Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lihantuottajat, pitäiskö vaihteeksi tehdä jotain?  (Luettu 7581 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Pohjoinen kotieläintuki taas nousee kun eläin muuttuu 24kk ikäisenä 0,6ey => 1,0ey.
Juu tässä se taas nähdään..ei tarvita mitään hintaa lihasta, eikä ainakaan lisää tukea, sillä onhan meillä pohjoinen tuki...ainakin toisilla..

Toisilla on sitten toi nautapalkkio tuplana, mutta onhan sekin jotain, että tämän sinänsä hyvä aloituksen sitten vääntää jälleen tukikiistellyksi, sehän viekin asia eteenpäin ????

JoHaRa

  • Vieras
Pohjoinen kotieläintuki taas nousee kun eläin muuttuu 24kk ikäisenä 0,6ey => 1,0ey.
Juu tässä se taas nähdään..ei tarvita mitään hintaa lihasta, eikä ainakaan lisää tukea, sillä onhan meillä pohjoinen tuki...ainakin toisilla..

Toisilla on sitten toi nautapalkkio tuplana, mutta onhan sekin jotain, että tämän sinänsä hyvä aloituksen sitten vääntää jälleen tukikiistellyksi, sehän viekin asia eteenpäin ????
Juu  :D Asia etenee varmasti kun ollaan toistemme kurkuissa  :D Aina se on jonkun toisen vika jos itsellä menee huonosti, sekin on aina hyvä muistaa niin ei tarvitse tehdä mitään.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
No miksi sitten valitatte, kaikkihan on ihan hyvin :)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
No miksi sitten valitatte, kaikkihan on ihan hyvin :)

pata kattilaa soimaa ;) :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Muutaman ketjun perusteella vois tulla siihen lopputulokseen, että K-kaupan Väiski ja Ossuuskaupan setä jakais avosylin euroja, mutta kun tollot hallintomiehet ei osaa niitä ottaa.
Eikös ens keväänä ole Atrialaisissa osuuskunnissa vaalit. Sieltä nyt uudet voimat kehiin ja vanhat pihalle.
Yhtä asiaa vois kanssa vaaleissa miettiä. Kuinka paljon lihatalon hallinnossa tarvitaan maidontuottajia ? Nythän niitä on suhteettoman suuri osa. Mustakin tulis aivan helvetin hyvä hallintomies... meijeriin. Hörppisin vaan kahvetta, en purnais kun ei asiat paljon mun tilan taloutta liikuta. Maidontuottajahinnasta olisin aina sitä mieltä, että se on pidettävä riittävän alhaisena, yrityksen edun vuoksi. Koska yrityksen etu on loppuviimein myös tuottajan etu. ;D

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Muutaman ketjun perusteella vois tulla siihen lopputulokseen, että K-kaupan Väiski ja Ossuuskaupan setä jakais avosylin euroja, mutta kun tollot hallintomiehet ei osaa niitä ottaa.
Eikös ens keväänä ole Atrialaisissa osuuskunnissa vaalit. Sieltä nyt uudet voimat kehiin ja vanhat pihalle.
Yhtä asiaa vois kanssa vaaleissa miettiä. Kuinka paljon lihatalon hallinnossa tarvitaan maidontuottajia ? Nythän niitä on suhteettoman suuri osa. Mustakin tulis aivan helvetin hyvä hallintomies... meijeriin. Hörppisin vaan kahvetta, en purnais kun ei asiat paljon mun tilan taloutta liikuta. Maidontuottajahinnasta olisin aina sitä mieltä, että se on pidettävä riittävän alhaisena, yrityksen edun vuoksi. Koska yrityksen etu on loppuviimein myös tuottajan etu. ;D
Mene Hämyläisten johtopaikoille,SKF on luvannut antaa paikan,jos joku sitä haluaa ::)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
>myös tuottajan etu.

Silloin,kun jos joku edes alkaa puhumaan tuottajan ja maanviljelijän edusta,pitää ehdottomasti valpastua,koska kyseessä on _AINA_ jonkun muun etu,joka on maajussin lompsasta pos.

gutiguti

  • Vieras
Pohjoinen kotieläintuki taas nousee kun eläin muuttuu 24kk ikäisenä 0,6ey => 1,0ey.
Juu tässä se taas nähdään..ei tarvita mitään hintaa lihasta, eikä ainakaan lisää tukea, sillä onhan meillä pohjoinen tuki...ainakin toisilla..

Toisilla on sitten toi nautapalkkio tuplana, mutta onhan sekin jotain, että tämän sinänsä hyvä aloituksen sitten vääntää jälleen tukikiistellyksi, sehän viekin asia eteenpäin ????
Juu  :D Asia etenee varmasti kun ollaan toistemme kurkuissa  :D Aina se on jonkun toisen vika jos itsellä menee huonosti, sekin on aina hyvä muistaa niin ei tarvitse tehdä mitään.
Osa porukasta ei näemmä tajua liiketalouden perusasioista mitään. Tilat kilpailevat keskenään ja jos toinen saa samasta työstä paremman palkan ja vieläpä pienemmillä ksutannuksilla, niin toiselle ei jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa toiminta.

emo-heikki

  • Vieras
Pohjoinen kotieläintuki taas nousee kun eläin muuttuu 24kk ikäisenä 0,6ey => 1,0ey.
Juu tässä se taas nähdään..ei tarvita mitään hintaa lihasta, eikä ainakaan lisää tukea, sillä onhan meillä pohjoinen tuki...ainakin toisilla..

Toisilla on sitten toi nautapalkkio tuplana, mutta onhan sekin jotain, että tämän sinänsä hyvä aloituksen sitten vääntää jälleen tukikiistellyksi, sehän viekin asia eteenpäin ????
Juu  :D Asia etenee varmasti kun ollaan toistemme kurkuissa  :D Aina se on jonkun toisen vika jos itsellä menee huonosti, sekin on aina hyvä muistaa niin ei tarvitse tehdä mitään.
Osa porukasta ei näemmä tajua liiketalouden perusasioista mitään. Tilat kilpailevat keskenään ja jos toinen saa samasta työstä paremman palkan ja vieläpä pienemmillä ksutannuksilla, niin toiselle ei jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa toiminta.

Sinä et kyllä tajua maataloudesta hevonhelvettiä ????
Vai että tilat kilpailee keskenään ....
Kaikenlaista paskaa sitä tälläkin foorumilla suolletaan ....

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Esimerkki: mun tilan tuotantokustannus on 10 rahaa / tuotettu yksikkö ja tehokkaalla naapurilla 6 rahaa / yksikkö, tilanteessa että jatkojalostaja toteaa tavaraa pystyttävän tuottamaan niin että siitä täytyy maksaa 7 rahaa / yksikkö, niin kuka on mun kilpailija?
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

emo-heikki

  • Vieras
Esimerkki: mun tilan tuotantokustannus on 10 rahaa / tuotettu yksikkö ja tehokkaalla naapurilla 6 rahaa / yksikkö, tilanteessa että jatkojalostaja toteaa tavaraa pystyttävän tuottamaan niin että siitä täytyy maksaa 7 rahaa / yksikkö, niin kuka on mun kilpailija?

Kato homma menee nyt kumminkin niin, että ostaja on teidän yhteisesti omistama yhtiö, joka ostaa molemmilta toimittajilta kaiken tavaran sillä samalla hintaa molemmilta ja se ostaa kaiken tavaran mitä ne kykenee tuottamaan ....

Eli oikeasti te olette kartellissa eläviä yhteistökumppaneita ????
Tämä ns. kartelli on vaan murtumassa, kun kauppa tuo ulkoa samaa tavaraa kokoajan halvemmalla.
Ja nyt pitäisi sitten miettiä sitä, miten jatketaan tästä eteenpäin, kun entiset tavat ei enää toimi ????

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Nooo lihantuotannossa ehkä, mutta mä tarjosin yhelle naapurille vuokramaasta x00, enkä ssaanu sitä vuokralle, mix??

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Nooo lihantuotannossa ehkä, mutta mä tarjosin yhelle naapurille vuokramaasta x00, enkä ssaanu sitä vuokralle, mix??

sikamies tuli ja vei voiton :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Nooo lihantuotannossa ehkä, mutta mä tarjosin yhelle naapurille vuokramaasta x00, enkä ssaanu sitä vuokralle, mix??

sikamies tuli ja vei voiton :D
Mistäs tiesit, ooxää joku vidun selvänäkijä?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Nooo lihantuotannossa ehkä, mutta mä tarjosin yhelle naapurille vuokramaasta x00, enkä ssaanu sitä vuokralle, mix??

sikamies tuli ja vei voiton :D
Mistäs tiesit, ooxää joku vidun selvänäkijä?

juu olen mietin vain räkättimies vai sikamies ??? eli ei suurta erehtymis mahdollisuutta ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?