Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe apilan viljely  (Luettu 8519 kertaa)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
apilan viljely
onko kellään kokemuksia apilan siemenen lisäkylvösta, siis edellis vuonna perustetulle lohkolle?

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: apilan viljely
Yhdelle suolohkolle tein luomussa ollessa.Kevätkosteaan nurmeen tumen kylvölannottimella neljän kilon alsike lisäys siemenvantaiden kautta.Hyvin onnistui.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: apilan viljely
Ei vielä, mutta keväällä meinataan vetää Amazonella täydennyskylvöjä...
tethering holes to their concave windings

apila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: apilan viljely
onko kellään kokemuksia apilan siemenen lisäkylvösta, siis edellis vuonna perustetulle lohkolle?

Itse olen kylvänyt semmoisella käsin pyöritettävällä piensiemenenkylvökoneella mahdollisimman aikaisessa vaiheessa keväällä. Olen kylvänyt sillä 2-3 KG/ha. Mutta jos suurempia aloja tarvitsee käsitellä. Niin myös kylvykoneella onnistuu, mutta silloin pitää malttaa odottaa pellon kuivumista.
Tai sitten jos hommaisi semmoisen sähkökäyttöisen piensiemenen kylvökoneen, niin sen voisi laittaa vaikka mönkijään jos semmoinen on. :) Sillä ei varmaan tulisi raiteita kosteaankaan peltoon.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: apilan viljely
onko kellään kokemuksia apilan siemenen lisäkylvösta, siis edellis vuonna perustetulle lohkolle?

Itse olen kylvänyt semmoisella käsin pyöritettävällä piensiemenenkylvökoneella mahdollisimman aikaisessa vaiheessa keväällä. Olen kylvänyt sillä 2-3 KG/ha. Mutta jos suurempia aloja tarvitsee käsitellä. Niin myös kylvykoneella onnistuu, mutta silloin pitää malttaa odottaa pellon kuivumista.
Tai sitten jos hommaisi semmoisen sähkökäyttöisen piensiemenen kylvökoneen, niin sen voisi laittaa vaikka mönkijään jos semmoinen on. :) Sillä ei varmaan tulisi raiteita kosteaankaan peltoon.

toi mönkkäri juttu mullaki on mielessä.. mutta onko siitä mitään hyötyä?

RockBull

  • Vieras
Vs: apilan viljely
Urpaani lekentat kertoo hienoista tuloksista lietevaunuun siemenet kipaten ja eikun pruuttaamaan...
Tosin tempomaatti se oli ollut ja siinähän on se sekoituskierto.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: apilan viljely
onko kellään kokemuksia apilan siemenen lisäkylvösta, siis edellis vuonna perustetulle lohkolle?

Itse olen kylvänyt semmoisella käsin pyöritettävällä piensiemenenkylvökoneella mahdollisimman aikaisessa vaiheessa keväällä. Olen kylvänyt sillä 2-3 KG/ha. Mutta jos suurempia aloja tarvitsee käsitellä. Niin myös kylvykoneella onnistuu, mutta silloin pitää malttaa odottaa pellon kuivumista.
Tai sitten jos hommaisi semmoisen sähkökäyttöisen piensiemenen kylvökoneen, niin sen voisi laittaa vaikka mönkijään jos semmoinen on. :) Sillä ei varmaan tulisi raiteita kosteaankaan peltoon.

toi mönkkäri juttu mullaki on mielessä.. mutta onko siitä mitään hyötyä?
No jos ei oo hyötyä, saapahan ajella tarpeeksensa.
tethering holes to their concave windings

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: apilan viljely
Onnistuuhan se, mutta kannattaa laittaa timotein siementä mukaan, jotta levitystasaisuus ja -tarkkuus riittää. Näin siis pneumaattisilla tai viskalla kylväessä.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: apilan viljely
Urpaani lekentat kertoo hienoista tuloksista lietevaunuun siemenet kipaten ja eikun pruuttaamaan...
Tosin tempomaatti se oli ollut ja siinähän on se sekoituskierto.
Naapurikylässä tuttu tekee juuri näin (onpahan isännälläkin säiliöllä jotain tekemistä, kun urakoitsija ajaa) ja ainakin hän on niin tyytyväinen tulokseen, että taitaa olla jo 5. vai 6. vuosi, kun kipollinen apilaa on heitetty aina säiliöön täytön jälkeen.

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: apilan viljely
Suorakylvönä kylvin apilaa 40 nurmelle. Vantaat melkein ylhäällä ja hyvin iti..