Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe työkalut & vaunut  (Luettu 20430 kertaa)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: työkalut & vaunut
>Monesti huomaa siinä vaiheessa että perkeles, tollanenkin ulosvetäjä on omistuksessa.

Se,että ulosvetäjä löytyy ei tarkoita ,että se olisi oma.Voi olla pikaisessa lainassa naapurilta,palauttaminen vain jäänyt väliin.
Tai mahdolliseti entiseltä työpaiikalta ajautunut;mutta ei se mitään-hukkaan ne sielläkin vain menisivät.

 ;D

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: työkalut & vaunut
Kiitos arvon raadille vastauksista.
Eli laatukamaa, jos luulee osaavansa ruuvailla.
Saahan noihin vaunuihin asennettua alle isommat pyörät, tosin sitten vaunun ns pöytä saattaa tulla liian korkealle, jos sitä muuten käyttää.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: työkalut & vaunut
Mulle tuli muutama vuosi täyteen sitten mitta täyteen sittä että työkaluja ei koskaan löytynyt mistään ja aikaa meni remontissa enemmän vehkeiden hakemiseen kuin itse työhön. Päätin hankkia joka kohteeseen omat kamat. Autotallissa on yhdet ja navetassa kolmet (välivarastossa, pajassa ja lypsyasemalla). Tarkoitusta varten ostin neljä pakkia joka sitten otetaan mukaan työn viereen jolloin jokainen työkalu menee suoraan takaisin pakkiin kun sitä ei enää tarvita.

Tärkeimmät työkalut ostin Bahcoa ja muut Tengtoolsia. Laatu on ollut riittävä ja Tengtoolsin hukkaaminen ei kirvele niin paljon kuin jonkun kalliimman merkkisen. Enemmän minä olen työkaluja hukannut kuin särkenyt, mutta tuo pakkipolitiikka on kyllä pienentänyt hävikkiäkin aika paljon... ::)

Neljä pakkia perustyökalujen kera maksoi noin 1200€, jolla ei saa kuin yhden vaunun joka on aina väärässä paikassa...
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Verku

Vs: työkalut & vaunut
Mulle tuli muutama vuosi täyteen sitten mitta täyteen sittä että työkaluja ei koskaan löytynyt mistään ja aikaa meni remontissa enemmän vehkeiden hakemiseen kuin itse työhön. Päätin hankkia joka kohteeseen omat kamat. Autotallissa on yhdet ja navetassa kolmet (välivarastossa, pajassa ja lypsyasemalla). Tarkoitusta varten ostin neljä pakkia joka sitten otetaan mukaan työn viereen jolloin jokainen työkalu menee suoraan takaisin pakkiin kun sitä ei enää tarvita.

Tärkeimmät työkalut ostin Bahcoa ja muut Tengtoolsia. Laatu on ollut riittävä ja Tengtoolsin hukkaaminen ei kirvele niin paljon kuin jonkun kalliimman merkkisen. Enemmän minä olen työkaluja hukannut kuin särkenyt, mutta tuo pakkipolitiikka on kyllä pienentänyt hävikkiäkin aika paljon... ::)

Neljä pakkia perustyökalujen kera maksoi noin 1200€, jolla ei saa kuin yhden vaunun joka on aina väärässä paikassa...

Eli jos osaisit pitää kamppeista huolen, olisit säästänyt 900€?  ;D

No vitsi vitsi..... ;)

Iso Facom + Trestonia. Toimii ku tauti. 8)
Kypsä tapaus

Fuller

  • Vieras
Vs: työkalut & vaunut
Silikotek Oy.n myyjä tuli kylään ja sen jälkeen rahaa on palanut,mutta rautaisten ammattilaisten testaamia/käyttämiä työkaluja on saanut käyttää 8)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: työkalut & vaunut
Boxon vaunu tuli hankittua, boxon työkalut taasen eivät ole herättäneet suurta osto-innostusta. Ja toisekseen noissa työkalusarjoissa on yleensä turhaa täytettä mukana, mieluummin ostaa sitten erikoisemmat kilut ja kalut omana erillisarjanaan, jolloin sarja on kattavempi ja hinta/laadun voi valita omalle käytölleen sopivaksi.

Kaikissa merkeissä on omat hyvät ja huonot työkalunsa, sopivasti valikoiden voi saada koottua kohtuuhintaisen ja kattavan työkalusatsin. Ruuvareita ja kiintoavaimia olen tavannut hankkia useampaan paikkaan jotta niiden takia ei tarviis höntyillä kovin kauas. Biltema/halpamarkettilaadullakin  pääsee aika pitkälle kun katsoo mitä ostaa.

Näillä kulkumulkuilla on yhtäsuntoista stahlwille kopiota ym. tarjolla mut ihan samaa biltema tasoa ne kaikki on olleet tuntumaltaan. Hintaa tosin kertyy yllättäin paljon, jopa tuplasti normaaliin laadukkaaseen työkaluliikkeen tuotteeseen verrattuna. Muutenkaan ei kiinnosta niitä helppoheikkejä elättää.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: työkalut & vaunut
Mulla on hazetin,stahlwillen ja heycon avaimia.gedorea kamasaa ym.
Ne kyllä kestävät,räikät kuluu aikaa myötä loppuun ja joskus hylsykin kuluu loppuun.
Nyt viimeiset kymmenen vuotta olen ostanut traktoreihin kadonneitten tilalle kohtuulaatuisia edullisia ikh:n ja pauhaussin avaimia.Kyllä niilläkin paljon tekee.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: työkalut & vaunut
Taannoin joku kulkumulkku kävi kauppaamassa kalliita kalujaan. Intoa oli kovasti myydä todella kallista vaunua. Sanoin, että minulla ei ole kuin yksi ehto: Vaunun pitää olla sellainen, että aamuyön tunteina pajalta kuuluu kilinä ja kolina, ja äänten vaiettua työkalut ovat palautuneet itse omiin paikkoihinsa.  Ei ole vielä tullut kauppoja.....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: työkalut & vaunut
Hydrauliikkaletkuja on ikävä aukoa  :o Vuonna -86 Japanissa kiristetyt mutterit ovat tiukassa ja isokokoiset avaimet eivät mahdu paikoilleen leveytensä ja pituutensa vuoksi. Pitäisi olla siis teleskooppinen, avopäinen ja mahdollisimman kapea avain. Tai lyhytvartinen johon saisi putken jatkoksi niin ettei se hölsky ollenkaan.

Onko tuollaisia? Vai pitääkö tehdä itse.. Se kyllä onnistuu.. Vaikka 12 milllisestä jousiteräksestä saa jo aika hyviä 36-millin avaimia monella eri kulmalla.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: työkalut & vaunut
Taannoin joku kulkumulkku kävi kauppaamassa kalliita kalujaan. Intoa oli kovasti myydä todella kallista vaunua. Sanoin, että minulla ei ole kuin yksi ehto: Vaunun pitää olla sellainen, että aamuyön tunteina pajalta kuuluu kilinä ja kolina, ja äänten vaiettua työkalut ovat palautuneet itse omiin paikkoihinsa.  Ei ole vielä tullut kauppoja.....

Laita avaimet kettinkillä kiinni vaunuun. Tai jousilla niin ne ovat vaunussa aina kun irroitat otteen  ;D

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: työkalut & vaunut
Hydrauliikkaletkuja on ikävä aukoa  :o Vuonna -86 Japanissa kiristetyt mutterit ovat tiukassa ja isokokoiset avaimet eivät mahdu paikoilleen leveytensä ja pituutensa vuoksi. Pitäisi olla siis teleskooppinen, avopäinen ja mahdollisimman kapea avain. Tai lyhytvartinen johon saisi putken jatkoksi niin ettei se hölsky ollenkaan.

Onko tuollaisia? Vai pitääkö tehdä itse.. Se kyllä onnistuu.. Vaikka 12 milllisestä jousiteräksestä saa jo aika hyviä 36-millin avaimia monella eri kulmalla.
Minä olen kirpputoreilta ostanut käytettyjä avaimia,joita raaskii surutta pienentää ja muutella erikoiskaluiksi.Niitä ns.hanhenjalkoja saa kyllä kaupoista,avolenkki jota 1/2"tai isommalla neliötapilla kierretään.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: työkalut & vaunut
Hydrauliikkaletkuja on ikävä aukoa  :o Vuonna -86 Japanissa kiristetyt mutterit ovat tiukassa ja isokokoiset avaimet eivät mahdu paikoilleen leveytensä ja pituutensa vuoksi. Pitäisi olla siis teleskooppinen, avopäinen ja mahdollisimman kapea avain. Tai lyhytvartinen johon saisi putken jatkoksi niin ettei se hölsky ollenkaan.

Onko tuollaisia? Vai pitääkö tehdä itse.. Se kyllä onnistuu.. Vaikka 12 milllisestä jousiteräksestä saa jo aika hyviä 36-millin avaimia monella eri kulmalla.
Minä olen kirpputoreilta ostanut käytettyjä avaimia,joita raaskii surutta pienentää ja muutella erikoiskaluiksi.Niitä ns.hanhenjalkoja saa kyllä kaupoista,avolenkki jota 1/2"tai isommalla neliötapilla kierretään.

Juu, tuollaisia avaimenpätkiä olen jossain tavannut. Ehkä tuollainen olisi fiksu valinta.

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: työkalut & vaunut

Ostin IKH:n työkaluvaunun paikallisen AD-varaosan avajaisista parivuotta sitten.
Se on  mielestäni aika hyvä kokonaisuus. Ovat mielestäni melko laadukkaita ja jos jotain häviää, niin kaikki on irtomyynnissä myymälöissä ja voi ostaa juuri sen tuotteen mikä on hävinnyt.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: työkalut & vaunut

Ostin IKH:n työkaluvaunun paikallisen AD-varaosan avajaisista parivuotta sitten.
Se on  mielestäni aika hyvä kokonaisuus. Ovat mielestäni melko laadukkaita ja jos jotain häviää, niin kaikki on irtomyynnissä myymälöissä ja voi ostaa juuri sen tuotteen mikä on hävinnyt.

IKH:n kärryjä käyttävät nykyään monet autokorjaamotkin.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: työkalut & vaunut
Löysin eilen iltapäivällä tieltä Bilteman 10 vuoden takuu avaimen. 13-millisen. Ihan samanlaisen jollaisen aamupäivällä kadotin. Vähän oli tullut nastarenkaiden raapaleita kylkiin, ei kun pakkiin takaisin. Ja tää on muuten kerrankin ihan totta  8)