Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaaos Euroopassa  (Luettu 4921 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ay-politiikka ja sosiaaliturva...
yhdysvalloissa 1700-luvulla ei tunnettu nykyistä TES ja AY politiikka puhumattakaan nykyisestä sosiaaliturvasta.

Ei tunneta vieläkään... muutamaa harvaa ammattialaa lukuun ja otta ja matta  :P ::)   ;D ;D

Niin jompi kumpi joustaa. Valutta tai palkat, joissain tapauksissa kumpikin. Eurostoliitolainen systeemi jäsenvaltioitten nykyisestä talouspolitikasta ei voi yksinkertaisesti toimia.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Kaaos Euroopassa
Yhdysvalloissa tehtiin aikanaan sama virhe kuin euroopassa. 1700 luvulla kun yhdysvalloilla oli jo Dollari, niin alussa osavaltioilla olli paljon taloudellista valtaa ja VELKAA. Ongelma ratkaistiin sillä että liitovaltio otti osavaltioitten velat ja rajoitti osavaltioitten liikumavaraa talouspolitiikassa. Eurooppassa pitää nyt päättää että hajoitetaanko Euro vai annetaanko talouspolitiikka kokonaan Brysselin ohjaukseen, ainoa ero on yhdysvaltoihin se että yhdysvalloissa 1700-luvulla ei tunnettu nykyistä TES ja AY politiikka puhumattakaan nykyisestä sosiaaliturvasta.

nyt    on  rahoitusmarkkinat  erilaisa   kuin  1700  luvulla   ja  miten  luulet  bryssälästä
löytyvän   viisauden   kun  sitä  ei  löydy   nytkään  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kaaos Euroopassa
Olen ymmärtänyt että nyt kun puhutaan lamasta niin Saksassa vain autojen vienti vetää, kun on lama, kannattaa satsata Saksalaiseen laatuauton joka kestää ja kestäääää.....

Japanilaiseen sijoittamalla saa rahoilleen huomattavasti paremman vastineen. Eikä saksalaisilla ehkä mersun parempia malleja lukuunottamatta ole edes sen parempaa statusarvoa kuin japseilla.

Näin se nyt kuitenkin on. Saksalaiset autot rulettaa laman keskelläkin, Volkkari Golfilla ainainen testivoittaja ja suuremmilla malleilla Mersun ja Bemarin kanssa pärjäävät laman keskelläkin. Pointti oli tuossa kannanotossa se että Saksa on se Euroopan ainoa merkittävä talousmahti joka määrää Kreikan talousavusta......meille jää vain urputtajan ja populistiluuserin  asema.

Kansanauton testimenestys nyt kertoo suurelta osin siitä, että esim. Suomessa Tekniikan Maailma on heittänyt objektiivisuuden ikkunasta ulos. VW toki osaa rakentaa vuosikymmenien kokemuksella autoja jotka eivät ärsytä ketään miltään osin eikä muotoilussa oteta riskejä. Saksan Corollahan tuossa on kyseessä.

Sä taisit nyt tunnustaa sen kansanauton ylivertaisuuden muihin verrattuna vai tulisiko se testivoittajuus määritellä muilla perusteilla kuin yleisellä ylivoimaisuudella.....

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Kaaos Euroopassa
Yhdysvalloissa tehtiin aikanaan sama virhe kuin euroopassa. 1700 luvulla kun yhdysvalloilla oli jo Dollari, niin alussa osavaltioilla olli paljon taloudellista valtaa ja VELKAA. Ongelma ratkaistiin sillä että liitovaltio otti osavaltioitten velat ja rajoitti osavaltioitten liikumavaraa talouspolitiikassa. Eurooppassa pitää nyt päättää että hajoitetaanko Euro vai annetaanko talouspolitiikka kokonaan Brysselin ohjaukseen, ainoa ero on yhdysvaltoihin se että yhdysvalloissa 1700-luvulla ei tunnettu nykyistä TES ja AY politiikka puhumattakaan nykyisestä sosiaaliturvasta.

nyt    on  rahoitusmarkkinat  erilaisa   kuin  1700  luvulla   ja  miten  luulet  bryssälästä
löytyvän   viisauden   kun  sitä  ei  löydy   nytkään  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Ei mitenkään! Se on eriasia laittaa joka maasta laivalla ihmisiä uudelle mantereelle, jossa ne päättää perustaa uuden valtion yhdessä. Euroopassa kaikki vetävät Suomea lukuun ottamatta kotiin päin ja käytännössä jokainen jäseen maa huijaa brysseliä, paitsi Suomi.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Horttaukko

  • Vieras
Vs: Kaaos Euroopassa
Suomen pitäisi heti erota EU:sta, EU on perseraiskannut Suomen kansaa  jo  16 vuotta.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Euroopan rupla...
Kohta euro on samanarvoinen kuin entinen Neuvostoliiton rupla.

Ei €uroa muutama huuhaamaa kaada... niin kuin ei Suomeakaan kaada jokunen pölvästi PeSu sekoiluillaan.

Miten huonot johtajat on Euroopassa olleet,kun eivät ole valvoneet maiden talouksia.?

Etkö ole kuullut maiden itsemääräämisoikeudesta... siksihän EU:ssa nyt puhutaan yhteisestä budjettivallasta ja - valvonnasta - jopa liittovaltiosta. Tyhjäpäät saadaan ojennukseen... ja ennen muuta valta heiltä pois.

  Taitaa olla sun märkiä päiväunia vain ;D

Viikate

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1686
Vs: Kaaos Euroopassa
Olen ymmärtänyt että nyt kun puhutaan lamasta niin Saksassa vain autojen vienti vetää, kun on lama, kannattaa satsata Saksalaiseen laatuauton joka kestää ja kestäääää.....

Japanilaiseen sijoittamalla saa rahoilleen huomattavasti paremman vastineen. Eikä saksalaisilla ehkä mersun parempia malleja lukuunottamatta ole edes sen parempaa statusarvoa kuin japseilla.

Näin se nyt kuitenkin on. Saksalaiset autot rulettaa laman keskelläkin, Volkkari Golfilla ainainen testivoittaja ja suuremmilla malleilla Mersun ja Bemarin kanssa pärjäävät laman keskelläkin. Pointti oli tuossa kannanotossa se että Saksa on se Euroopan ainoa merkittävä talousmahti joka määrää Kreikan talousavusta......meille jää vain urputtajan ja populistiluuserin  asema.

Kansanauton testimenestys nyt kertoo suurelta osin siitä, että esim. Suomessa Tekniikan Maailma on heittänyt objektiivisuuden ikkunasta ulos. VW toki osaa rakentaa vuosikymmenien kokemuksella autoja jotka eivät ärsytä ketään miltään osin eikä muotoilussa oteta riskejä. Saksan Corollahan tuossa on kyseessä.

Sä taisit nyt tunnustaa sen kansanauton ylivertaisuuden muihin verrattuna vai tulisiko se testivoittajuus määritellä muilla perusteilla kuin yleisellä ylivoimaisuudella.....

Kyllähän vertailuissa aina mieleinen voittaja saadaan kun pyöristelään hieman sieltä ja täältä ja painotetaan tiettyjä asioita toisia enemmän. Esim. miellyttävästä alustasta, ohjauksesta, ja ajotuntumasta jne. asioista näyttää olevan kovasti mielenkiintoisia määritelmiä.

Mitä sitten kestävyyteen tulee, niin ainakin VW:n TSI-koneista ja ko. koneiden kestäyydestä kuuluu paljon kritiikkiä kiihtyvään tahtiin ja DSG tuntuu myös vanhetessaan olevan kaikkea muuta kuin ongelmista ja vioista vapaa.
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kaaos Euroopassa
Aika hatarat perustelut pojilla.

Ehkä moni epäilee mun auton olevan kansanauto. Kertokaas nyt millä perustein joku muu kuin kansanauto olisi ylivoimainen vaikkapa keskiluokan farmaritestissä. Pitäistö niitä pinnoja antaa jollain antipinnaperusteilla.....

Viikate

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1686
Vs: Kaaos Euroopassa
Aika hatarat perustelut pojilla.

Ehkä moni epäilee mun auton olevan kansanauto. Kertokaas nyt millä perustein joku muu kuin kansanauto olisi ylivoimainen vaikkapa keskiluokan farmaritestissä. Pitäistö niitä pinnoja antaa jollain antipinnaperusteilla.....

Hatarat? Pikemminkin faktapohjaisen kestävät. Ja milläs Luomujussi ajaa jos ei kansanautolla? Ei kansanauto ole ylivoimainen keskiluokan farmaritestissäkään vaan sopivan keskinkertainen ja riittävän kompromissihakuinen. Ja jos ei kärkeen saada pelattua kansanautoa, niin sitten saman testin osanottajista voittajaksi valikoituu oudosti Skoda tai Audi....
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Kaaos Euroopassa
Aika hatarat perustelut pojilla.

Ehkä moni epäilee mun auton olevan kansanauto. Kertokaas nyt millä perustein joku muu kuin kansanauto olisi ylivoimainen vaikkapa keskiluokan farmaritestissä. Pitäistö niitä pinnoja antaa jollain antipinnaperusteilla.....

Hatarat? Pikemminkin faktapohjaisen kestävät. Ja milläs Luomujussi ajaa jos ei kansanautolla? Ei kansanauto ole ylivoimainen keskiluokan farmaritestissäkään vaan sopivan keskinkertainen ja riittävän kompromissihakuinen. Ja jos ei kärkeen saada pelattua kansanautoa, niin sitten saman testin osanottajista voittajaksi valikoituu oudosti Skoda tai Audi....

Nämä eurostoliitossa kasattavat neljällä pyörällä liikkuvat kuusankosken ongelmajätteet ei kelpaa kuin F/A-18 hornetin maalitauluksi. Nämähän saa rontata sulattoon heti kun takuu loppuu.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kaaos Euroopassa
Aika hatarat perustelut pojilla.

Ehkä moni epäilee mun auton olevan kansanauto. Kertokaas nyt millä perustein joku muu kuin kansanauto olisi ylivoimainen vaikkapa keskiluokan farmaritestissä. Pitäistö niitä pinnoja antaa jollain antipinnaperusteilla.....

Hatarat? Pikemminkin faktapohjaisen kestävät. Ja milläs Luomujussi ajaa jos ei kansanautolla? Ei kansanauto ole ylivoimainen keskiluokan farmaritestissäkään vaan sopivan keskinkertainen ja riittävän kompromissihakuinen. Ja jos ei kärkeen saada pelattua kansanautoa, niin sitten saman testin osanottajista voittajaksi valikoituu oudosti Skoda tai Audi....

Kun mä jotain väitän niin voi sitä jeesustelua, kerro nyt missä olin vääräs ja millä perustein kruunaisit oman autos luokansa voittajaksi.

Mulle riittää se että olen testannut merkittäövimmät vaihtoehdot ja että lopulta mun kansanauto täyttää mun vaatimukset ja ne ylittävät siis todellakin monen vaatimukset......Siis ne mun vaatimukset oli hieman vaativat ja vaativat eräitä lisävarusteita ja näitä en nyt jhaluaisi alkaa julkisesti kertomaan......

Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo:22:23 kirjoittanut Luomujussi

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kaaos Euroopassa
Siis onko joillekin joku teeämmän testi peruste hankkia juuri se tietynmerkkinen auto. 8)

Tyylinsä itsekullakin. Totuushan kuitenkin on, jotta jenkkilässä ajettiin autoilla jo silloin, kun euroopassa ja japaniassa asuttiin havumajoissa. ;) Tietysti itselläni tunnepohjainenkin valinta, mutta jenkkilän maasturi ei hirveästi reagoi siihen, ajetaanko nuppina, vai parin tonnin kärry persiissä ja kun  talvella tarvittaessa ruuvataan nastat tai laitetaan ketjut ja mennään aika ihmeellisiinkin paikkoihin.
Ja jos maastureista muutoin puhutaan, niin Ladan Niva ja rättikattokatsi kusettaa näitä niinsanottuja maastureita mennentullen. ;D

Mitenhän tämäkin sepustus sivuaa tuota kaaosta euroopassa, en lähde edes arvailemaan. :o
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sorkkis

  • Vieras
Vs: Kaaos Euroopassa
Siis onko joillekin joku teeämmän testi peruste hankkia juuri se tietynmerkkinen auto. 8)

Tyylinsä itsekullakin. Totuushan kuitenkin on, jotta jenkkilässä ajettiin autoilla jo silloin, kun euroopassa ja japaniassa asuttiin havumajoissa. ;) Tietysti itselläni tunnepohjainenkin valinta, mutta jenkkilän maasturi ei hirveästi reagoi siihen, ajetaanko nuppina, vai parin tonnin kärry persiissä ja kun  talvella tarvittaessa ruuvataan nastat tai laitetaan ketjut ja mennään aika ihmeellisiinkin paikkoihin.
Ja jos maastureista muutoin puhutaan, niin Ladan Niva ja rättikattokatsi kusettaa näitä niinsanottuja maastureita mennentullen. ;D

Mitenhän tämäkin sepustus sivuaa tuota kaaosta euroopassa, en lähde edes arvailemaan. :o
Gou lada gougougou . Ouujeah . Transpotter , jes hyvä kone . Mitsu , siinä se . Perkele jos rahhaa jostakin ruvetaan takomaan niin mikä merkki hyvänsä  8)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kaaos Euroopassa
Siis onko joillekin joku teeämmän testi peruste hankkia juuri se tietynmerkkinen auto. 8)

Tyylinsä itsekullakin. Totuushan kuitenkin on, jotta jenkkilässä ajettiin autoilla jo silloin, kun euroopassa ja japaniassa asuttiin havumajoissa. ;) Tietysti itselläni tunnepohjainenkin valinta, mutta jenkkilän maasturi ei hirveästi reagoi siihen, ajetaanko nuppina, vai parin tonnin kärry persiissä ja kun  talvella tarvittaessa ruuvataan nastat tai laitetaan ketjut ja mennään aika ihmeellisiinkin paikkoihin.
Ja jos maastureista muutoin puhutaan, niin Ladan Niva ja rättikattokatsi kusettaa näitä niinsanottuja maastureita mennentullen. ;D

Mitenhän tämäkin sepustus sivuaa tuota kaaosta euroopassa, en lähde edes arvailemaan. :o

Niin mut ku siellä sun Jenkkilässä on kuulemma lama niin ne sun Jenkit haluaa ostaa autowaagenin pitkäaikaisella sijoituksella ja se sattuu vain olemaan eräs Saksalainen kansanauto.......

Viikate

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1686
Vs: Kaaos Euroopassa
Aika hatarat perustelut pojilla.

Ehkä moni epäilee mun auton olevan kansanauto. Kertokaas nyt millä perustein joku muu kuin kansanauto olisi ylivoimainen vaikkapa keskiluokan farmaritestissä. Pitäistö niitä pinnoja antaa jollain antipinnaperusteilla.....

Hatarat? Pikemminkin faktapohjaisen kestävät. Ja milläs Luomujussi ajaa jos ei kansanautolla? Ei kansanauto ole ylivoimainen keskiluokan farmaritestissäkään vaan sopivan keskinkertainen ja riittävän kompromissihakuinen. Ja jos ei kärkeen saada pelattua kansanautoa, niin sitten saman testin osanottajista voittajaksi valikoituu oudosti Skoda tai Audi....

Kun mä jotain väitän niin voi sitä jeesustelua, kerro nyt missä olin vääräs ja millä perustein kruunaisit oman autos luokansa voittajaksi.

Mulle riittää se että olen testannut merkittäövimmät vaihtoehdot ja että lopulta mun kansanauto täyttää mun vaatimukset ja ne ylittävät siis todellakin monen vaatimukset......Siis ne mun vaatimukset oli hieman vaativat ja vaativat eräitä lisävarusteita ja näitä en nyt jhaluaisi alkaa julkisesti kertomaan......

Oman autoni voisin kruunata luokkansa voittajaksi....

- Olematon kulutus
- Luotettavuus
- Ulkonäkö
- Suorituskyky
- Käyttömukavuus
- Käyttökulut
- jne.

...em. seikkojen perusteella. Auto on japanilainen, mutta ei Suomen myyntilastojen ykkösnimi.

Ja ettei se nyt totisessa autoväännössä unohtuisi, niin tokihan jokainen meistä hankkii autonsa (ja traktorinsa ;)) vapaasti, mutta autoväittelyt vain ovat sen verran mukavia harrastaa ettei niistä sovi luopua.
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -