Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vasikkajuotto automaatti  (Luettu 16817 kertaa)

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: Vasikkajuotto automaatti
Olis myytävänä noin vuoden käytössä ollu försterin automaatti. Se on combikone, ja toimii takuuvarmasti. Hinnasta neuvotellaan. Ottakaa kiinnostuneet yhteyttä, osote on kytosuo@hotmail.com

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Vasikkajuotto automaatti
mulla olis westfalia jauhekone jouten ja siihen pari kymmentä pantaa.. tuli tarpeettomaksi ku siirryttiin hapanjuottoon. vanha 600 l tilatankki toiminu hyvin ja oli halpa. ;D

Tequila

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Vasikkajuotto automaatti
onko lopen tai mlahden koneet omalla ohjauksella?

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Vasikkajuotto automaatti


Tuossa tapauksessa kyllä tuli livettyä, kun ne viheriät tarrat olis tullu niiiiiin paaljon kalliimmaksi, joten otin ihan kirkkaan rosteriversion. Käytännössä siis sama kone.
[/quote]

HÄPEE. aatteesta kannattaa aina maksaa

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Vasikkajuotto automaatti
onko lopen tai mlahden koneet omalla ohjauksella?

minun kone ainakin on..

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vasikkajuotto automaatti
HÄPEE. aatteesta kannattaa aina maksaa

Joskus kannattaa joskus ei... ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Vasikkajuotto automaatti
No niin, mlahti ja lope, laittakaas viestiä, missä mennään hintanoteerauksissa? Alkaa tuossa tarve aika pikaisesti.cosmic.cowboyÄTTÄluukku.com Sama osoite vastaanottaa myös tarjouksia katsastetuista, halvimman hintaluokan dieselpakettiautoista.

Mullifarmari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Vasikkajuotto automaatti
mulla olis westfalia jauhekone jouten ja siihen pari kymmentä pantaa.. tuli tarpeettomaksi ku siirryttiin hapanjuottoon. vanha 600 l tilatankki toiminu hyvin ja oli halpa. ;D

Joopasen joo,
Mä tein justiin toisinpäin, eli vapaajuotosta juottokoneeseen (VasikkaMaster). Meni maitohuuhteiden saatavuus / laatu sille tasolle ettei niillä juotto ole aina järkevää ja a-rehu saa näemmä hukattua kaiken rehumaidon Varkauden ympäristöön... Tod.näk. joutuu jatkossa käyttään enimmäkseen säkkitavaraa juotossa, niin jonkunlainen juottoarajoittava järjestelmä pitäisi olla olemassa.
Lisäksi juontimäärän seuranta on sellainen asia, jota on kaivannut vapaahapanjuotossa

-Mf-

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Vasikkajuotto automaatti
oon hapan juottanu 3-4 vuotta jo säkkitavaralla ku ei huuhteita enää saa.kaikkia eri valmistajien tuotteita siinä on kokeiltu ja starttiin on päädytty.. nyt vaan hinta on menny mahdottomaksi..

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vasikkajuotto automaatti
Mä tein justiin toisinpäin, eli vapaajuotosta juottokoneeseen (VasikkaMaster).

Onko sulla kauan ollut masteri? Kovasti FinnLacto yritti meillekin kaupata sitä, kun oltiin siirtymässä vapaasta rajoitettuun juottoon. Otettiin sitten kumminkin försteri, kun masterilla ei olisi kumminkaan päässyt siitä piian pesemisestä eroon. Meidän mittakaavassa helpotti huomattavasti juottotyötä, kun vain muistaa lisätä jauhetta säiliöön.

Kävin muuten viime viikolla FinnLactolla, jonnekin oli menossa muistaakseni 20 paikkainen master. :)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Mullifarmari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Vasikkajuotto automaatti

Onko sulla kauan ollut masteri?

Itseasiassa Masteri tulee vasta tammikuun lopussa. :)  6 paikkainen ja 60 pantaa.
Masteriin päädyin koska sen kanssa mahdollisuus käyttää edelleen huuhteita/rehumaitoa entiseen tapaan ja toisaalta se mahdollistaa kuitenkin juontimäärän seurannat / rajoitukset normi juottokoneiden tapaan. Juomasäiliönä on mulla 600l vanha maitotankki, enkä sen pesua ole pitänyt niin isona asiana että siitä luopuisin.  Lisäksi masterin yksinkertaisuus on sen etu, jos letkupumppu hajoaa, niin vasikoille voi pumpun ohittamalla tarjota juomaa vapaajuotolla, kun juoma on jo tankissa valmiina.

Startti on mullakin ollu käytössä 7 vuotta noiden huuhteiden kans, kokeiltu on kans muutamia säkillisiä lähes joka valmistajan tuotteita, mutta Startti on ollut paras. Eka viikko maito-instantilla ja siitä eteenpäin noin viikon siirtymäajalla poweriin. Näyttäisi pelaavan, vaikka onkin eka satsi ilman huuhteita.

Btw, se 20 paikkanen masteri on vissiin menossa Nivalaan.

-Mf-
 

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Vasikkajuotto automaatti

Onko sulla kauan ollut masteri?

Itseasiassa Masteri tulee vasta tammikuun lopussa. :)  6 paikkainen ja 60 pantaa.
Masteriin päädyin koska sen kanssa mahdollisuus käyttää edelleen huuhteita/rehumaitoa entiseen tapaan ja toisaalta se mahdollistaa kuitenkin juontimäärän seurannat / rajoitukset normi juottokoneiden tapaan. Juomasäiliönä on mulla 600l vanha maitotankki, enkä sen pesua ole pitänyt niin isona asiana että siitä luopuisin.  Lisäksi masterin yksinkertaisuus on sen etu, jos letkupumppu hajoaa, niin vasikoille voi pumpun ohittamalla tarjota juomaa vapaajuotolla, kun juoma on jo tankissa valmiina.

Startti on mullakin ollu käytössä 7 vuotta noiden huuhteiden kans, kokeiltu on kans muutamia säkillisiä lähes joka valmistajan tuotteita, mutta Startti on ollut paras. Eka viikko maito-instantilla ja siitä eteenpäin noin viikon siirtymäajalla poweriin. Näyttäisi pelaavan, vaikka onkin eka satsi ilman huuhteita.

Btw, se 20 paikkanen masteri on vissiin menossa Nivalaan.

-Mf-
 

mulla ei oo mitään huuhteita ja 50 vasikkaa juotossa. laitan heti powerin.. oon tossa miettiny että pääsiskö parempiin tuloksiin juottamalla 5 viikkoa maito-instantilla vai sit kuus viikkoa powerilla..

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vasikkajuotto automaatti
mulla ei oo mitään huuhteita ja 50 vasikkaa juotossa. laitan heti powerin.. oon tossa miettiny että pääsiskö parempiin tuloksiin juottamalla 5 viikkoa maito-instantilla vai sit kuus viikkoa powerilla..

Se onkin helpompaa sonnitiloilla, kun ryhmässä on kaikki aina suurinpiirtein samanikäisiä. Lypsykarjatilalla on hankalampaa, kun on jatkuvasti eri ikäisiä juotolla, siksi meilläkin on käytössä maitoinstant koko juottokauden.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Opelixi

  • Vieras
Vs: Vasikkajuotto automaatti
mulla ei oo mitään huuhteita ja 50 vasikkaa juotossa. laitan heti powerin.. oon tossa miettiny että pääsiskö parempiin tuloksiin juottamalla 5 viikkoa maito-instantilla vai sit kuus viikkoa powerilla..

Se onkin helpompaa sonnitiloilla, kun ryhmässä on kaikki aina suurinpiirtein samanikäisiä. Lypsykarjatilalla on hankalampaa, kun on jatkuvasti eri ikäisiä juotolla, siksi meilläkin on käytössä maitoinstant koko juottokauden.

Niin ternimaidosta vieroitukseen asti? Entä Startti Auto? Muistaakseni pussin kyljestä lueskelin joku aika sitten että sopii myös alusta alkaen?  ::)

Onko noissa automaateissa vain joku säiliö mihin juomajauhepussi tyhjätään ja sieltä automaatti nappaa sen verran kuin tarvitsee? Anteeksi tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenki..  :-\

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vasikkajuotto automaatti
Niin ternimaidosta vieroitukseen asti? Entä Startti Auto? Muistaakseni pussin kyljestä lueskelin joku aika sitten että sopii myös alusta alkaen?  ::)

Näin ainakin vielä. Nykyisen jauhelavan sain vielä vanhalla hinnalla, seuraava onkin jo kalliimpi.

Onko noissa automaateissa vain joku säiliö mihin juomajauhepussi tyhjätään ja sieltä automaatti nappaa sen verran kuin tarvitsee? Anteeksi tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenki..  :-\

Säkki vain säiliöön ja kone tekee itse juoman. Veden ja jauheen määrä on hyvä aina välillä kalibroida, ettei tuu laihaa tai liian jytkyä juomaa.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.