Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raisio menee sulki  (Luettu 13896 kertaa)

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Raisio menee sulki
Kenties se olisi brotkotorpparin kunniamerkki...
Whiskey for my men and beer for the horses...

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Raisio menee sulki
Kun katselee noita hintoja mitä Raisio ja Suomen Rehu rehuviljasta maksaa niin en tiedä mihin käyttöön ne sen ostaa, kyllä se on kotieläintenruokintaan liian kallista.

Ei kai se ainakaan oo sen kalliinpaa kuin ihana ulkomaanvilja??? :o
No ulkomailla on homma vielä enemmän persiillään.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Raisio menee sulki

Kun Raisio menee kiinni, on sen jälkeen sikapiika auki..... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Raisio menee sulki
Huono homma, kun tarvisi viljoja myydä ja yyteet päällä. Porukan motivaatio nollissa ja pitäisi vähän neuvotella, että kuinka tehdään. Viljakuski jutteli jo syksyllä, että vastaanotossa työtahti aika kiireetön. Porukkaa ei inspiroi.

Henkilöstöjohtaminen ja ihmisten motivoiminen on taitolaji. Moni luulee, että perseelle potkiminen on ainoa oikea johtamistapa. Tulokset puhuu sitten puolestaan.

Mitenkähän tämän puulaakin loppujen lopuksi käy? Viljaketjun toimintoja pitäisi kehittää, mutta tuntuu siltä, että mennään koko ajan päinvastaiseen suuntaan. Loppukin osaaminen häviää, uuden kehittämisestä puhumattakaan. Ala tarvitsee kipeästi uusia toimijoita. Täytyy toivoa, että DLA tuo jotain uutta tälle sektorille.

Onko käymässä niin, että Suomen viljan tuotannon fokus on kuitenkin rehuvilja ja laadulle ei ole kysyntää tulevaisuudessakaan ???

Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo:09:27 kirjoittanut kylmis

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Raisio menee sulki
Nyt alkaa oikeasti näkyä se kuinka karjatiloja kurkutetaan joka suunnasta, alkaa täppääjiltä rahat loppua :(

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raisio menee sulki
Huono homma, kun tarvisi viljoja myydä ja yyteet päällä. Porukan motivaatio nollissa ja pitäisi vähän neuvotella, että kuinka tehdään. Viljakuski jutteli jo syksyllä, että vastaanotossa työtahti aika kiireetön. Porukkaa ei inspiroi.

Henkilöstöjohtaminen ja ihmisten motivoiminen on taitolaji. Moni luulee, että perseelle potkiminen on ainoa oikea johtamistapa. Tulokset puhuu sitten puolestaan.

Mitenkähän tämän puulaakin loppujen lopuksi käy? Viljaketjun toimintoja pitäisi kehittää, mutta tuntuu siltä, että mennään koko ajan päinvastaiseen suuntaan. Loppukin osaaminen häviää, uuden kehittämisestä puhumattakaan. Ala tarvitsee kipeästi uusia toimijoita. Täytyy toivoa, että DLG tuo jotain uutta tälle sektorille.

Onko käymässä niin, että Suomen viljan tuotannon fokus on kuitenkin rehuvilja ja laadulle ei ole kysyntää tulevaisuudessakaan ???

DLA siis tuli jo.... DLG:tä vielä odotellaan pari vuotta  ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Raisio menee sulki
Korjattu. :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raisio menee sulki
Korjattu. :)

Ei olisi tarvinnut, mä luulen että olit vain pari vuotta edellä aikaasi ja se on hieno piirre nuoressa miehessä  ;D

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Raisio menee sulki
Korjattu. :)

Ei olisi tarvinnut, mä luulen että olit vain pari vuotta edellä aikaasi ja se on hieno piirre nuoressa miehessä  ;D

Nuoret miehet tulee yleensä ennen aikojaan ;D, tosin ei yleensä paria vuotta :o.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raisio menee sulki
Korjattu. :)

Ei olisi tarvinnut, mä luulen että olit vain pari vuotta edellä aikaasi ja se on hieno piirre nuoressa miehessä  ;D

Nuoret miehet tulee yleensä ennen aikojaan ;D, tosin ei yleensä paria vuotta :o.

Ihan hyvin voi tulla vaikka 10 vuotta ennen "papin aamenta"  ;D

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Raisio menee sulki
Korjattu. :)

Ei olisi tarvinnut, mä luulen että olit vain pari vuotta edellä aikaasi ja se on hieno piirre nuoressa miehessä  ;D

Nuoret miehet tulee yleensä ennen aikojaan ;D, tosin ei yleensä paria vuotta :o.

Ihan hyvin voi tulla vaikka 10 vuotta ennen "papin aamenta"  ;D
*****unko sitä tarvitaan ;D?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raisio menee sulki
Korjattu. :)

Ei olisi tarvinnut, mä luulen että olit vain pari vuotta edellä aikaasi ja se on hieno piirre nuoressa miehessä  ;D

Nuoret miehet tulee yleensä ennen aikojaan ;D, tosin ei yleensä paria vuotta :o.

Ihan hyvin voi tulla vaikka 10 vuotta ennen "papin aamenta"  ;D
*****unko sitä tarvitaan ;D?

Aamenen jälkeen kaikki "rajumpi kama" on kiellettyä, ne pitää tehdä ennen  ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Raisio menee sulki
*****unko sitä tarvitaan ;D?
Menköön tämäkin ketju sitten samaa rataa kun muutkin. Jos vaikka joku ei oo tätä nähnyt tässä muodossa

"Oli synkkä ja myrskyinen syys-yö, pariskunta ajoi autolla pientä tietä pitkin keski-suomessa. Yht'äkkiä tielle hyppäsi hirvi. Auton kuljettaja painoi jarrua, kaiken mitä jaloista lähti, mutta kumminkin hirvikolari oli tapahtunut. Säikähtäneenä, mutta ehjin nahoin pariskunta nousi autosta ja meni tarkistamaan vauriot. Auto oli täysin ehjä, mutta hirvi makasi auton edessä elottomana. Pariskunta katsoi hirveä lähemmin ja huomasi sen olevan elossa. Hirvi pomppasi jaloilleen ja sanoi pariskunnalle, "onneksi olkoon! olen toivomushirvi, törmäämisetä saatte kolme toivomusta!"
Vaimo innostui hirven sanoista ja tokaisi "mä oon aina halunnu kattokruunua!". "Tapahtukoon niin"-sanoi hirvi ja autoon tuli komea kattokruunu.
Tästä mies ei todellakaan diggaillut ja suutuspäissään sanoi vaimolle "*****un toi kattokruunu!!!". "Tapahtukoon niin" sanoi hirvi!
Onneksi oli vielä yksi toivomus käyttämättä!!!"
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Raisio menee sulki
*****unko sitä tarvitaan ;D?
Menköön tämäkin ketju sitten samaa rataa kun muutkin. Jos vaikka joku ei oo tätä nähnyt tässä muodossa

"Oli synkkä ja myrskyinen syys-yö, pariskunta ajoi autolla pientä tietä pitkin keski-suomessa. Yht'äkkiä tielle hyppäsi hirvi. Auton kuljettaja painoi jarrua, kaiken mitä jaloista lähti, mutta kumminkin hirvikolari oli tapahtunut. Säikähtäneenä, mutta ehjin nahoin pariskunta nousi autosta ja meni tarkistamaan vauriot. Auto oli täysin ehjä, mutta hirvi makasi auton edessä elottomana. Pariskunta katsoi hirveä lähemmin ja huomasi sen olevan elossa. Hirvi pomppasi jaloilleen ja sanoi pariskunnalle, "onneksi olkoon! olen toivomushirvi, törmäämisetä saatte kolme toivomusta!"
Vaimo innostui hirven sanoista ja tokaisi "mä oon aina halunnu kattokruunua!". "Tapahtukoon niin"-sanoi hirvi ja autoon tuli komea kattokruunu.
Tästä mies ei todellakaan diggaillut ja suutuspäissään sanoi vaimolle "*****un toi kattokruunu!!!". "Tapahtukoon niin" sanoi hirvi!
Onneksi oli vielä yksi toivomus käyttämättä!!!"

 :D :D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Raisio menee sulki
*****unko sitä tarvitaan ;D?
Menköön tämäkin ketju sitten samaa rataa kun muutkin. Jos vaikka joku ei oo tätä nähnyt tässä muodossa

"Oli synkkä ja myrskyinen syys-yö, pariskunta ajoi autolla pientä tietä pitkin keski-suomessa. Yht'äkkiä tielle hyppäsi hirvi. Auton kuljettaja painoi jarrua, kaiken mitä jaloista lähti, mutta kumminkin hirvikolari oli tapahtunut. Säikähtäneenä, mutta ehjin nahoin pariskunta nousi autosta ja meni tarkistamaan vauriot. Auto oli täysin ehjä, mutta hirvi makasi auton edessä elottomana. Pariskunta katsoi hirveä lähemmin ja huomasi sen olevan elossa. Hirvi pomppasi jaloilleen ja sanoi pariskunnalle, "onneksi olkoon! olen toivomushirvi, törmäämisetä saatte kolme toivomusta!"
Vaimo innostui hirven sanoista ja tokaisi "mä oon aina halunnu kattokruunua!". "Tapahtukoon niin"-sanoi hirvi ja autoon tuli komea kattokruunu.
Tästä mies ei todellakaan diggaillut ja suutuspäissään sanoi vaimolle "*****un toi kattokruunu!!!". "Tapahtukoon niin" sanoi hirvi!
Onneksi oli vielä yksi toivomus käyttämättä!!!"
No, kerro miten lopulta kävi????
Nothing is Something Worth Doing