Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Isojen viljatilojen tehokkuus  (Luettu 11824 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Työntekijälle olis tarvetta, mutta ongelma on se että tarvetta ei olisi kun toukokuu ja elo-syyskuu. Keväällä varsinkaan ei tahdo tunnit riittää. Pari viikkoa jaksaa 12-18h päiviä 7 päivää viikos, mutta sitten rupeaa tökkimään rankasti.
Ihan hyvä, että olet kasvinviljelijä, ei susta karjatilalliseksi olisikkaan..

oikeassa olet siinä miestä mitataan kun kun on koko talvi lypsetty lehmiä ja sitten kevät työt rehuntekoon painetaan pari kuukautta 12-18h 7pv viikos ja joskus pidempään sitten alkaakin loppukesän rehunteot ja peltotyöt välissä on peltoakin raivattu ja kuunneltu jauholakkien ja muiden luusereiden kadehdintaa maitotilallisen leveästä elämästä ;D 8)

syksynpuintien jälkeen jauhikset painaa thaimaaseen äärettömän raskaan kesän jälkeen ;D mutta maitotilallinen jää lypsämään lehmiä :(

Viimeksi muokattu: 01.10.11 - klo:22:37 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Työntekijälle olis tarvetta, mutta ongelma on se että tarvetta ei olisi kun toukokuu ja elo-syyskuu. Keväällä varsinkaan ei tahdo tunnit riittää. Pari viikkoa jaksaa 12-18h päiviä 7 päivää viikos, mutta sitten rupeaa tökkimään rankasti.
Ihan hyvä, että olet kasvinviljelijä, ei susta karjatilalliseksi olisikkaan..
Tää on jo niin surkea rimanalitus että en viitsi edes sen enempää vastata. Ookko marttyyri, tykkäätkö olostasi? Ja apinas menee samaan kastiin...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Työntekijälle olis tarvetta, mutta ongelma on se että tarvetta ei olisi kun toukokuu ja elo-syyskuu. Keväällä varsinkaan ei tahdo tunnit riittää. Pari viikkoa jaksaa 12-18h päiviä 7 päivää viikos, mutta sitten rupeaa tökkimään rankasti.
Ihan hyvä, että olet kasvinviljelijä, ei susta karjatilalliseksi olisikkaan..

Mä aravasin että joku paalinpyörittäjä tai timpanviljelijä tähän tarttuu. Mä ensinnäkään en oo kasvinviljelijä vaan karjatilallinen reilulla 150 eläinyksiköllä. Mä en vaan laske mun työtunteja samalla kaavalla kun marttyyri karjatilalliset. Jos mä meen aamulla 06.00 elukkoja kattomaam ja käyn illalla 22.00 viimeisen kerran kattomas niin se ei mun laskutavalla tarkoita 16h työpäivää. Ihan turha väittää että kukaan tekee ympäri vuoden tuollaista päivää. Kun mä hyppään aamulla 06.00 traktorin hyttiin vissypullo kainalos ja tuun illalla 22.00 kotia niin silloin mä oon tehny 16h työpäivän!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Työntekijälle olis tarvetta, mutta ongelma on se että tarvetta ei olisi kun toukokuu ja elo-syyskuu. Keväällä varsinkaan ei tahdo tunnit riittää. Pari viikkoa jaksaa 12-18h päiviä 7 päivää viikos, mutta sitten rupeaa tökkimään rankasti.
Ihan hyvä, että olet kasvinviljelijä, ei susta karjatilalliseksi olisikkaan..
Tää on jo niin surkea rimanalitus että en viitsi edes sen enempää vastata. Ookko marttyyri, tykkäätkö olostasi? Ja apinas menee samaan kastiin...  ;D

Mikäs on nauraessa jos on syntynyt kultalusikka suussa ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Mä aravasin että joku paalinpyörittäjä tai timpanviljelijä tähän tarttuu. Mä ensinnäkään en oo kasvinviljelijä vaan karjatilallinen reilulla 150 eläinyksiköllä. Mä en vaan laske mun työtunteja samalla kaavalla kun marttyyri karjatilalliset. Jos mä meen aamulla 06.00 elukkoja kattomaam ja käyn illalla 22.00 viimeisen kerran kattomas niin se ei mun laskutavalla tarkoita 16h työpäivää. Ihan turha väittää että kukaan tekee ympäri vuoden tuollaista päivää. Kun mä hyppään aamulla 06.00 traktorin hyttiin vissypullo kainalos ja tuun illalla 22.00 kotia niin silloin mä oon tehny 16h työpäivän!
Sä et ymmärrä, miten pyhille varpaille astuit. Karjatilallisen PITÄÄ ruikuttaa ;D

Kyllä mä olen kattelut tässä muutamaa sivutoimiviljelijääkin. Aamulla karauttavat palkkatyöhön ja töiden jälkeen sitten pellolle. Mutta se on valinta, niinkun on kotieläintuotanto. Ruikuttaminen ja omien töiden esittely on jotenkin sairasta. Edunvalvonta, joka perustuu tälle, on lyhytnäköistä ja haavoittuvaa. Julkisuudessa yrittäjille laskettu tuntipalkka romuttaa koko yrittäjyysajattelun, omaan käyttöön se tunnusluku on hyvä laskea.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Työntekijälle olis tarvetta, mutta ongelma on se että tarvetta ei olisi kun toukokuu ja elo-syyskuu. Keväällä varsinkaan ei tahdo tunnit riittää. Pari viikkoa jaksaa 12-18h päiviä 7 päivää viikos, mutta sitten rupeaa tökkimään rankasti.
Ihan hyvä, että olet kasvinviljelijä, ei susta karjatilalliseksi olisikkaan..
Tää on jo niin surkea rimanalitus että en viitsi edes sen enempää vastata. Ookko marttyyri, tykkäätkö olostasi? Ja apinas menee samaan kastiin...  ;D

Mikäs on nauraessa jos on syntynyt kultalusikka suussa ::)
Juu, kyllä mun kelpaa. Mulla se lusikkakin oli kauha ja sillä on sitten kiva lapioida valmiista pöydästä. Taidankin mennä laittamaan uuniin lisää puuta että pankko taas kunnolla lämpiää, ja voisulat mikroon...  :P
Nothing is Something Worth Doing

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Lopettakaa itkeminen ja palkatkaa työntekijöitä, jos ei itte taivu ;)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Lopettakaa itkeminen ja palkatkaa työntekijöitä, jos ei itte taivu ;)

Näin lopeta ruikutus ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Lopettakaa itkeminen ja palkatkaa työntekijöitä, jos ei itte taivu ;)

Eipä se työntekijäkään ole aina autuus. Varsinkin tänä kesänä töitä on joutunut sovittelemaan säiden mukaan, eikä kovin pitkään etukäteen ole tiennyt, koska mitäkin tehdään. Me palkattiin työntekijä navetalle heinäkuussa ja niin vain tehtiin rehun 2. sato, puinnit ja vielä kolmaskin sato sellaiseen aikaan, että työntekijä oli vapaalla. Ei sillä, suuri apuhan työntekijästä on, mutta silti joutuu paljon itsekin joustamaan.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Isojen viljatilojen tehokkuus
Mä aravasin että joku paalinpyörittäjä tai timpanviljelijä tähän tarttuu. Mä ensinnäkään en oo kasvinviljelijä vaan karjatilallinen reilulla 150 eläinyksiköllä. Mä en vaan laske mun työtunteja samalla kaavalla kun marttyyri karjatilalliset. Jos mä meen aamulla 06.00 elukkoja kattomaam ja käyn illalla 22.00 viimeisen kerran kattomas niin se ei mun laskutavalla tarkoita 16h työpäivää. Ihan turha väittää että kukaan tekee ympäri vuoden tuollaista päivää. Kun mä hyppään aamulla 06.00 traktorin hyttiin vissypullo kainalos ja tuun illalla 22.00 kotia niin silloin mä oon tehny 16h työpäivän!
Sä et ymmärrä, miten pyhille varpaille astuit. Karjatilallisen PITÄÄ ruikuttaa ;D

Kyllä mä olen kattelut tässä muutamaa sivutoimiviljelijääkin. Aamulla karauttavat palkkatyöhön ja töiden jälkeen sitten pellolle. Mutta se on valinta, niinkun on kotieläintuotanto. Ruikuttaminen ja omien töiden esittely on jotenkin sairasta. Edunvalvonta, joka perustuu tälle, on lyhytnäköistä ja haavoittuvaa. Julkisuudessa yrittäjille laskettu tuntipalkka romuttaa koko yrittäjyysajattelun, omaan käyttöön se tunnusluku on hyvä laskea.

juu sivutoimikarjatilallisen touhuakin tuli joskus hetki tehtyä, oppii arvostamaan täyspäiväistä yrittäjyyttä....

tuntimääriä voi jokainen itkeä niin paljon kuin haluaa, mut eipä kellään ole pakkoa tehdä niitä. maanviljelyssä(kin) on se autuus ett jokainen voi päättää yrityksensä koon ja tavan tehdä työnsä ja sen määrän tunteja jonka pystyy... hehtaari, eläinmäärä ja euroahneus ajaa vain eteenpäin ei järkevyys.... :P
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)