noilla päästönormeilla on oikeasti jotain merkitystä.

Ja siellä missä lumitöitä yleensä joudutaan enemmän tekemään ei yleensä ole ihmisiäkään.

Pankkiirien ja konekauppiaiden salajuoni se on. Varmana.

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Niin käytännössähän on kyse siitä että kalusto pysyy edes lähes tuoreena. Toisaalta hyvä niin, jää puuhastelijat pois..
ja toivottavasti myös taksanpolkijat

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Niin käytännössähän on kyse siitä että kalusto pysyy edes lähes tuoreena. Toisaalta hyvä niin, jää puuhastelijat pois..
ja toivottavasti myös taksanpolkijat
Mutta eikös tällä palstalla ole moneen kertaan todistettu pahimmiksi taksanpolkijoiksi omaan käyttöön ylihintaisen uuden dynaprenttiautopoverin ostaneet maajussit?  ::)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Joo no, ilmasto mikä ilmasto. Mitään en aiheesta löytänyt googlella tai yahoolla, onkohan kukaan muistanut kertoa tuota ely- keskuksen viher-hörhöille?

Sitä paitti, se nyt on ihan yks paskan hailee millä Suomi auraa tiensä. Jossain Kiinassa noilla päästönormeilla on oikeasti jotain merkitystä.

Ja siellä missä lumitöitä yleensä joudutaan enemmän tekemään ei yleensä ole ihmisiäkään.
On varmaan. Autojen pakokaasunormitkin on laadittu ihan ihmisterveyttä varten, niiden ekologiset perusteet ovat aika keveitä. Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä, että traktorien sylkemät typen oksidit ym. eivät ole kyllä kummoinen ympäristöterveydellinen ongelma edes traktorikuskille itselleen (poislukien tietysti suurkaupunkien asukkaat), muista puhumattakaan. Eli tässä ammutaan norsupyssyllä hyttysiä.

Petri
jonka traktoreissa 80-luku rulaa!

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Eli tässä ammutaan norsupyssyllä hyttysiä.

Petri
jonka traktoreissa 80-luku rulaa!

Ethän kuitenkaan käy pissimässä ympäristöön ilman asianmukaisia suodatusjärjestelmiä virtsalle?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26114
  • vastustan
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)

Tulee meinaan kalusto olemaan tehokasta ensi vuonna kun koko alueen tiet keritään auraa yhellä koneella. Sitä ei sitten kukaan tiedä mitkä vehkeet siellä pyryssä liikkuu.
onko tuo tier kolme sama kuin euro 3???? eurokolmoset kuorma-autot taitaa olla jo melko tuoreita ja jos katsoo noita sivuteiden kuorma-autoja niin nehän on järestään jotain ikivanhoja louskuja jotka on rekisteröity työkoneeksi....
saas nähdä kuinka tuo käytännössä toteutuu :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Tuos mitä laskeskelin nii tänä kauten vajaa 200 tuntii ja edellisen tuli 630 tuntii et aikasen huima ero oli :o

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)

Tulee meinaan kalusto olemaan tehokasta ensi vuonna kun koko alueen tiet keritään auraa yhellä koneella. Sitä ei sitten kukaan tiedä mitkä vehkeet siellä pyryssä liikkuu.
onko tuo tier kolme sama kuin euro 3???? eurokolmoset kuorma-autot taitaa olla jo melko tuoreita ja jos katsoo noita sivuteiden kuorma-autoja niin nehän on järestään jotain ikivanhoja louskuja jotka on rekisteröity työkoneeksi....
saas nähdä kuinka tuo käytännössä toteutuu :-\

Ei millaan muotoa. Kuka ajaa halvimmalla niin saa vaikka polkupyörällä työntää auraa. ;D
Taas kun kattelee näitä hiekkateitä täälläpäin ja pahin keli on alkamassa nin voi tuumia vain että maksun päivät ovat alkaneet. Ja meininki koht kuin venäjällä. Sen verran savee pukkaa läpi. Ei paljo naurata porterilla/ vulvalla ajella.
Nii se on...

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Kahtelin jotta auranuffiin tuli marraskuusta tähänpäivään 90h. Vähä häviän sille joka ajo 300h muutamaan viikkoon..  ;D Linko pesty ja laskut laitettu. En aaroo ennee.
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Nyt voi jo turvallisesti sanoo että enää en auraa ennen syksyä! Huh olihan talvi.. Tää viikko lanaa vedetty mutta nyt näyttäs olevan viikko rauhallisempaa ennen peltohommia. Taas selvitty tästäkin talvesta, tulevia ootellessa..  8)
Tästä tähän.