Mitähän negatiivisia puolia tarkoitat? Ehkä kulttuuria? Vai mureneeko suomalaisen itsetunto? Mun kolmen vuoden kokemuksella kaikki sun mainitsemasi osa-alueet sujuvat erinomaisesti maahanmuuttajataustaiselta henkilöltä. Mainittakoon nyt, että onnistuu se myös suomalaiselta, joka on ollut meillä kauemmin.
Tässä on nyt sellainen ero, että mulla on omakohtaista kokemusta useammalta vuodelta ja sulla on otaksumia, Halla-ahon ennakkoluuloja ja asennetta sitä vastaan. Saat väittää ihan mitä lystäät, mutta faktoja ei asenteella liiemmin vielä (onneksi) muuteta.
Maahanmuuttajissa on ihan samoja heikkouksia kuin kantaväestössä, he ovat ihmisiä. Niinkuin sinä ja minä. Sinä et kykene myöntämään positiviisia puolia, koska se sotii omaksumaasi ideologista periaatetta vastaan. Maahanmuuttajassa ratkaisevasti parempaa on se, että he uskovat ja näkevät pärjäävänsä tekemällä työnsä hyvin. He odottavat oikeudenmukaista, ihmisarvoista kohtelua. Sellainen asenteellinen lähtökohta, jossa syntyperä ja ihonväri määrittelee enemmän kuin se mitä teet, tunnet ja ilmaiset, ei ole oikeudenmukaista eikä ihmisarvoista. Sinä et ole parempi siksi, että olet suomalainen. Kukaan meistä ei ole.
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.