Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lannotteen hinta romahtamassa...  (Luettu 6685 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Lannotteen hinta romahtamassa...
Ekat vinkit laskusta tullu, ei kuulemma kauppa käy... :P

Arvatkaapa käykö en´s vuonna ennakkokauppa jos nyt tulee kynsille ? :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Ei käy?
No jo on kumma. ::)
Vaikka kaikista tuuteista huudetaan finskafermeriä pelastamaan maailma nälänhädältä.  ???

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
On ennakkomerkit ollu jo ilimassa. Oisin 3 viikkoo sitten tilannu, mutta ei myyty. Tuli selkeä vihje. Mutta omat päätökseni kuulema teen... 8)
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Mä en ainakaan osta mitään lähiakoina. Meinasin lopettaa ostamisen vallan  8) Enintään puolelle pinta-alasta mitään lannoitetta  8) Ei muita kasveja kannata lannoittaa kuin vehnää, muut saa mennä "näennäisenä" niin maailma pelastuu  :o

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Jaaha, tuleeko taas kauhea meteli heinäkuussa ostaneiden taholta. Ja tuleeko hyvityksiä ???

Ei silti, hinnat on ihan yliampuvia. Laskin, että nykyisellä vehnän ja apulannan hintatasolla. Mulla menisi 55% viljan hinnasta pelkkään apulantaan. Silti tämän päivän Maaseudussa väitettiin, että syysvehnän siemenkauppa käy vilkkaana. Jälleen kerran huomaan, että en ole ainoa laskutaidoton :D

optima

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
yaran hinta nousee kerrottiin agrista sekä keskosta tänää. Tiedä sitte mitä ja ketä tässä on uskomista??

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
No kysyntä ja tarjonta määrää hinnan. Jos kysyntä pieni, niin hinta laskee, on tässä aikaa odotella ensi vappuun, ei mitään kiirettä.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
>yaran hinta nousee kerrottiin agrista sekä keskosta tänää. Tiedä sitte mitä ja ketä tässä on uskomista??

Ihan vapaasti saa nousta.Ei kuulu omalle ostoslistalle.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Mulla menisi 55% viljan hinnasta pelkkään apulantaan. Silti tämän päivän Maaseudussa väitettiin, että syysvehnän siemenkauppa käy vilkkaana. Jälleen kerran huomaan, että en ole ainoa laskutaidoton :D

Millä oletuksilla tuon 55% oikein sait? Itse laskin samaa %-osuutta kesällä ostamillani lannoitteiden hinnoilla, käyttämilläni lannoitemäärillä, saamillani sadoilla ja tällä hetkellä Raision sivuilla olevilla hinnoilla. Lopputulos oli huomattavasti mukavampi... Joten tässähän tuntee itsensä kohta oikein osaavaksi viljelijäksi...  ::) tai sitten saa pian todeta olevansa todella laskutaidoton  :D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
 Lannoitin osan toista satoa heinää ja apulannan nykyhinnoilla en saa myydessä valmiista paaleista edes lannoituskuluja. Satoa tuli lähinnä kuivuuden takia peräti 3 paalia/ha! Hikevämmiltä lohkoilta tuli sentään keskimäärin 5 paalia/ha ilman lannoitusta. Hyvää hommaa taas...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Ekat vinkit laskusta tullu, ei kuulemma kauppa käy... :P

Arvatkaapa käykö en´s vuonna ennakkokauppa jos nyt tulee kynsille ? :o
Joo näin on.   Lannoitekauppa on nyt lähes pysähtynyt.    Siitä ei ole tietoa, varrotaanko tukia tilille,
vai onko isännät huomannut hinnoittelussa jotain KUPLAA...   ;D ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Oh hoijaa....(haukoitus).

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Lannoitin osan toista satoa heinää ja apulannan nykyhinnoilla en saa myydessä valmiista paaleista edes lannoituskuluja. Satoa tuli lähinnä kuivuuden takia peräti 3 paalia/ha! Hikevämmiltä lohkoilta tuli sentään keskimäärin 5 paalia/ha ilman lannoitusta. Hyvää hommaa taas...

Itse taas jätin toisen sadon kokonaan lannottamatta ja osasta lähti normaali 10 paalia hehtaarilta. Osalta 7-8. Ei voi olla, kun tyytyväinen ja apulannat odottaa varastossa  :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Jaaha, tuleeko taas kauhea meteli heinäkuussa ostaneiden taholta. Ja tuleeko hyvityksiä ???

Ei silti, hinnat on ihan yliampuvia. Laskin, että nykyisellä vehnän ja apulannan hintatasolla. Mulla menisi 55% viljan hinnasta pelkkään apulantaan. Silti tämän päivän Maaseudussa väitettiin, että syysvehnän siemenkauppa käy vilkkaana. Jälleen kerran huomaan, että en ole ainoa laskutaidoton :D

Laske uudelleen... joku laskelma... mulla meni 19% sadon arvosta apulantaan... näillä hinnoilla  ::)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lannotteen hinta romahtamassa...
Mulla menisi 55% viljan hinnasta pelkkään apulantaan. Silti tämän päivän Maaseudussa väitettiin, että syysvehnän siemenkauppa käy vilkkaana. Jälleen kerran huomaan, että en ole ainoa laskutaidoton :D

Millä oletuksilla tuon 55% oikein sait? Itse laskin samaa %-osuutta kesällä ostamillani lannoitteiden hinnoilla, käyttämilläni lannoitemäärillä, saamillani sadoilla ja tällä hetkellä Raision sivuilla olevilla hinnoilla. Lopputulos oli huomattavasti mukavampi... Joten tässähän tuntee itsensä kohta oikein osaavaksi viljelijäksi...  ::) tai sitten saa pian todeta olevansa todella laskutaidoton  :D
Y6, 200kg/ha, 470e/t, 94e/ha
Suomensalpietari, 440kg/ha, 349e/t, 153e/ha
Vehnästä 175e/t, satotaso 4t/ha, 700e/ha

(94+153)/700=0,35 ->35%

Joo, kyllä ne on ollu meikäläisen ensimmäiset laskelmat perseellään. Tässä lähempänä totuutta oleva kustannusarvio. Puolustuksekseni voin vain sanoa, että mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa matikka 7 ja uskonto 10. :)