Mitä demokratiaa se olisi jos Pelkosenniemen asiat päätettäisiin vaikka Oulussa .Suurkunnan harvat valtuutetut tuskin ehkä koskaan olisivat mukana päätöksissä saati kykenisivät vaikuttamaan oman alueen asioihin.
Minä kyllä olisin enemmän huolissani Kokoomuksen ja nykyisen hallituksen demokratiakäsityksistä kun ajavat kuntaremonttia kuin käärmettä pyssyyn.
Pitämättä jäänyt valtuuston kokous on hyvä esimerkki siitä miten päätöksiä sitten tehdään alueiden näkökulmista jos ne tehdään vielä kauempana . 
Hupaisaksi tämän "Ihmemaan Liisan" kuntaremontti on painumassa. Suurin vastustus hankkeelle tulee Kokoomus- ja Demarijohtoisista kunnista, suurten kaupunkien naapurissa. Huippuna Kokoomusjohtoinen Janakkala, joka pisti alulle kampanjan jolla kunnat vastustavat hanketta yhtenä rintamana.
Siellä minä-itten mailla ainakin Nokia on lisäksi ärähtänyt asiasta, eivät halua Tampereelta etäjohdetuksi lähiöksi. Sen sijaan Kepujohtoinen Vesilahti on tainnut olla hiljempaa? Miten on minä-itte, viedäänkö Vesilahden kuntapässi teuraaksi ilman mutinoita?