Onko lestadiolaisuus kirkon herätysliike?
--------------kyllä on.Se on siinämielessä kornia,että lestadiolaiset eivät kuitenkaan hyväksy omiin hautajais-rippi-kastejuhliin muita kuin omat pappinsa.Olen itse lähtöisin lestadiolaisesta kodista,joten tiedän siitä kaiken.Lestadiolaiset papit ovat alamaisessa asemassa saarnamiehiin nähden,saarnamiehet ovat ihan Jumalan vertaisia,eikä heidän sanomisiaan saa arvostella.Kaikki muut kirkon papit ovat lestadiolaisten mielestä jumalattomia,eivätkä he koskaan mene kirkkoon,jos siellä ei ole heikäläinen pappi.
Muistan erään tapauksen,kun heillä oli kesäseurat ja he halusivat sinne ehtoollisen.Läänin rovasti oli silloin työvuorossa ja hän lähti tehtävää suorittamaan.Paikalla oli kuitenkin torjuvat saarnamiehet.

Läänin rovasti sanoi rauhallisesti: Jos minä en kelpaa tähän tehtävään,niin kiellän ehtoollisen jakamisen tässä tilassa!!!!!Asia herätti silloin suurta huomiota,mutta kirkko ei ottanut tähänkään mitään kantaa.Minusta on käsittämätöntä,että kirkon sisällä on lahko,joka tuomitsee papit ja koko kirkon toiminnan ,mutta sitä ei koskaan nuhdella millään lailla.