Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mihin eläkeläishevonen  (Luettu 14533 kertaa)

Papu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Mihin eläkeläishevonen
    
Selittäkääs mulle, viisat maajussit, että mihin allaoleviin aihesiin nuo n. kymmenen edellistä v...lua kuuluvat? Miten ne mahtaa auttaa kysyjää? >:(

'' Hevoset
Hevosten hoito, rehut ja ruokinta; rodut, jalostus; ratsastus, kilpailut, ravit, näyttelyt''

Mikähän olisi sopiva eläke- ja loppusijoituspaikka maajussin raakuille?
Nappi ottaan ja Honkajoelle? Tosin joutuisivat lojumaan muutaman viikon siinä pihalla jaloissa, ennen kuin joutavat Honkajoelta korjaamaan ongelma jätteen pois. Ihmetyttää, että ne jotka noita maaelukoita ottaa ja pitää, ei paremmin kanna vasuutaan loppuun saakka. Pahapäiset elukat pitäis lopettaa jo ajallaan, eikä jättää niitä muitten riesaks. ;D


Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Nappi ottaan ja Honkajoelle.

Tuossa eläinrakkautta.

Älkää ny viittikö puhua paskaa, että joku muu vaihtoehto olis eläinrakkautta?
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mihin eläkeläishevonen
   
Selittäkääs mulle, viisat maajussit, että mihin allaoleviin aihesiin nuo n. kymmenen edellistä v...lua kuuluvat? Miten ne mahtaa auttaa kysyjää? >:(

'' Hevoset
Hevosten hoito, rehut ja ruokinta; rodut, jalostus; ratsastus, kilpailut, ravit, näyttelyt''

Mikähän olisi sopiva eläke- ja loppusijoituspaikka maajussin raakuille?
Nappi ottaan ja Honkajoelle? Tosin joutuisivat lojumaan muutaman viikon siinä pihalla jaloissa, ennen kuin joutavat Honkajoelta korjaamaan ongelma jätteen pois. Ihmetyttää, että ne jotka noita maaelukoita ottaa ja pitää, ei paremmin kanna vasuutaan loppuun saakka. Pahapäiset elukat pitäis lopettaa jo ajallaan, eikä jättää niitä muitten riesaks. ;D




No kun minä olen siinä mallissa että leegot putoilee ja askel lyhenee
niin nappi ottaan ja honkajoelle.Mitä sitä turhaan vanhaa kaalia
nurkissa hyysää,saunan taa ja sokka pois.Näin on. >:(
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

laulai

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Joopa joo... Vähän karannut keskustelu käsistä... No noita kahta vaihtoehtoa kai tässä tarjolla. Myös ratsastuskelvottomille miehille. Eläkelaitumille tai nappi otsaan!!

Maria

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Kyllä eläkeläishevosen paikka on teurastamo, jos ei enää itse halua/pysty pitämään. Kaikki myyntipalstat on näitä parhaat päivänsä jo nähneitä hevosia pullollaan.  >:(

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Ja teurastamoissakin löytyy eri vaihtoehtoja.
EU:n suosima vaihtoehto on myydä koni tummahiuksiselle miehelle,
joka kuljettaa sen Haaparannan kautta rekka-autolla
Algeriaan tai Marokkoon teurastettavaksi.

Maria

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Juuri näin. Kyllä parasta eläinsuojelua on laittaa vanhat ja vaivaiset/käyttöönsä kelpaamattomat hevoset teuraaksi. Niiden päivät ei enää parane pikkutyttöjen luona tai matkalla ulkomaille teurastettavaksi. Mielestäni on vastuutonta lahjoitella hevosia puoli-ilmatteeks ties vaikka minkälaisiin oloihin.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Ei mitään nappeja otsikkoon, pyh!!!
Meilläkin saattaa olla piakkoin paikka eläkeläiselle, kunhan saadaan tallitilat kunnostettua, vanhuksilla saattaa olla vielä monen monta hyvää vuotta edessä, kunhan annetaan sen ottaa vähän iisimmin.. Sairasta eläintä ei toki kannata pitää kärsimässä, mutta ns ikäisekseen terveellä voi todellakin olla vielä monta antoisaa vuotta edessään.

Kai sinä tajusit että tuo oli trolli?

Tajusin.

Mutta mun vastaus on silti yleispätevä.

juu se toimii talossa ja puutarhassa ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Mihin eläkeläishevonen
Ottavatko tallit tai maaseudulla kotitalliinsa eläkehevosia / jalkavaivaisia? Meille on liian arvokasta pitää hevosta vuokratallissa, koska sillä ei voi enää ratsastaa. Nyt kysymys mitä tehdään... Näitä seuraheppoja luulisi tietysti riittävän runsaasti. Mitä olette tehneet?

Entä mitä tehdä äijälle, jolla ei enää voi ratsastaa...?

Ottaisiko joku baatoksen juottovasikaksi, jota voi helliä ja rakastaa muttei koskea...?

Nappi vaan ottaan ja honkajoelle.