Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hullut lehmät  (Luettu 5735 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
hullut lehmät
  Eiks kukaan ole huomannut että täällä Suomessa om pari ihmistä kuollut tuohon C-J tautiin,suomalaisessa lihassahan sitä ei pitäs olla kun kaikki tutkitaan,mut tutkitaanks tuon tuontilihan tutkimustuloksia jos niitä nyt yleensä on tutkittukaan siellä teurastusmaassa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Joo, Suomessa pari tyyppiä kuoli tuohon sanahirviösairauteen.

En tiedä onko BSE-lihan syömisen todettu aiheuttavan CJ:tä ihmisillä ? Vai onko tähän liittyvä proteiinien muuntuminen jonkin ulkopuolisen tekijän aiheuttamaa. Tuskin kukaan tietää.

Kattelin että CJ saattaa levitä nautojen selkälihaksista ja maidosta. Lisäksi netistä löytyi hassu tieto siitä että ihmissyöjillä oli joskus "Kuru"-niminen sairaus joka lieni sama tauti  :D Terveisiä vain kaikille kurulaisille  :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuru_(tauti) Tai ei se nyt ihan sama tauti ollut... Mutta prionisairaus kuitenkin.

Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo:07:59 kirjoittanut JoHaRa

gutiguti

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Muutamia kuolemantapauksia on ollut lyhyen ajan sisällä. Epäilen tuontilihaa. Polkuhintaista lehmänlihaa pukkaa saksanmaalta ja britanniasta suomeen pakattavaksi, kun oma tuotanto ei kata kulutusta. Tuo oli järkyttävä yllätys että tauti leviää maitotuotteissakin.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Muutamia kuolemantapauksia on ollut lyhyen ajan sisällä. Epäilen tuontilihaa. Polkuhintaista lehmänlihaa pukkaa saksanmaalta ja britanniasta suomeen pakattavaksi, kun oma tuotanto ei kata kulutusta. Tuo oli järkyttävä yllätys että tauti leviää maitotuotteissakin.

Wikipedia vihjaa noin.

gutiguti

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Muutamia kuolemantapauksia on ollut lyhyen ajan sisällä. Epäilen tuontilihaa. Polkuhintaista lehmänlihaa pukkaa saksanmaalta ja britanniasta suomeen pakattavaksi, kun oma tuotanto ei kata kulutusta. Tuo oli järkyttävä yllätys että tauti leviää maitotuotteissakin.

Wikipedia vihjaa noin.
Täytyypä käydä katsomassa, ja täydentää jos on virheellinen tieto.

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: hullut lehmät
Liivate /rokotteet/ Isobritannia/aika. Jos joku tutkia haluaa ???

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: hullut lehmät
Muutamia kuolemantapauksia on ollut lyhyen ajan sisällä. Epäilen tuontilihaa. Polkuhintaista lehmänlihaa pukkaa saksanmaalta ja britanniasta suomeen pakattavaksi, kun oma tuotanto ei kata kulutusta. Tuo oli järkyttävä yllätys että tauti leviää maitotuotteissakin.

  No,maitotuotteet ovat luku sinänsä,mutta toi ulkomailta tullut"made in EU"-han ei takaa muuta kun sen että se on tuotu eu-maasta ,tuotantomaata se ei takaa..
  Onkohan mäkkärin hampurilaisissakaan yhtään suomalaista lihaa,niinkuin myös muidenkaa restoraanien pihveissä..
  Samoin vois epäillä vaikka tuota N-Z lammastakin mahdollisena tartunnan aiheuttajana..

  Noh,gg-hän on aina muistuttanut että ratkaisevinta on hinta....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8699
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.


kyl siinoli joku salaliitto. Joku taho halusi lihan hinnan alas.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Ja muistetteko silloin sen kohun aikaan, kun uutisissa näytettiin, kuinka paikat desinfioitiin virkonilla.... :D :D :D   Sillähän oli aivan mahtava moraalinen vaikutus, ja ministeriö/evira nosti omaa häntäänsä, heti tehtiin jotakin jonka suuri kansa kuvittelee olevan tarpeen.  Mitä varten?   Lähinnä kuvaajien kengänpohjissa kulkeutuvaa salmonellaa??  Ei voi kun nauraa!

Samaan sarjaan menee tämä raatoautojen renkaiden desinfiointi, sehän tuli juuri tämän hullunlehmän taudin takia. Nyt ei ole enää aikoihin näkynyt mitään desinfiointijuttuja kyseisillä autoilla, tarpeen se kyllä voisi muista syistä olla.
Prionin aiheuttama geenimuunnos jos saataisiin desinfioimalla pois, niin eihän siinä mitään ongelmaa olisikaan.
Olenko ihan väärässä?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Ja muistetteko silloin sen kohun aikaan, kun uutisissa näytettiin, kuinka paikat desinfioitiin virkonilla.... :D :D :D   Sillähän oli aivan mahtava moraalinen vaikutus, ja ministeriö/evira nosti omaa häntäänsä, heti tehtiin jotakin jonka suuri kansa kuvittelee olevan tarpeen.  Mitä varten?   Lähinnä kuvaajien kengänpohjissa kulkeutuvaa salmonellaa??  Ei voi kun nauraa!

Samaan sarjaan menee tämä raatoautojen renkaiden desinfiointi, sehän tuli juuri tämän hullunlehmän taudin takia. Nyt ei ole enää aikoihin näkynyt mitään desinfiointijuttuja kyseisillä autoilla, tarpeen se kyllä voisi muista syistä olla.
Prionin aiheuttama geenimuunnos jos saataisiin desinfioimalla pois, niin eihän siinä mitään ongelmaa olisikaan.
Olenko ihan väärässä?



Prioni on niin vahva yhdiste että se ei hajoa kuin polttamalla  :D Kyseessä on siis teitynlainen muuntunut valkuaisaine, näin olen ymmärtänyt. Virkon tappaa viruksia... Jos on siinä liemessä yli 2 min ja liuos on uutta jne. Se että saapastelee jossain navetta-avajaisia varten sekotetussa Virkon-liuoksessa 6 kuukautta jälkeen on kyllä pelleilyä suurimmillaan  :D

gutiguti

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Ja muistetteko silloin sen kohun aikaan, kun uutisissa näytettiin, kuinka paikat desinfioitiin virkonilla.... :D :D :D   Sillähän oli aivan mahtava moraalinen vaikutus, ja ministeriö/evira nosti omaa häntäänsä, heti tehtiin jotakin jonka suuri kansa kuvittelee olevan tarpeen.  Mitä varten?   Lähinnä kuvaajien kengänpohjissa kulkeutuvaa salmonellaa??  Ei voi kun nauraa!

Samaan sarjaan menee tämä raatoautojen renkaiden desinfiointi, sehän tuli juuri tämän hullunlehmän taudin takia. Nyt ei ole enää aikoihin näkynyt mitään desinfiointijuttuja kyseisillä autoilla, tarpeen se kyllä voisi muista syistä olla.
Prionin aiheuttama geenimuunnos jos saataisiin desinfioimalla pois, niin eihän siinä mitään ongelmaa olisikaan.
Olenko ihan väärässä?



Prioni on niin vahva yhdiste että se ei hajoa kuin polttamalla  :D Kyseessä on siis teitynlainen muuntunut valkuaisaine, näin olen ymmärtänyt. Virkon tappaa viruksia... Jos on siinä liemessä yli 2 min ja liuos on uutta jne. Se että saapastelee jossain navetta-avajaisia varten sekotetussa Virkon-liuoksessa 6 kuukautta jälkeen on kyllä pelleilyä suurimmillaan  :D
Kaikkea ei kuitenkaan voi polttaa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: hullut lehmät
  Eiks kukaan ole huomannut että täällä Suomessa om pari ihmistä kuollut tuohon C-J tautiin,suomalaisessa lihassahan sitä ei pitäs olla kun kaikki tutkitaan,mut tutkitaanks tuon tuontilihan tutkimustuloksia jos niitä nyt yleensä on tutkittukaan siellä teurastusmaassa.

onhan tuo ollut mielessä ny saa sitä mitä tilaa halvalla ruualla kun valintaperuste on hinta,ei tartte ihmetellä mistä ne guti gutinkin aivottomuudet syntyy ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: hullut lehmät

[/quote]
Kaikkea ei kuitenkaan voi polttaa.
[/quote]

 Nih.gee ämmä kun tulee sille ei sitten mahda kukaan mitään..

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: hullut lehmät
Olisko ollut ESS:n uutisen yhteydessä, ettei kyseinen CJD-"epidemia" ollut sitä kantaa, minkä epäillään tarttuvan "hulluista lehmistä"... Vaan jonkin muun aiheuttajan.
Ja rahaa palaa.
Montakos ihmistä on Suomalaisesta nautatuotteesta tähän mennessä sairastunut siihen CJD:hen? 0?