Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ..ja taas viljanhinnat laskevat  (Luettu 4228 kertaa)

minä-itte

• Vieras
..ja taas viljanhinnat laskevat
MaasTul tänään etusivulla:

"Leipä- ja rehuviljan

hintaero kutistuu

Leipä- ja rehuvehnän hintaero on enää kymmenen euroa tonnilta. Rehuohrasta ja elintarvikekaurasta puolestaan maksetaan saman verran kuin leipävehnästä.

Saksassa rehuviljoista maksettiin viime viikolla 180–190 euroa tonnilta. Perusleipävehnästä maksettiin alle 200 euroa.

Huippuvehnästä ja mallasohrasta tarjottiin noin 250 euroa tonnilta.

MT:n hintaseurannan mukaan viljojen hinnat jatkavat lievässä laskussa tällä viikolla"

Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo:05:15 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

• Vieras
Vs: ..ja taas viljanhinnat laskevat
Ämteekoolla on kova hinku painaa leipävehnän hinta rehuvehnän tasolle, jotta sitä käytettäisiin rehuna...ja vientikin "on pahasta".

Nyt on pantu "viljavaliokuntakin" asialle...MTK:n viljavaliokuntaan ei löytynyt edes puheenjohtajaa omista riveistä, sellainen kato on käynyt.

...odotellaan rauhassa ensi kevääseen.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
voe kissanviikset tätä sun elämääs.... :P

Rapakon takana hinnat on laskeneet lievästi mooonta viikkoa. Maastulli ja mtk senkin on saanut aikaan, vai?

Ja ennenkuin ruikutatte eemelin kanssa maidosta, niin sehän ei ole niin maailmanlaajuinen kauppatavara kuin viljat, vai? Lähinnä noteerataan maitojauhetta ja mpc-jakeita......raakamaitoa kun ei liikutella maailmankaupassa.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Taitaapa olla viljavaliokuntaankii halukkaat kovin vähissä, kun eivät taida olla oikeasti hommasta huolissaan? Vai oiskohan tuo vaan siitä kammoksuttava paikka, että paskaa kaadetaan niskaan jos hinta laskee - asiamiehestä riippuen tai niinkuin 99,9999999999999999999999999999999999% tapauksista riippumatta. Miks et minä-itte alkas siihen hommaan? Jos siltä pallilta viljan hinta saataisiin esim. nelinkertaistettua, niin mene hyvä mies tekemään temput.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

minä-itte

• Vieras
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Sateet+heikent%C3%A4neet+viljasadon+laatua/1135269154060

"Kalliina pysyvä rehuvilja tarkoittaa myös suomalaisen lihateollisuuden ja tuottajien kannattavuusongelmien jatkumista, Schulman arvioi. "

Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo:08:52 kirjoittanut minä-itte

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Yritä nyt edes ettii joku tuore uutinen  :D

minä-itte

• Vieras
Yritä nyt edes ettii joku tuore uutinen  :D

Aloitus on tämänpäiväinen MaasTul.

http://www.agrarberatung-hessen.de/markt/pflanze1/010403.html

Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo:09:06 kirjoittanut minä-itte

eikka

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Miksei Kakolainen maatalousministeri tee mitään

Aulis Anttila

• Vieras
Ministeri...

Tekee koko ajan hiki hatussa... nyt on meneillään suomalaisen sianlihan tuotannon pelastaminen avaamalla vientikanavia Kiinaan. Edellinen kepu"ministeri" ja entinen sikafarmari ei tehnyt yhtään mitään muuta kuin hankki ns. torjuntavoittoja... ja onnistui likimain tuhomaan suomalaisen tuottajatalouden  :o :o :o

Greenpwr

• Vieras
Vs: Ministeri...

Tekee koko ajan hiki hatussa... nyt on meneillään suomalaisen sianlihan tuotannon pelastaminen avaamalla vientikanavia Kiinaan. Edellinen kepu"ministeri" ja entinen sikafarmari ei tehnyt yhtään mitään muuta kuin hankki ns. torjuntavoittoja... ja onnistui likimain tuhomaan suomalaisen tuottajatalouden  :o :o :o

Mihinkäs se töppäs vientikanava vennäälle aikannaan? Torjuntavoittajia pörssissä...?

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...

tekköö se, se immee silimälasinsankoja posket lommolla
Elämä on parasta kometiijjaa

minä-itte

• Vieras

tekköö se, se immee silimälasinsankoja posket lommolla

Juu, asiat ovat Korkeaojan ja Anttilan jäljiltä niin pahasti solmussa.

Fuller

• Vieras
Sehän menee sitten juuri niinkuin kuuluu mina-itten kohdalla. Viljanhinta alas,jess ;D

JoHaRa

• Vieras
Vilja on kohta niin halpaa että sitä ei ole enää varaa kairata ulos pytystä  ;D Täytyy kantaa ämpärillä yläluukusta  :o

Kamikatze

• Vieras
voe kissanviikset tätä sun elämääs.... :P

Rapakon takana hinnat on laskeneet lievästi mooonta viikkoa. Maastulli ja mtk senkin on saanut aikaan, vai?

Ja ennenkuin ruikutatte eemelin kanssa maidosta, niin sehän ei ole niin maailmanlaajuinen kauppatavara kuin viljat, vai? Lähinnä noteerataan maitojauhetta ja mpc-jakeita......raakamaitoa kun ei liikutella maailmankaupassa.

Eihän se kotieläintuottajan vika ole jos jotkut mieltää joka kirjoituksen viljasta ja vielä rivien välitkin propagandaksi .