Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukileikkaukset  (Luettu 6773 kertaa)

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Tukileikkaukset
Kansallisiin tukiin on saatava tilakohtainen tukikatto, esim. 10 000 € max.

Jos otettaisiin mallia Ruotsista, eli 90 hehtaaria ylittävältä osalta LFA puolitettaisiin, niin koskisiko se minä-itteä?
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Laitetaanpa tuosta yhteismetsästä.

Mielestäni metsätalouden kohtelun pitäisi olla samanlaista metsän omistuspohjasta riippumatta. Onhan perikunta tai yhtymä myös eräänlainen yhteismetsä. Miksi huudetaan yhteismetsistä noin kovalla äänellä, mutta kukaan ei ole valmis muodostamaan pelloistaan yhteisvainioita ainakaan virallisesti?

Yhteismetsän edut voitaisiin saada myös pienten metsätilojen osalle, jos saataisiin toimiva yhteistyömuoto. Puunostajilla ei tunnu olevan mitään halua pienentää kustannuksiaan esim. pyrkimällä ostamaan leimikkojensa läheltä samantasoisia kohteita, jotka saattavat olla jopa käytettävän ajouran varrella.

minä-itte

• Vieras
ai pahinta?      enpä oikein tiedä!    liekkö tuo natura 2000 : aikaan  saannos pahempi!    viedään rikoksella yksityisomaissuutta ja haitat maksatetaan uhrilla!

Vanhasen I punamultahallituksen aikaansaannos.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Yhteismetsissä on kyse kyllä siitä, että halutaan hidastaa metsätilojen pirstotumista ja luoda suurempia kokonaisuuksia, siitä on etua koko alan kannattavuutta ajatellen, kun käsitellään suurempia lohkoja kerrallaan, pitäisihän sen maaviljelijän tämmönen perusasia ymmärtää.

harvoimpa naapuritilalla  on  samanlaista  metsää   joten kyllä  suomen
nykymetissä  kuviot  ovat  aika  pieniä  ja  koneita  on  siirreltävä,,,ei  siihen
lohkojen  yhdstäminen  auta   ::)

Jätkä

• Vieras
Yhteismetsissä on kyse kyllä siitä, että halutaan hidastaa metsätilojen pirstotumista ja luoda suurempia kokonaisuuksia, siitä on etua koko alan kannattavuutta ajatellen, kun käsitellään suurempia lohkoja kerrallaan, pitäisihän sen maaviljelijän tämmönen perusasia ymmärtää.

harvoimpa naapuritilalla  on  samanlaista  metsää   joten kyllä  suomen
nykymetissä  kuviot  ovat  aika  pieniä  ja  koneita  on  siirreltävä,,,ei  siihen
lohkojen  yhdstäminen  auta   ::)

Pitänee alkaa peltoja metsittämään niin saadaan isompia metsälohkoja  ??? ??? ???

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/maataloustukien-leikkauksista-so*****-hallituksessa-1.2804

Eihän tuo maatalouden säästö ole kuin puolet lomituskustannuksista.

Syö minä-itte hattus tai hanki hamekangas: miten sinun kovin kehumasi ministeri Koskinen nostaa Suomen maatalouden uuteen nousuun, kun hallinnonalalta viedään rahat? Missä se Koskisen hallitusryhmän tuki budjettineuvotteluissa oikein viipyi? Taidat häpeissäs johdatella keskustelua lomitukseen, vaikka todellisuudessa nämä leikkaukset tulevat kohdistumaan aivan muualle! Demareilla kun on lomittaja asiassa omalehmä ojassa, ammattiliiton ja työpaikkojen kautta.

Eikä tuo maatalouden säästö ole kuin 10 % toimialan rahoista, ja paljonkos se nyt 10 % on niinkin pienistä rahamääräisistä summista kuin yksittäisen tilan tulosta! Vaikka lopettajien kautta suiden määrä maatalouden rahavirran jakajien parissa alati pienenee, niin jäljelle jääneetkin joutuvat vetämään vyötä tiukemmalle. Vyöstä alkavat vain reiät loppua!

Systeemi on kuin Pohjois-Koreassa, jossa päivittäisestä 70 g vilja-annoksestakin on leikausten kautta päädytty jakamaan enää kolmannes! Jutta-tytön johdolla minä-itten johtaman puolue nöyristelee meidät näemmä samaan jamaan: hengissä ollaan, mutta viimeisiä seiniä kalutaan ja kaikesta vapauttavaa loppu odotellaan.

Viimeksi muokattu: 15.09.11 - klo:12:34 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

minä-itte

• Vieras
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/maataloustukien-leikkauksista-so*****-hallituksessa-1.2804

Syö minä-itte hattus tai hanki hamekangas: miten sinun kovin kehumasi ministeri Koskinen nostaa Suomen maatalouden uuteen nousuun, kun hallinnonalalta viedään rahat? Missä se Koskisen hallitusryhmän tuki budjettineuvotteluissa oikein viipyi? Taidat häpeissäs johdatella keskustelua lomitukseen, vaikka todellisuudessa nämä leikkaukset tulevat kohdistumaan aivan muualle! Demareilla kun on lomittaja asiassa omalehmä ojassa, ammattiliiton ja työpaikkojen kautta.

Eikä tuo maatalouden säästö ole kuin 10 % toimialan rahoista, ja paljonkos se nyt 10 % on niinkin pienistä rahamääräisistä summista kuin yksittäisen tilan tulosta! Vaikka lopettajien kautta suiden määrä maatalouden rahavirran jakajien parissa alati pienenee, niin jäljelle jääneetkin joutuvat vetämään vyötä tiukemmalle. Vyöstä alkavat vain reiät loppua!

Systeemi on kuin Pohjois-Koreassa, jossa päivittäisestä 70 g vilja-annoksestakin on leikausten kautta päädytty jakamaan enää kolmannes! Jutta-tytön johdolla minä-itten johtaman puolue nöyristelee meidät näemmä samaan jamaan: hengissä ollaan, mutta viimeisiä seiniä kalutaan ja kaikesta vapauttavaa loppu odotellaan.

Asetetaan kansallisiin tukiin katto ja leikataan näitä omia tukiamme riittävä määrä. Se on siinä!

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Asetetaan kansallisiin tukiin katto ja leikataan näitä omia tukiamme riittävä määrä. Se on siinä!

meillä  kenelläkään  ei  ole  mitää  syytä  eikä  edes  kannattavaa  leikata  mitään
tukia  niin  kauan  kun olemme   eu-orjuudessa,,,,,senjälkeen  siihenkin  menneet
rahat   voidaan  itse  käyttää  maatalouteen ja  maaseutuun 8)

Aulis Anttila

• Vieras
meillä  kenelläkään  ei  ole  mitää  syytä  eikä  edes  kannattavaa  leikata  mitään tukia  niin  kauan  kun olemme   eu-orjuudessa,,,,,senjälkeen  siihenkin  menneet rahat   voidaan  itse  käyttää  maatalouteen ja  maaseutuun 8)

Kaikki kotimaiset tuet on lakkautettava. Heti.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
meillä  kenelläkään  ei  ole  mitää  syytä  eikä  edes  kannattavaa  leikata  mitään tukia  niin  kauan  kun olemme   eu-orjuudessa,,,,,senjälkeen  siihenkin  menneet rahat   voidaan  itse  käyttää  maatalouteen ja  maaseutuun 8)

sanoo  kaupunkikepulainen  :P

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI

ei sillä vielä suomen budjetti vajetta peitetä. Maatalouden tuet on yhteensä jotain n.2 miljardia sisältäen eu tuet ja Suomen valtion budjettivaje on n.7miljardia. Kyllä voidaan poistaa samalla ay-maksun verovähennysoikeuskin ja liitonpäivärahatkin. Mitä niillä liitonrahoja enää tarvitaan kun työnantajat maksaa parhaimillaan 2 vuoden palkkaa vastaa irtisanoutumisrahaa. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

emo-heikki

• Vieras

Kansallisilla tuilla on katto ainakin nautapuolella ????

Sepedeus

• Vieras

Kannatetaan.  ;D ;D ;D ;D

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

Missään muussa maailman maassa ei tunneta valtion kustantamaa lomitusjärjestelmää.

Ajatella, ja tähän kalvavaan epäkohtaan heräsit 4.53  ;D Toden totta, tarvittaisiin maailman laajuinen lomitusjärjestelmä.  :o Kyllä minä-itte niin sydänmelleen ottaa nämä tissinkoittajien murheet, kun oikein yökaudet valvoo miettimässä miten parantaisi maailmaa.  ;D
btw. Kirjoitin googleen "maailmanlaajuinen" ja sain ensimmäiseksi hakutulokseksi tämän: http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmanlaajuinen_orgasmip%C3%A4iv%C3%A4
Maailmanlaajuinen orgasmipäivä on kansainvälinen tapahtuma, jossa osallistujien tarkoituksena on hankkia orgasmi ja ajatella samalla rauhaa.

JoHaRa

• Vieras
Eikös yhteismetsien päätarkoitus ole tuottaa tasaisesti halpaa raaka-ainetta puunjalostus- ja energiateollisuuden tarpeisiin  ::)

Ei tarvitse tinkiä klapeja jokaiselta kylän ukolta riittää että juottaa pullon kossua yhteismetsän isännälle  ;D Paljon tehokkaampaa... ja paljon helpompaa jättää huono tarjous  ::)