faktaa siitä, että esim. Tammisola tai Portin (siis se gm:n puolustaja) ovat jotenkin ajamassa agribusineksen etuja? jos teillä on heittää faktoja kehiin, niin antaa nyt tulla, jos ei, niin olkaa sitten hiljaa.
Olen monesta Portinin kanssa eri mieltä, mutta hän osaa käyttäytyä ja käyttää lähteitä tutkijan tavoin. Siitä plussaa.
2.1. kuluvaa vuotta kirjoitin Tammisolasta:
......................................................
JOS Tammisola on hankkeen takana, niin piti vähän googlata, omien aikaisempien kokemusten päivittämiseksi...
Mielenkiintoinen tapaus. Ministeriön geeniturvallisuudesta vastaava virkamies, joka leppymättömällä innolla edistää geenimuuntelua. Joka kohdassa huolellisesti korostaa tohtorin tutkintoa ja dosentuuriaan, mutta ainakaan Helsingin yliopiston julkaisutietokannasta ei löydy kuin kaksi tieteellistä julkaisua, osallisuus (yksi kirjoittaja noin kuudesta) katsausartikkeleissa, jotka on julkaistu 2002 ja 2003.
...........................................................
En väitä, että oma tutkimus on ainoa tapa pätevöityä asioihin, mutta Tammisolan julkisen esiintymisen ja tuon oman tieteellisen työn välillä on ikävä ristiriita, joka ainakaan allekirjoittaneelle jättää hankalan sävyn hänen esitystensä omaksumiseen.
Tammisolan motiiveista voi esittää monia tulkintoja. Olen kuunnellut hänestä myös muiden hänen ikäistensä opiskelijatovereiden tulkintoja, enkä itse (tästäkään syystä) ole varmaan koskaan väittänyt häntä Monsanton kätyriksi. Parempi puhua vain siitä, mitä hän itse pitää esillä...
Petri