Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ulkomaan firmat vievät malmit  (Luettu 4800 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Ulkomaan firmat vievät malmit
Ulkomaiset firmat tyhjentävät Suomen maaperän rikkaudet.  Tuleville sukupolville ei jää mitään.  >:( >:( >:(

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/kaivosyhtion-tutkimustulokset-saivat-kunnanjohtajan-hyrisemaan/917229

Kepulaista "aluepolitiikkaa", saadaan hetkeksi muutama työpaikka Kepulandiaan.   >:( >:( >:( >:(

Norjalaiset tyhjentävät Pekkarisen myymän Soklin eikä sieltä tule edes työpaikkoja suomalaiisille.

Voi helvetti tätä kepulaista "aluepolitiikkaa".

Yksi  geologi tiesi kertoa, että valtio on "myynyt" pohjoisessa kaksi kaivosta ulkomaalaisille pienemmällä hinnalla kuin mitä on   ennen "myyntiä" ollut kaivosten vuotuinen puhdas tuotto.

emo-heikki

• Vieras
Vs: Ulkomaan firmat vievät malmit
Joo, semmosta se on, kun valtio on omistajana ....
Valtion metsätkin pitäisi jakaa vanhoille Lapinkylille, jotka on niiden oikeita omistajia, ennenkuin kako myy ne Norjalaisille ????

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ulkomaiset firmat tyhjentävät Suomen maaperän rikkaudet.  Tuleville sukupolville ei jää mitään.  >:( >:( >:(

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/kaivosyhtion-tutkimustulokset-saivat-kunnanjohtajan-hyrisemaan/917229

Kepulaista "aluepolitiikkaa", saadaan hetkeksi muutama työpaikka Kepulandiaan.   >:( >:( >:( >:(

Norjalaiset tyhjentävät Pekkarisen myymän Soklin eikä sieltä tule edes työpaikkoja suomalaiisille.

Voi helvetti tätä kepulaista "aluepolitiikkaa".

Yksi  geologi tiesi kertoa, että valtio on "myynyt" pohjoisessa kaksi kaivosta ulkomaalaisille pienemmällä hinnalla kuin mitä on   ennen "myyntiä" ollut kaivosten vuotuinen puhdas tuotto.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/politiikka/jyri-hakamies-valtionyhtioiden-ohjauksesta-koiran-virka
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Norjalaiset tyhjentävät HÄKÄMIEHEN myymän Soklin eikä sieltä tule edes työpaikkoja suomalaiisille.

Älä minä-itte sönkötä paskaa!

Häkämiehen nimi seisooniin Soklin, kuin koko muunkin lannoitebisneksen Norjaan hukanneessa kauppakirjassa. Jos Häkämies ja Kokoomus ei vastaa ministerinä allekirjoitetuista papereista, niin kuka sitten??
Slippin 'n sliding

Vastaranta

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos Häkämies ja Kokoomus ei vastaa ministerinä allekirjoitetuista papereista, niin kuka sitten??

Joku muu tietenkin..
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Kepulaiset on olemassa siks, ettei kookoookoomuslaisten tarvis kanniskella vaivalloista vastuuta. Aina on syntipunkki ;D

Jäin hämmästelemään, miten malmion sijoittuminen maan alle voi olla aluepolitiikan syy. Tuleville sukupolville jäävästä mammonasta huolehtiminen on naivia ja irvokasta, varsinkin minä-itten tapaisen ahneiden sukupolven edustajan suusta. Sen hyödyntäminen taitaa olla pakko, kun hyvinvointiyhteiskunta on tuhlannut jo mun lasteni elannon ja törsää paraikaa mun mahdollisesti tulevien lastenlasten leipää. Ja jeesustelee ;D ;D ;D

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

rööri-roope

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

***** No pitäisikö malmiot jättää hyödyntämättä ja odotella tulevia sukupolvia? Ja kuinka kauan? 50v.? 100? vai 200?

****** Omistipa kaivoksen kuka tahansa, sen toiminta-aika on aina rajallinen. Mitä ***** väliä sillä on kuka malmin kaivaa? Kaivosyhtiö tilittää yhteisöveron sijaintipaikkaansa riippumatta siitä kuka sen omistaa. Aluepolitiikan kanssa näillä asioilla ei ole mitään tekemistä.

In vino veritas

Horttaukko

• Vieras
Kepulaiset on olemassa siks, ettei kookoookoomuslaisten tarvis kanniskella vaivalloista vastuuta. Aina on syntipunkki ;D

Jäin hämmästelemään, miten malmion sijoittuminen maan alle voi olla aluepolitiikan syy. Tuleville sukupolville jäävästä mammonasta huolehtiminen on naivia ja irvokasta, varsinkin minä-itten tapaisen ahneiden sukupolven edustajan suusta. Sen hyödyntäminen taitaa olla pakko, kun hyvinvointiyhteiskunta on tuhlannut jo mun lasteni elannon ja törsää paraikaa mun mahdollisesti tulevien lastenlasten leipää. Ja jeesustelee ;D ;D ;D

On suuri  ilo huomata että  Adam Smithkin on kääntynyt keskustalaisuuteen, tervetuloa järkevien ja vastuullisten ihmisten joukkoon.  ;D ;D :D ;)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
On suuri  ilo huomata että  Adam Smithkin on kääntynyt keskustalaisuuteen, tervetuloa järkevien ja vastuullisten ihmisten joukkoon.  ;D ;D :D ;)
En todellakaan :D Keppulit on pellejä, muttei niitä kaikista mokista voi syyttää. Perusteeksi ei riitä, että joku kepulainen on joskus ollut ministerinä....

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jäin hämmästelemään, miten malmion sijoittuminen maan alle voi olla aluepolitiikan syy. Tuleville sukupolville jäävästä mammonasta huolehtiminen on naivia ja irvokasta, varsinkin minä-itten tapaisen ahneiden sukupolven edustajan suusta. Sen hyödyntäminen taitaa olla pakko, kun  kreikan hyvinvointiyhteiskunta on tuhlannut jo mun lasteni elannon ja törsää paraikaa mun mahdollisesti tulevien lastenlasten leipää. Ja jeesustelee ;D ;D ;D

Suuri Ajattelija

• Vieras
Tässäpä olisi ideaa. Vihreät ajavat turpeenkäyttökieltoa ja näin tulee tapahtumaankin kokoomus-sdp-johtoisessa hallituksessa. Miksi malmeja ei suojella turpeen lailla?

Kepuleilla oli kaukonäköisyyttä myydessään kaivostoiminnan ulkolaisille, Lappi saa arvokkaita työpaikkoja. Kunhan saadaan jälleen kepulit hallitukseen, myydään myös turvevarat ulkolaisille, jolloin niiden hyödyntäminen olisi mahdollista ja samalla syntyisi tuhansia työpaikkoja.

Horttaukko

• Vieras
Tässäpä olisi ideaa. Vihreät ajavat turpeenkäyttökieltoa ja näin tulee tapahtumaankin kokoomus-sdp-johtoisessa hallituksessa. Miksi malmeja ei suojella turpeen lailla?

Kepuleilla oli kaukonäköisyyttä myydessään kaivostoiminnan ulkolaisille, Lappi saa arvokkaita työpaikkoja. Kunhan saadaan jälleen kepulit hallitukseen, myydään myös turvevarat ulkolaisille, jolloin niiden hyödyntäminen olisi mahdollista ja samalla syntyisi tuhansia työpaikkoja.

Juuri luin teksti-tv:stä että Talvivaaran kaivosyhtiö luopuu toistaiseksi laajennushankkeesta, koska kainuun ely-keskus edellyttää uutta mittavaa vuoden kestävää ympäristövaikutusten arviointia.  Kyllä ympäristöväki tulee varmaan estämään tämän uusimman, Talvivaarankin esiintymää mittavamman malmilöydöksen hyödyntämisen.

jeep

• Vieras
Koko Suomenhan se edellinen ja sitä edellinen jne hallitus, myi, ja eikös siihen JAA painikkeeseen tarvitse myös opposition enemmistön JAA enemmistö, jotta sallittu riisto syntyy ? Hallitus vain toteuttaa "tie-kartan" :-\

Ressan linnaan sitten itsenäisyyspäivän kahville, ne ihan-ite äänestetyt isänmaalliset....!

Viimeksi muokattu: 02.11.11 - klo:19:44 kirjoittanut jeep

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Parempi että myyvätkin ulkolaisille! Saa edes valtio vähäsen Käteistä Kataisen pohjattomaan lompakkoon. Suomalaiset jos yrittäisi itse louhia ja rikastaa sitä malmia, niin laitokset seisoisi koko ajan jonkun istumalakon takia. Niin kuin nytkin vaikka on neuvoteltu tupo, vai oliko se lalalu eli LAurin LAkoilu LUpa. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Lypsybotti

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Yllättävän kova paikka jopa aatamille myöntää, että pellepekkarisen aikana GrowHow kauppa valmisteltiin.
Ihmettelen kyllä. Vai uskotko todella, että vastaavaksi ministeriksi päästyään häkäpää teki heti ruutupaperille kauppakirjan ja rustasi siihen nimensä alle? Et edes sinä ole niin yksikertainen!

Tämä ei ole täydellinen "yhteenveto", mutta aika liki.
http://www.boy.fi/stu/uutiskommentti13.php

Kepulit antoivat käytännössä uudelle virkaintoiselle (holhousta vaativalle?) KaKo-ministerille valmiin kauppakirjan allekirjoitettavaksi uuden virkanimityksensä kunniaksi. Mitäpä siinä uusi ministeri voisi tehdä, kuin laittaa nimen paperiin. "Koska kaikki on valmisteltu ja viennyt aikaa jo monta vuotta." Ei ole ainoa vastaava uuden ministerin eka toimenpide laatuaan, on niitä koijattu ennenkin.
Näin saatiin tosikepuliuskovaisille täydellinen syntipukki, mikäli kauppa räjähtäisi silmille.

Ei sinänsä, siihen aikaan sen olisi ehkä voineet valmistella/myydä muutkin, mutta nyt se jäänee historiaan kepuloisien suurimpana töppäyksenä koskaan.

Ja tätä näkökantaa en tule koskaan muuttamaan!
Itkekää kuinka paljon lystäätten, kele, tana nii!