Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laatuheinä  (Luettu 25286 kertaa)

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Laatuheinä
Oulun seudulle puuhaavat uutta laatuheinärengasta mutta onko tällä palstalla kenelläkään kokemusta asiasta, tuottajana tai ostajana? Ongelmana monesti heinäkaupassa tuntuu olevan tuottajan ja ostajan eri käsitys heinän laadusta ja hinnasta. Eikä tilannetta helpota, jos myymistään heinistä ei saa rahojaan. Eli käytännössä kauppaa pitäisi tehdä ainoastaan käteisellä. Itse voisi muutamalla hehtaarilla tuottaa heinää mutta maksaako se vaivaa?

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Laatuheinä
Oulun seudulle puuhaavat uutta laatuheinärengasta mutta onko tällä palstalla kenelläkään kokemusta asiasta, tuottajana tai ostajana? Ongelmana monesti heinäkaupassa tuntuu olevan tuottajan ja ostajan eri käsitys heinän laadusta ja hinnasta. Eikä tilannetta helpota, jos myymistään heinistä ei saa rahojaan. Eli käytännössä kauppaa pitäisi tehdä ainoastaan käteisellä. Itse voisi muutamalla hehtaarilla tuottaa heinää mutta maksaako se vaivaa?
VAIVAA siitä kyllä on  :'(
Tuottajan kannalta liian halpaa, ostajan kannalta liian kallista  :(
Ainakin vaki ostaja pitäis olla....

Zetor

  • Vieras
Vs: Laatuheinä
Sen verran voin sanoa, että sadon arvopaperistaminen ei kannata. Olisi meinaan ollut taas totaallinen pörssiromahdus ja deflatorinen kierre, jos derivaatat olisi pantu keväällä jakoon.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Laatuheinä
Se vähän mitä olen hevosihmisten kanssa heinäasioissa ollu tekemisissä niin ylivoimaisesti haastavimmat asiakkaat. Eivät oikein itsekään tiedä mitä haluavat mutta tietävät ehdottomasti mitä eivät halua. Itse olen suunnitellu tehdä jonkinverran säilöheinää hyvin kuivana ja kunnon aineilla ja reilulla muovituksella. Tekemistä muuten vaan tuntuu olevan paljon joten taitaa jäädä tekemättä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Laatuheinä
Se vähän mitä olen hevosihmisten kanssa heinäasioissa ollu tekemisissä niin ylivoimaisesti haastavimmat asiakkaat. Eivät oikein itsekään tiedä mitä haluavat mutta tietävät ehdottomasti mitä eivät halua. Itse olen suunnitellu tehdä jonkinverran säilöheinää hyvin kuivana ja kunnon aineilla ja reilulla muovituksella. Tekemistä muuten vaan tuntuu olevan paljon joten taitaa jäädä tekemättä.

Niis kuivis kääreis sattuu olla ykski homepilkku pinnas, ; niin menetät mainees :D

Jaapajaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Laatuheinä
No mikäs se on sitä laatuheinää.... Ois itselläkin tos tota heinää myynnissä. :)

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Laatuheinä
No mikäs se on sitä laatuheinää.... Ois itselläkin tos tota heinää myynnissä. :)

Jos hevosista kyse, niin latokuivattu kuivaheinä aika varmaa ;)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Laatuheinä
No mikäs se on sitä laatuheinää.... Ois itselläkin tos tota heinää myynnissä. :)

 Niitetty ennen kukintaa, ei oo saanut vettä niskaansa niiton jälkeen, pyöhitty aamukasteet pois, kulokkoa ei ole raa***** mukaan, lehdet tallella yms. Joskus mennyt heinäisiä pehkuja ponille hoikistus evääksi, isommat  kopukat veikin pikkusen eväät... F3000-paalaus-muoviin reseptillä omia paketoitu, laatuheinä miehiltä aineiden käyttö pidätyksissä, usein, "kun heinä alkaa haista säilörehulle"...asiakas on aina oikeassa. Väli-savossa joskus menekki jumissa ja uutta kurssia vaan tuuppaa, kuka voittaa?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Laatuheinä
 Itse 13 kesää heinää viljelleenä voin vaan ihmetellä missä ne lisääntyneet hevoset on, kun niitä pitäis olla niin kovin paljon. Ei ole siis heinän kysyntä kovin hyvällä tasolla , mutta onneksi on sentään muutama vakioasiakas, ettei kaikki heinät jää käteen. Suurin ongelma on tekemisen onnistumisen lisäksi on nousseiden kustannusten siirtäminen tuotteen hintaan. Kolmas ongelma on hinnanpolkijat jotka myyvät kuivaa heinää halvemmalla kuin viljaa...  :) Ja nyt orastava lama näkyy jo ainakin ravipuolella yleisenä pessimisminä, joka tietysti heijastuu alkutuontantosektorille.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Laatuheinä
Eikös hevonheinä juuri pidä olla reilusti nupilla??

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Laatuheinä
Eikös hevonheinä juuri pidä olla reilusti nupilla??
  Jonkun koulukunnan mukaan kyllä, mutta meneehän siinä sitten väri/haju huonommaksi, tosin satotaso kasvaa. Sääolot kuitenkin sanelevat korjuuajankohtaa melko pitkälle. Vanhassa heinässä on se hyvä puoli että se on huomattavasti helpompaa saada kuivaksi. 8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Laatuheinä
i
Eikös hevonheinä juuri pidä olla reilusti nupilla??
  Jonkun koulukunnan mukaan kyllä, mutta meneehän siinä sitten väri/haju huonommaksi, tosin satotaso kasvaa. Sääolot kuitenkin sanelevat korjuuajankohtaa melko pitkälle. Vanhassa heinässä on se hyvä puoli että se on huomattavasti helpompaa saada kuivaksi. 8)

Näitä koulukuntia kyllä rittää hevosihmisissä. Vastaavasti "tieto" ongitaan helposti HTT:n tuutista. Jossain kohden valkuainen oli suurin paha mitä heinässä saattoi olla, sitten syntipukiksi keksittiin sokeri ja seuraavaksi..?

Hvinnamo sen sanoi: laatu huononee ja määrä kasvaa. Mutta miksi kukaan haluaisi enemmän paaleja risakseen huonommalla ulosmyyntihinnalla. No, näinä hömppäheinän kultavuosina näitä "kultamunan poimijoita" tuntuu löytyvän.. :o

Se vähän mitä olen hevosihmisten kanssa heinäasioissa ollu tekemisissä niin ylivoimaisesti haastavimmat asiakkaat. Eivät oikein itsekään tiedä mitä haluavat mutta tietävät ehdottomasti mitä eivät halua.

Aivan pistämättömästi laitettu!  ;D ;D ;D
Slippin 'n sliding

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Laatuheinä
Itte oon ainaki teheny ravijuoksijoolle/pyyretty tekeen vähä vanhempaa timoskaa... sokeriin vedoten ;)

Jaapajaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Laatuheinä
Itte oon ainaki teheny ravijuoksijoolle/pyyretty tekeen vähä vanhempaa timoskaa... sokeriin vedoten ;)

 Ai ne haluaa et sokeri on ainaki riittävästi....



 Ei multa oo heinän ostajat muuta kysyny ku et onko se kuivaa.. No kaupaan kuivaaheinää ni yleensä se on kuivaa.... Tai ainaki meil päin siihen on totuttu. :)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Laatuheinä
 http://www.hevostalli.net/markkinatnew/view.php?startfrom=0&ctgr=115   
  Kyllä on heinää myynnissä ja kun katselee hintoja niin ei tiedä itkeäkö vai nauraa? Mieluummin olisin nekin kauniit kesäpäivät jossain muualla kuin heinäpellolla jos noilla hinnoilla joutuis myymään.  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.