Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vapaaehtoinen eläkesäästäminen...  (Luettu 1671 kertaa)

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Onko kellään sanoa positiivisia tai negatiivisia kokemuksia tästä hommasta. Ite ollu nyt pari vuotta laittamassa rahaa tuohon hössötykseen ja alkaa tuntumaan että kusetusta koko homma. Paremmin taitais  rahat säilyä kun pistäs aina sivuun ja kehittäs noillakin rahoilla tilaansa. Taitaa tuo eläköityminen kohdata vasta kuoleman jälkeen, joten ei oikein jaksa enää silleen kiinnostaa...
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Vs: Vapaaehtoinen eläkesäästäminen...

Samoilla linjoilla :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Onko kellään sanoa positiivisia tai negatiivisia kokemuksia tästä hommasta. Ite ollu nyt pari vuotta laittamassa rahaa tuohon hössötykseen ja alkaa tuntumaan että kusetusta koko homma. Paremmin taitais  rahat säilyä kun pistäs aina sivuun ja kehittäs noillakin rahoilla tilaansa. Taitaa tuo eläköityminen kohdata vasta kuoleman jälkeen, joten ei oikein jaksa enää silleen kiinnostaa...

Pari vuotta liian lyhyt aika tehdä päätelmiä. Itse olen säästänyt 10 vuotta ja nyt alkaa olla jokaista vuotta kohti plussalla. Alku meni miinus merkisenä varmaan 5 vuotaa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

JoHaRa

• Vieras
Onhan tuo yksi tapa siirtää verorahoja omaan lompakkoon, yleensä vielä tilan kehittämisen kustanuksella  ;D

Greenpwr

• Vieras

Viissatanen vuodessa menee seligsonin rahastoon, muistaakseni tuotot melko lähellä maksettua summaa.... Yrittäjä ei sijoita pörssiin, vaan oman yrityksensä kehittämiseen, koska se tuottaa pörssin keskimääräistä kehitystä paremmin.

nestori2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vuodesta 1996 maksettu ja viimeinen maksuerä menee maksuun joulukuun alussa. Eläkkeelle siirtymistä siirrän puolitoista vuotta, joten nostamaan alan vasta vuoden 2014 alusta, ei kannata yhtäaikaa nostaa ansiotuloa yrityksestä ja tuota eläkettä.
On tuossa se hyvä puoli, että ei tarvitse viranomaisilta vongata jotain helvetin LUEL:a, vaan saa tehdä pelloilleen, mitä itse lystää. Olen laskeskellut, että eläke+pellonvuokratulot, niin taidan tienata jopa enemmän kuin nyt.
Kun joku tuossa kertoo kunnon yrittäjän sijoittavan omaan yritykseen, niin kyllä ainakin minä olen saanut huomattavasti paremman tuoton sijoittamalla pörssiosakkesiin, jotka taas alkavat olla aika halpoja.