Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Isme vai quikke N Valtraan  (Luettu 15202 kertaa)

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Isme vai quikke N Valtraan
Kumpikos kuormain  kannattaa laittaa N valtraan kun ovat tismallleen samanhintaiset.
Eli q55 ja isme 170b on kyseessä.
Quicke ulottuu aavistuksen enemmän, mutta ismen kanssa näkyvyys on ihan eri tasolla.
Quickessa on letkut ym hienosti piilossa ja kauha menee 10 astetta enemmän "kiinni".
Isme on  suomalainen.

Prkl ku on vaikeeta päättää
Jos tarkootat tuolla "kiinni" menolla murtokulmaa, niin kannattaa tarkistaa mittaustapa. Isme on siinä asias aika palio parempi kun Quicke. Ismen kulma tarkoottaa sitä, paljonko sovitelevy kallistuu pystyasennosta. Quickella se tarkoottaa sitä, paljonko Quicken oman kauhan pohja kallistuu maanpinnasta ylöspäin. Seleviää esitteestäkin, eli siis ihan pelkkää huijausta. Quicke vaatii aina etehe päin kallistetun kauhan perseen, muuten kauhaa ei saa täytehen. Siisti ja laadukas kone muuten.

Perfekt

Vs: Isme vai quikke N Valtraan

Ei oo Stollin voittanutta , vieläkään

 8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Isme vai quikke N Valtraan

Ei oo Stollin voittanutta , vieläkään

 8)
Totta  8)

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Isme vai quikke N Valtraan
Minulla on 6350 ja laitoin Perän vehkeen.  Laatu ja hinta asennettuna ratkaisi, ja mukana vakiona mm. näppärä kiinnitys hydraulisylintereillä ja vaimennus. Tyytyväinen olen laitteseen.  Ja ihan puhumalla kaupat tehtiin...

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Isme vai quikke N Valtraan
Minulla on 6350 ja laitoin Perän vehkeen.  Laatu ja hinta asennettuna ratkaisi, ja mukana vakiona mm. näppärä kiinnitys hydraulisylintereillä ja vaimennus. Tyytyväinen olen laitteseen.  Ja ihan puhumalla kaupat tehtiin...

"Murahteliko" kauppamiäs (perä) myydessään? 8) 8) 8)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Isme vai quikke N Valtraan
Mulla on Q45 ja osittain voi yhtyä tuohon näkyvyysongelmaan. Mutta en ole ihan varma onko se loppujen lopuksi sen parempi monessa muussakaan. Ei sitä työtä tule katsottua kovinkaan paljon vaikainten välistä vaan enemmän etuakselin edestä mitä kauha tai piikit tekee. Varjoja tietysti tulee pimeällä kompaktista rakenteesta. Mutta eittämättä yritän kyllä laskea niin alas kuin mahdollista tieajossa.

Paras tapa parantaa näkyvyyttä on tiputtaa koko kuormaaja pois kun sitä ei tarvitse. Se käy ainakin Quickellä helposti ja kt-hydrauliikka ei jumita letkujakaan. Käyttäjäystävällisyys on myös enemmän kiinni hydrauliikasta kuin merkistä. Oma toimii traktorin tikulla ja on mukava työskennellä.

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Isme vai quikke N Valtraan
Minulla on 6350 ja laitoin Perän vehkeen.  Laatu ja hinta asennettuna ratkaisi, ja mukana vakiona mm. näppärä kiinnitys hydraulisylintereillä ja vaimennus. Tyytyväinen olen laitteseen.  Ja ihan puhumalla kaupat tehtiin...

"Murahteliko" kauppamiäs (perä) myydessään? 8) 8) 8)




No, oli se vähän suoraviivaista... :)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Isme vai quikke N Valtraan
Mulla on Q45 ja osittain voi yhtyä tuohon näkyvyysongelmaan. Mutta en ole ihan varma onko se loppujen lopuksi sen parempi monessa muussakaan. Ei sitä työtä tule katsottua kovinkaan paljon vaikainten välistä vaan enemmän etuakselin edestä mitä kauha tai piikit tekee. Varjoja tietysti tulee pimeällä kompaktista rakenteesta. Mutta eittämättä yritän kyllä laskea niin alas kuin mahdollista tieajossa.

Paras tapa parantaa näkyvyyttä on tiputtaa koko kuormaaja pois kun sitä ei tarvitse. Se käy ainakin Quickellä helposti ja kt-hydrauliikka ei jumita letkujakaan. Käyttäjäystävällisyys on myös enemmän kiinni hydrauliikasta kuin merkistä. Oma toimii traktorin tikulla ja on mukava työskennellä.
Ei niitä vakaimia edelleenkään tartte olla siinä päällä häiritsemässä kun lumikauhan tai 2.5m kauhaharjan reunoja ei näe quicken takaa kun taas stollin takaa näkee ja oikeen hyvin  :o