Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Toimintastrategian ja vision puute estää suomen maatilojen kehittymistä  (Luettu 5090 kertaa)

rookie

• Vieras
Mää olen lehmänviljelijän kanssa koko lailla samaa mieltä asioista. Noin koen minäkin asioiden olevan.
Uskon, että suurimmalla osalla tiloista on strategia. Isännät eivät vaan käytä toimintatavoistaan tuota nimitystä :) Maataloudessa strategiat ja visiot liittyvät useinmiten kasvuhakuisuuteen ja laajentamiseen. Sitten ollaankin kohdattu jo ensimmäinen kompastuskivi. On vaikeaa saada tuotantoresursseja haltuun järkevällä hinnalla. Jos ylität muut, olet idiootti, joka maksoi pelloista liikaa. Jos et siihen syyllisty, olet pankolla makailija, etkä yritä tarpeeksi. Jos aiot laajentaa tuotantoa omalla tontilla, pitää tehdä investointejä, jotka maksavat enemmän kuin järkesi antaa myöten. Ei ole kiva asia, että on miljoona euroa velkaa. Aika nopeasti visioissa tulee seinä vastaan. Kun tilanne helposti ajautuu tällaiseksi, niin mun mielestäni sekin on strategia, että mennään nyt minun aikani näin. Usein puhutaan tilan jatkuvuudesta ja elinkelpoisuudesta jne. Nämä on vähän sellaisia asioita, että kuinka sen nyt kukin kokee. Onko juuri minun velvollisuuteni viedä jotakin missiota eteenpäin. Eikö se riitä, että elää oman elämänsä ja mahdolliset seuraajat saavat sitten tehdä taas omat päätöksensä kuinka mennään eteenpäin :)

Kylmis 100%:sti 80%:n mies. ;D

Kylmis asian ytimessä. Ja vois muistaa että kaikki ei tähän maailmaan ponnista ihan samoilta kalkkiviivoilta...niin se vaan on

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Täysin 80% sakissa. Kun on alkujaan tyhmä, köyhä ja kipeä, niin eipä tässä tosiyrittäjien joukkoon ole asiaa.

PS. Kylmis on kuningas!
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Jätkä

• Vieras
Visiot ja strategiat? Niistä minä en mitään ymmärrä kun ne ovat herrojen haaveita ja juonia, joten täytyy pärjätä omilla unelmilla ja suunnitelmilla loppuun asti.