Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 500 mm jo rikki !  (Luettu 4981 kertaa)

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Vs: 500 mm jo rikki !
Toissa yönä meni 500 mm rikki eli vettä on tullut toukokuun alusta tähän iltaan 23.9 yli puoli metriä.
Toukokuussa ennustin sateista kesää ja niin taisi käydä,kyllä SAS nämä sää hommat hallitsee ja pieni itse kehu sallitaan. ;D

Ja mitä toi merkitsee käytännössä???  Täällä Tundralla sanotaan että sadekesänä kivetkin kasvaa ruohoa....joten eikai se ylimääräinen kasvu siellä etelän kuivilla savikoilla nyt välttämättä ole niin pahaksi tai ehkä senkin voi joku jopa määritellä luonnonhaitaksi.....

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Toissa yönä meni 500 mm rikki eli vettä on tullut toukokuun alusta tähän iltaan 23.9 yli puoli metriä.
Toukokuussa ennustin sateista kesää ja niin taisi käydä,kyllä SAS nämä sää hommat hallitsee ja pieni itse kehu sallitaan. ;D

Ja mitä toi merkitsee käytännössä???  Täällä Tundralla sanotaan että sadekesänä kivetkin kasvaa ruohoa....joten eikai se ylimääräinen kasvu siellä etelän kuivilla savikoilla nyt välttämättä ole niin pahaksi tai ehkä senkin voi joku jopa määritellä luonnonhaitaksi.....

mutta  kerros  ny  kaikille   joko  ohrasi  alkavat  olla  tähällä  ???

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Täällä Tundralla sanotaan että sadekesänä kivetkin kasvaa ruohoa....joten 

Sadepäivinä taidetaan tuntralla vähä röpötellä.

yks.9

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )

Koska talvi tulee ?  ???
En tiijä, ;) ei ainakaan vielä oo koska naapuri ajaa reellä rankoja, mutta termisen kesän alkamisen pystyy määrittelemään melkein tunnin tarkkuudella = terminen kesä alkaa silloin kun naapuri alkaa ajaa reellä rankoja :D :D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

mutta  kerros  ny  kaikille   joko  ohrasi  alkavat  olla  tähällä  ???

Jos mun (kuvitellut) ohrat alkais tähkiä niin siitä voisin jopa huolestua.....teidän luusereiden ei nyt kannata ottaa kaikkea niin vakavasti.....

Viimeksi muokattu: 23.09.11 - klo:20:58 kirjoittanut Luomujussi

Greenpwr

• Vieras

Oletko varma ettei joku kaljapetteri ole laskenut mittariin,ihan pilanpäiten.

Pikkusen vierestä, tuossa pari pikkumiestä katteli kuivalla kesällä isin ja äiskän kuivia naamoja ja kaatovat sademittariin vettä, reilusti... etupihalla 30mm vettä, mutta pottupenkki ei takapihalla kastu...miks teitte? Nokun teille tuli heti parempi mieli....

Fuller

• Vieras
Eilen iltana 508 mm  >:(

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Voiko nyt meillä sataa vuorokaudessa yli puoli metriä,siis yli 500 mm. Tiedän että matalapaineiden aikana voi sataa täällä Tundrallakin helposti yli 50 mm vuorokaudessa.

LuMon

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas

Koska talvi tulee ?  ???
En tiijä, ;) ei ainakaan vielä oo koska naapuri ajaa reellä rankoja, mutta termisen kesän alkamisen pystyy määrittelemään melkein tunnin tarkkuudella = terminen kesä alkaa silloin kun naapuri alkaa ajaa reellä rankoja :D :D

Jaa meillä on samanlainen naapuri, kyllä lomalaiset kahtoo ihmeisään kun yksi ajaa
hevosella reen kanssa pellolla ja tiellä  ::)
Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

yks.9

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Tämä meijän harrastaa belaruksella....oisko mahollinen selitys että treenaa sitä... ;) ;) ;)

Fuller

• Vieras
Luomujussille tiedoksi että sadesumma 1.5. lähtien eilisiltaan 508mm 8)

minä-itte

• Vieras
Luomujussille tiedoksi että sadesumma 1.5. lähtien eilisiltaan 508mm 8)

Juu, alkukesästä oli pikkuisen liian kuivaa, myöhemmin kesällä on satanut sopivasti.

Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo:06:16 kirjoittanut minä-itte

parrooni

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
meilläpä onkin jo tullu 732mm eli laskimpa tuossa että yli 700m3 ylimäärästä veenajoa liettessä.

cosmic_cowboy

• Vieras
meilläpä onkin jo tullu 732mm eli laskimpa tuossa että yli 700m3 ylimäärästä veenajoa liettessä.

SItä veetä myös haihtuu säiliöistä. Pilvisellä säällä tietysti turhan hitaasti.

sirkussonni

• Vieras

SItä veetä myös haihtuu säiliöistä. Pilvisellä säällä tietysti turhan hitaasti.

Viimeisen kahden kuukauden ajan vaan on tuo haihdunta ollut negatiivista: Tuntuu että aamusumukin nostaa altaan pintaa... :D

Viikon aikana satanut yli 100 milliä, oikeastaan ei kannata milleistä puhua, sentit on helpompi laskea!

Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo:14:08 kirjoittanut sirkussonni