Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käärintämuovin hinnat  (Luettu 25248 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käärintämuovin hinnat
 Mites laatupuoli? Mä en ainakaan uskalla/osaa käyttää muutakuin Rania. Muista kokeiluista on sen verran huonot muistot. Se muutaman euron hintaero ei merkkaa tälläisellä pienkäyttäjällä mitään. Tasalaatuisuus ratkaisee ja se että heinät säilyvät. Onko kukaan muuten kokeillut Ranin uutta hevos-käärintäkalvoa, joka on paksumpaa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mites laatupuoli? Mä en ainakaan uskalla/osaa käyttää muutakuin Rania. Muista kokeiluista on sen verran huonot muistot. Se muutaman euron hintaero ei merkkaa tälläisellä pienkäyttäjällä mitään. Tasalaatuisuus ratkaisee ja se että heinät säilyvät. Onko kukaan muuten kokeillut Ranin uutta hevos-käärintäkalvoa, joka on paksumpaa.

En ny sanois rania niin kovin laadukkaaksi muoviksi
Yllättävästi oli ranissa murheita tänä kesän

Roughage

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mites laatupuoli? Mä en ainakaan uskalla/osaa käyttää muutakuin Rania. Muista kokeiluista on sen verran huonot muistot. Se muutaman euron hintaero ei merkkaa tälläisellä pienkäyttäjällä mitään. Tasalaatuisuus ratkaisee ja se että heinät säilyvät. Onko kukaan muuten kokeillut Ranin uutta hevos-käärintäkalvoa, joka on paksumpaa.

En ny sanois rania niin kovin laadukkaaksi muoviksi
Yllättävästi oli ranissa murheita tänä kesän




En uskalla enää ostaa Rania ollenkaan, oli muutama vuosi sitten niin huonoa tavaraa  :'(

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Käärintämuovin hinnat
Yhteistilaus tehdään. Eikö siten jäisi rullalle hintaa alle 60e.

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mites laatupuoli? Mä en ainakaan uskalla/osaa käyttää muutakuin Rania. Muista kokeiluista on sen verran huonot muistot. Se muutaman euron hintaero ei merkkaa tälläisellä pienkäyttäjällä mitään. Tasalaatuisuus ratkaisee ja se että heinät säilyvät. Onko kukaan muuten kokeillut Ranin uutta hevos-käärintäkalvoa, joka on paksumpaa.

Heh heh... Rani ja sana "laadukas" samassa lauseessa. Rani on muovi seikkailunhaluisille paalaajille. Laatu vaihtelee tosi paljon.

Muuan vuosi sitten ihmeteltiiin, kun aikaisemmin luotettavasti toiminut elhon 1620 automaatti katkoi muovia hellekelillä joka paalille. Hirveä hässäkkä ja soittoa auttavaan puhelimeen ja ei apua. Kun muuta en keksinyt, vaihdoin farmifilmin halpis muovit koneeseen. Käärin pelasi tämän jälkeen kuin junan vessa. Varmuuden vuoksi rullien loputtua vaihdoin ranit takaisin ja muovin katkeilu jatkui...

Samanlaisia kokemuksia olen kuullut olevan monella muullakin. Nykyään voi veivata vaikka elmukelmulla, tai jopa ranilla, sillä paalaimena on McHalen Fusion, jolla menee kaikki muovit ilman ongelmia. 8)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärintämuovin hinnat
Onkos jollain muulla ollut samanlaisia ongelmia ranin kanssa että alkaa katkeileen ku alkaa kaste tulemaan?
Mistä ihmeestä tollanen voi johtua?

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mun käyttäjäkokemukset Ranista on pelkästään positiivisia. Paljon kuulee näitä juttuja, että joku muovi ei toimi jollakin kelillä tai lämpötilassa. Onko vika aina muovissa? Itsellä ilmojenvaihteluiden mukaan tapahtuvat käärintä muutokset loppui kuin lähes seinään kun vaihdoin traktoria. Agronic parani puolella kun TM vaihtui 6080:n. Nykyään ei muovin takia tarvii käydä kuin rullanvaihdossa, syynä McHale. :)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mun käyttäjäkokemukset Ranista on pelkästään positiivisia. Paljon kuulee näitä juttuja, että joku muovi ei toimi jollakin kelillä tai lämpötilassa. Onko vika aina muovissa? Itsellä ilmojenvaihteluiden mukaan tapahtuvat käärintä muutokset loppui kuin lähes seinään kun vaihdoin traktoria. Agronic parani puolella kun TM vaihtui 6080:n. Nykyään ei muovin takia tarvii käydä kuin rullanvaihdossa, syynä McHale. :)

No mää oon samalla konemerkillä kyllä saanu Orbita Filmin kanssa ihan kiitettävästi tapella. Katkoi ihan hel*etisti kuumalla hellekelillä(säilöheinää hevosille), illalla ja aamupäivällä toimi, mutta iltapäivän kuumimmilla kiireillä oli laitettava Mimarullat koneeseen.....  Ja tuli muuten maahantuojalta sähköpostiin ihan hiton pitkä lista kaikenlaisia "säätökikkoja" alumiiniteippiä sinne, rasvaa tänne ym..., jotka ei käytännössä auttaneet. Eli oli ilmeisen tuttua puuhaa nuo valitukset... 

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käärintämuovin hinnat
 Mä olen kyllä 10 vuoden kokemuksella sitä mieltä , että Rani on hyvä kalvo. Yhtään, siis ei yhtään, rullaa ole tarvinut palauttaa. Tosin käytänkin 500 mm rullia ja käärin vain n. 800 paalia vuodessa. Mutta mitkäs sitten on hyviä ja laadukkaita, sillä en ole vielä ens vuoden rullia ostanut?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mun luottamus Raniin meni silloin, kun pari lavaa rullia lähti "venymään", eli paine rullan sisällä alkoi työntämään hylsyä toisesta päästä rullaa "pitkäksi".
Ja on sillä ollut katkeamisongelmiakin.
Silotite oli pari vuotta sitten sellaista, että muutama paali alkuun rullasta, katkoi aivan varmasti, lopuksi ei enää yhtään.
Farm Film, riippuen valmistajasta, joko hyvää tai huonoa: Farm Film vain tuotemerkki, valmistaja vaihtelee...?
Se Orbita: Antaa olla.
Triowrap, = Taarup?  Ei pahaa kuulunut. Sitä ehkä seuraavaksi.
Mima, kohtuudella pelannut monet vuodet, tosin ostin myös sellaisen trukkilavallisen, joka ei ollut toiminut muistaakseni Agronikin kombissa, halella meni moitteetta.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käärintämuovin hinnat
Triowrap, = Taarup? 

Musta Trioplast on Taarup, mutta voin olla väärässäkin.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Käärintämuovin hinnat
Ranissa on nykyään niin järjetön määrä liimaa että kuumalla kelillä toi rulla voi alkaa venymään
Varsinkin jos säilytetään koneessa pitempiä aikoja pystyssä... esim paalataan vaikka kuivaa heinää välillä
Ja ei se käytössäkä kiva ole ku kädet on ihan helvetin talmaset jossei hanskoja käytä rullan vaihdossa

Silotitea oli nyt syyssadolla 16 rullaa kun kaikki mahdolliset haalisin mitä vaan sain
se ainaski toimis täysin moitteettomasti, ei ainuttakaan katkeamista koko satsilla

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käärintämuovin hinnat
 Mulla ei ole oikein kauheesti kokemusta kuumalla kelillä käärinnästä. Hellekeleillä ajoitetaan paalaus(jos kääritään) aamukasteelle tai sitten iltamyöhään. Ei ole ollut säilyvyysongelmia. Kuivuriheinää olen tosin käärinyt keskellä päivääkin ja hyvin on Ranit pelanneet. Mut tosiaan mulla onkin yksinkertainen Kvernen yhden rullan käärijä.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mä olen kyllä 10 vuoden kokemuksella sitä mieltä , että Rani on hyvä kalvo. Yhtään, siis ei yhtään, rullaa ole tarvinut palauttaa. Tosin käytänkin 500 mm rullia ja käärin vain n. 800 paalia vuodessa. Mutta mitkäs sitten on hyviä ja laadukkaita, sillä en ole vielä ens vuoden rullia ostanut?
Mikäs on 500:n muovin hintataso? Ranin muovia kysyessä sain hinnaksi 64,50. Viime vuonna sai vielä alta kuudenkympin...

sommerfelt

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
  • LYNX
Vs: Käärintämuovin hinnat
Mites laatupuoli? Mä en ainakaan uskalla/osaa käyttää muutakuin Rania. Muista kokeiluista on sen verran huonot muistot. Se muutaman euron hintaero ei merkkaa tälläisellä pienkäyttäjällä mitään. Tasalaatuisuus ratkaisee ja se että heinät säilyvät. Onko kukaan muuten kokeillut Ranin uutta hevos-käärintäkalvoa, joka on paksumpaa.
Ranissa ei oo muuta vikaa mut purkaintuu niin helposti paalin päältä muovi pois(5metrin häntä joka paalilla) jos seisoo paalit muutaman päivä pellolla. Unterlandin muovi ei purkaannu. 8000 paalin kokemuksella :)  (http://www.eurotrading.fi/rehunsailonta/unterland-agri-stretch-kaarintakalvo/) yks lava oli rania eikä toista tuu jos ei tuo homma parane´. on se niin tympiäkeräillä koko kesä pellolta niitä muovin pätkiä. aina renkaan alla ku lähtee ajelee