Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden tukileikkaukset  (Luettu 4896 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Maatalouden tukileikkaukset
MaasTul tänään:

*************************

"Hallinnonalan säästöt ovat hallituksen talousarvioesityksen mukaan yhteensä 128 miljoonaa euroa.

”Varsinaisia leikkauksia tämän vuoden todellisiin menoihin verrattuna on reilut 80 miljoonaa, josta 30 miljoonaa kohdistuu viljelijätukiin”, Koskinen täsmentää.

Säästöistä 12 miljoonaa kohdistuu ministerin mukaan maatalouden kansalliseen tukeen ja 6,5 maatalouden korkotuen leikkauksiin. Ympäristötuesta nipistetään 10 miljoonaa, käytännössä siten, että nautatiloille kaavailtua karkean rehun käyttöä koskevaa lisätoimenpidettä ei aloiteta.

Loput 50 miljoonaa nipistetään muun muassa luopumistuesta, maatalousneuvonnasta ja maaseudun vesihuollon määrärahoista. Makeraan ei ensi vuonna siirretä uutta rahaa.""
"

************************

Nuo leikkaukset kohdistuvat niihin tukien saajiin, jotka jo ennestään ovat saaneet paljon ts. suunnitellut leikkaukset vähentävät tähänastisia vääristymiä...ovat siis erittäin tervetulleita!

Kansallisen tuen 12 milj leikkaus toteutuu C-alueen maidon lisähinnan leikkauksella.

Tätä täytyy saada lisää! Suunta on oikea mutta vauhti liian hidas!

Nyt kun kepu on oppositiossa eikä meillä ole enää näitä "torjuntavoitto"-kepu-maatalousministereitä, on tukipolitiikassakin havaittavissa lievää suuntautumista oikeudenmukaisuuteen ja tasapuolisuuteen päin...tosin vielä on paljon korjattavaa MTK-kepun ajamien tukivääristymien oikaisussa.

Kepulandialaisten miehittämä MTK  vaatii edelleenkin tukivääristymien jatkumista:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/mtk-n-marttila-hallituksen-budjettiesitys-t%C3%A4ysi-susi-1.4201

Viimeksi muokattu: 07.10.11 - klo:05:52 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Sosiaali- ja Terveuysministeriön hallinnonalalla on suunnitteilla n. 50 milj € leikkaus maatalouden lomitustukiin..... leikkaus vähentää omalta osaltaan tähänastisia pahoja tukivääristymiä.

Tarkoituksena on vähitellen siirtyä tilanteeseen, missä vain välttämättömät eläinsuojelulliset lomitukset hoidetaan yhteiskunnan kustannuksella...äkilliset sairaustapaukset ym. Loput lomitukset tulevat kokonaan eläintilojen itsensä kustannettaviksi, lähivuosina hätätapauksetkin eläintiloilta kerättävällä maksulla....Suomihan on ollut ainoa maa maailmassa, missä valtio on kustantanut lomitusjärjestelmän...jäänne 1970-luvun pientilapolitiikan ajoilta.

Viime hallituskaudella S-L Anttila lisäsi lomapäiviä, vaikka muitten kuin tissinkoittajien tulot putosivat hänen ministerikaudellaan, vastoin hallitusohjelmaan kirjattua tulojen nousua!

Viimeksi muokattu: 07.10.11 - klo:08:32 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
MTK-kepu suunnitteli maitotiloille uutta karkearehun käyttötukea...maitu on ainoa tuotantosuunta, millä menee hyvin PTT:n mukaan...silti MTK/kepu olisi lykkäämässä sinne uutta rahaa.  >:( >:( >:( >:(

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Mahtaako musta tulla sosialisti vai miksi nämä leikkaukset tuntuu hyviltä? Hyvä, että tätä tukipolitiikkaa järkeistetään.
Vielä kun tehdään toinen saman suuruinen leikkaus joka on kohdistettu samalla tavoin suurimpiin tukien saajiin, niin minäkin alan olla tyytyväinen maatalouspolitiikkaan. Vielä kun ymmärtäisivät avata tilojen välisen siemenkaupan.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22095
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Yksi merkittävä kohde joka joutuu supistamaan ja järkevöittämään toimintaansa, jos leikkaukset toteutuvat suunnitellusti, on pro agria, lue pro rahastus.

Kun maatalouden perskärpäsillä menee huonommin, menee itse maataloudella paremmin.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22095
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Mahtaako musta tulla sosialisti vai miksi nämä leikkaukset tuntuu hyviltä? Hyvä, että tätä tukipolitiikkaa järkeistetään.
Vielä kun tehdään toinen saman suuruinen leikkaus joka on kohdistettu samalla tavoin suurimpiin tukien saajiin, niin minäkin alan olla tyytyväinen maatalouspolitiikkaan. Vielä kun ymmärtäisivät avata tilojen välisen siemenkaupan.

Niiltä otetaan joilta ottamista on.

kepulainen maatalouspolitiikkahan on ollut sitä, jotta kenelle eniten on annettu, aina on vain keksitty lisää annettavaa.
c-alueen maitotaloudellehan on jo kompensoitu odotettavissa olevat 2030-luvun kustannusnousut

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Eiköhän tuota leikkaamista olisi näennäis viljelyssäkin, jos tila ei tuota mitään myytävää tuotetta onko sitä järkevää tukea millään lailla?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
2013 -> leikkaa kyllä hehtaaritukia mukavasti. Siellä onkin paljon leikattavaa ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Säästöistä 12 miljoonaa kohdistuu ministerin mukaan maatalouden kansalliseen tukeen ja 6,5 maatalouden korkotuen leikkauksiin. Ympäristötuesta nipistetään 10 miljoonaa, käytännössä siten, että nautatiloille kaavailtua karkean rehun käyttöä koskevaa lisätoimenpidettä ei aloiteta.

Tuo 12 milj euroa lähtee C-alueen sika-ja kanatuista, siis pohjoisesta. Aika hupaista tuo, että nautatilat osallistuvat leikkaustalkoisiin siten. Että heiltä leikataan sellaista tukea jota ei ole vielä maksettukaan.

Ensin päätetään, että kaikki juovat samasta pullosta. Sitten kun kaverin pullo on tyhjä päätetään, että jokainen juo omasta pullosta.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
2013 -> leikkaa kyllä hehtaaritukia mukavasti. Siellä onkin paljon leikattavaa ;)
Älä nyt,joutuu pian Minä-Ittekkin töihin.Tämä raukka paasaa täällä tästä lomituksestakin,eikä etes tiedä,että nyt on olemassa jo maksullinen lomitus.Kuvaa hyvin tietämystä...

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
2013 -> leikkaa kyllä hehtaaritukia mukavasti. Siellä onkin paljon leikattavaa ;)
Älä nyt,joutuu pian Minä-Ittekkin töihin.Tämä raukka paasaa täällä tästä lomituksestakin,eikä etes tiedä,että nyt on olemassa jo maksullinen lomitus.Kuvaa hyvin tietämystä...

"!maksullinen lomitus" = verovaroista 220 milj e.

Järjestelmän ylläpito maksaa, vaikka joistain peritäänkin pieni maksu.

Viimeksi muokattu: 07.10.11 - klo:08:22 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Säästöistä 12 miljoonaa kohdistuu ministerin mukaan maatalouden kansalliseen tukeen ja 6,5 maatalouden korkotuen leikkauksiin. Ympäristötuesta nipistetään 10 miljoonaa, käytännössä siten, että nautatiloille kaavailtua karkean rehun käyttöä koskevaa lisätoimenpidettä ei aloiteta.

Tuo 12 milj euroa lähtee C-alueen sika-ja kanatuista, siis pohjoisesta.

Tähän MTK-kepun ajamaan leikkaukseen on tulossa muutos ko. tuotantosuuntien ahdingon takia, leikkaus  tehdään C-alueen maidon lisähintaan....jota korotettiin juuri

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
2013 -> leikkaa kyllä hehtaaritukia mukavasti. Siellä onkin paljon leikattavaa ;)

Hohhoijaa, todennäköisesti Suomen EU-tuet eivät tule laskemaan.  AB-alueen viljan kansalliset tuet on jo leikattu pois Korkeaojan-Anttilan "torjuntavoitoilla".

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22095
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
c-alueen tissinkoittajat mieluusti meuhkaavat näennäisviljelystä,sen tukemisesta ja vaativat tukemisen lopettamista.

Mutta loppujen lopuksi, minkälaista näennäisviljelyä c-alueen maidontuotanto onkaan, loppujen lopuksi.

Lopetetaan ne helvetin suuret kansalliset tukiaiset ja katsotaan sitten.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Maatalouden tukileikkaukset
Mahtaako musta tulla sosialisti vai miksi nämä leikkaukset tuntuu hyviltä? Hyvä, että tätä tukipolitiikkaa järkeistetään.
Vielä kun tehdään toinen saman suuruinen leikkaus joka on kohdistettu samalla tavoin suurimpiin tukien saajiin, niin minäkin alan olla tyytyväinen maatalouspolitiikkaan. Vielä kun ymmärtäisivät avata tilojen välisen siemenkaupan.

saa sitä kauppaa ihan vappaasti tehä :)

rajoitus on lähinnä jokkaisella korvien välissä

sen kun saa puhtaaksi nii onnistuu :)
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY