Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avoin kirje..  (Luettu 3847 kertaa)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Avoin kirje..
ja onhan tuo nykyinen autoverotus muutoinki perseestä, pienituloiset lapsiperheet joidenka vanhemmat jortikat ja terminaattorit ovat valmiita pistämään töihin hyvinkin kauas  maksaa huomattavasti enempi vanhan isoruokaisen autonsa käytöstä kuin joku uudella isolla vähäpäästöisellä bemarilla suhaava virkamiesnilkki tai ökyisäntä.
Siinähän tuo yksi ongelma juuri onkin, työmatkakulujen verotusvähennyksillä todellisuudessa hoidellaan yrityspoltiikkaa ja nehän sijoittavat sitten firmojaan näihin ruuhkakeskuksiin, kun vaihtoehtona voisi olla ihan tavallinen  pienempi taajama. Myös monella alalla vosi esim. virastotyössä hyödyntää etätyöskentelyä, kun datalinjat on olemassa.
Kyllä huomattavasti järkevämpää on viedä firma sinne, missä on työvoima kuin ajattaa se lauma joka ikinen aamu jonnekin ruuhkakeskukseen.
Kyllä minusta on ihan oikeudenmukaista ottaa tiekulut niiltä, jotka niitä käyttävät eli täydellinen remontti koko systeemiin. Noita sateliittipaikannukseen perustuvia tiemaksuihin pystyy myös itse vaikuttamaan, järkevöittää ajonsa ja työmatkoilla voi hyvinkin suosia nk. kimppakyytejä ja yleisiä kulkuneuvoja. En myöskään ymmärrä, että kaupunkioloissa perheellä on 2-3 autoa eli ei se autoverotus liene liian korkea.. Minä 50-luvulla syntyneenä muistan ajan, jolloin kylällä oli yhteensä ehkä autoja  korkeintaan kahden käden sormissa laskien. ja erittäin hyvin tultiin toimeen ja koulun päästiin kyllä ihan kävellen tai fillarilla pidemmältäkin matkalta.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Avoin kirje..
Mä olen lukenut Orwellini ja mun autooni ei mitään satelliittipaikannusjärjestelmää asenneta. Kyllönen saa keksiä jotain muuta...
Nothing is Something Worth Doing

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Avoin kirje..
Satelliittipaikannusta vois käyttää näppärästi sitten vaikka nopeuden seurantaan. Ja pienestä ylityksestä heti rikesakko.
Täällä sivukylillä sama ajeleeko nopeusrajotuksen mukaan tai kiireen iskiessä vähän reippaammin.
Rattiin nukahtamisen määrä on ilmeinen, jos tottelee nopeusrajoituksia. 80km/h nykyautoilla tuntuu, että juosten kerkee nopeemmin.
Taajamissa ja risteysalueilla tietenkin alhaisemmat nopeudet paikallaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Avoin kirje..
Tulee kalliiksi. Eivät nuo bilteman GPS:t tallenna mitään tai lähetä. Laitteen täytyy tietysti olla kiinteä jotta se olisi laillinen.. Osa "kalliimmista" GPS-laitteista lähettää tietoja, niillä pääsee Googlesta hakemaan paikkoja ja palveluja.. Mutta mitä olen nyt tuollaista 10 000 km kesällä käyttänyt niin eivät ne toimi missään metsäteillä.

Tulee maksamaan "kivasti" auton varusteleminen tuollaisella -> kilometrikorvaus nousee -> työajoihin tällä ei ole mitään vaikutusta.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Komunistien ikiaikainen unelma...
Mä olen lukenut Orwellini ja mun autooni ei mitään satelliittipaikannusjärjestelmää asenneta. Kyllönen saa keksiä jotain muuta...
Jooo, tämähän on tesanttien ym. komunistien ikiaikainen unelma: ihmisten menemisten ja tulemisten tarkka valvonta!     >:(

http://www.talouselama.fi/uutiset/isosisko+tahtoo+valvoa+ja+rahastaa+jokaista+kilometriasi/a683640?s=l&wtm=talouselama/-09092011&
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avoin kirje..
Vaikka se nyt maisteri on niin ei se sitä tarkota, että se jotekin viisas olis.
Toiset on toisella tavalla viisaita ja toiset toisella tavalla. Tämän kyllösen naamasta näkee, että ei se mistään mitään ymmärrä  ;D Vähiten liikenteestä.
Yks vanha historian professori totes kerran mulle, että ihmisiä on kahta lajia: oppineita ja opetettuja :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Aulis Anttila

  • Vieras
Me kunnon ihmiset...
Mä olen lukenut Orwellini ja mun autooni ei mitään satelliittipaikannusjärjestelmää asenneta. Kyllönen saa keksiä jotain muuta...
Jooo, tämähän on tesanttien ym. komunistien ikiaikainen unelma: ihmisten menemisten ja tulemisten tarkka valvonta!     >:(
http://www.talouselama.fi/uutiset/isosisko+tahtoo+valvoa+ja+rahastaa+jokaista+kilometriasi/a683640?s=l&wtm=talouselama/-09092011&

Meidän kunnon ihmisten - veronmaksajien - unelma on saada rahan lappaminen loppumaan veltoille kepulaisille sosiaalieläteille... ja Tundralle ynnä Kepulandiaan  :P  ;D ;D ...ja nyt se loppuu... tällä hallituskaudella... kukin kunta pärjää omillaan... tai on pärjäämättä  :P  ;D ;D ;D

Aulis Anttila

  • Vieras
Proffa...
Vaikka se nyt maisteri on niin ei se sitä tarkota, että se jotekin viisas olis. Toiset on toisella tavalla viisaita ja toiset toisella tavalla. Tämän kyllösen naamasta näkee, että ei se mistään mitään ymmärrä  ;D Vähiten liikenteestä.
Yks vanha historian professori totes kerran mulle, että ihmisiä on kahta lajia: oppineita ja opetettuja :D

Hän oli oikeassa... sivistystäkin voi oppia... sydämensivistystä ei.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Asiavirheitä...
Meidän kunnon ihmisten - veronmaksajien - unelma

Tuosa on pari asiavirhettä. Et ole kunnon ihminen. Ja 5000 ruplan eläkkeestäsi et veroja maksa. Ainakaan Suomeen...
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Opit...
Hän oli oikeassa... sivistystäkin voi oppia... sydämensivistystä ei.
Ja sinä et ole oppinut kumpaakaan. Valitettavasti...
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Avoin kirje..
Jos Ruåtsissa tämä on todettu liian kalliiksi, niin Suomessa ollaan luultavasti jo tarjousten käsittelyvaiheessa ja tuotantoon päästään parin vuoden sisään. Luottamus tekniikkaan on horjumaton.

http://www.iltasanomat.fi/autot/ts-tiemaksun-keruu-satelliiteilla-epailyttaa-ministeriossa-/art-1288421454964.html

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65993
Vs: Avoin kirje..
ja  malli on titysti ihan samaa kahukauraa kuin tikipokseissa aikoinaan!     juuu, suomihan on tieto    yhteiskunta!      pst pst, onks tietooo?                                           ei edes vr saa jotain lippuhässäkkää kuntoon miljardeilla ja sitten vielä pitäis saada navinaktoriseuranta autoille!      heh, kuhan nyt saisvat netin immeisille!                       eu määrää kohta jokaiselle 30 megan yhteyden ja soomessa pelataan edelleen alle 60 kilon yhteyksillä!                                         koska kunnon veronmaksaja niin päätti! :o