Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuottajat uhkaavat myydä lihanaudat Venäjälle  (Luettu 3087 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22234
Otsikoi aamun Hesari.

Sinne vaan myyvät.
Miten käy EU-tukien?
Moneltako vuodelta perätään takaisin?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Otsikoi aamun Hesari.

Sinne vaan myyvät.
Miten käy EU-tukien?
Moneltako vuodelta perätään takaisin?

  Jokuhan täällä kehuu myymänsä viljatkin ulkomaille..

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
En liikaa luottaisi hesariin :D      Tukimenetyksistä en tiedä, minusta sillä ei ole merkitystä mihin myy, vaan tuet tulee joka tapauksessa tilalla olevista naudoista.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  mitenkä niitten sianmyyntien kävi?

minä-itte

  • Vieras
HS: 1 000 lihanaudan kalajokinen  kasvattaja syyttää kannattavuuskriisistä polttoaineen ja rehuviljan hinnannousua!

Sillälailla! Laskelmat tehty siltä pohjalta, että viljan hinta-ALE Suomessa jatkuu loputtomiin. Miksi herra ei kasvata itse rehuviljaansa? Ei muuta kuin puolet pelloista rehuviljalle!

Olikohan se tämä samainen herra, joka on raivannut satoja hehtaareja peltoa ja saanut ne tukien piiriin vastoin alkuperäistä EU-liittymissopimusta?

Viimeksi muokattu: 18.08.11 - klo:08:12 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Otsikoi aamun Hesari.

Sinne vaan myyvät.
Miten käy EU-tukien?
Moneltako vuodelta perätään takaisin?

Juu, MTK-herroilla ei nyt ollut pikkujoulua niinkuin oli etelän tuottajien Huittisten kriisikokouksen aikana.

nilihaara

  • Vieras
  Viroon lähtee 150 tonnia ruista kun lähimylly maksaa 20 % huonompaa hintaa 190 sakoisesta rukiista. Eikä harmita yhtään, tää isänmaallinen teko.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
HS: 1 000 lihanaudan kalajokinen  kasvattaja syyttää kannattavuuskriisistä polttoaineen ja rehuviljan hinnannousua!

Sillälailla! Laskelmat tehty siltä pohjalta, että viljan hinta-ALE Suomessa jatkuu loputtomiin. Miksi herra ei kasvata itse rehuviljaansa? Ei muuta kuin puolet pelloista rehuviljalle!

Olikohan se tämä samainen herra, joka on raivannut satoja hehtaareja peltoa ja saanut ne tukien piiriin vastoin alkuperäistä EU-liittymissopimusta?
Oma rehuvilja on ihan yhtä kallista, ei sitä ilmaiseksi pysty tuottamaan. Eikä vilja ole liian kallista, vaan lihanhinta liian alhainen. Minä-itte on nimimerkkinsä veroinen määmäämääitte ja viis muista ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

minä-itte

  • Vieras
  Viroon lähtee 150 tonnia ruista kun lähimylly maksaa 20 % huonompaa hintaa 190 sakoisesta rukiista. Eikä harmita yhtään, tää isänmaallinen teko.

Tästä se lähtee, ämteekoolainen viljanviljelijöitten kusetus on tullut tiensä päähän.

minä-itte

  • Vieras
HS: 1 000 lihanaudan kalajokinen  kasvattaja syyttää kannattavuuskriisistä polttoaineen ja rehuviljan hinnannousua!

Sillälailla! Laskelmat tehty siltä pohjalta, että viljan hinta-ALE Suomessa jatkuu loputtomiin. Miksi herra ei kasvata itse rehuviljaansa? Ei muuta kuin puolet pelloista rehuviljalle!

Olikohan se tämä samainen herra, joka on raivannut satoja hehtaareja peltoa ja saanut ne tukien piiriin vastoin alkuperäistä EU-liittymissopimusta?
Oma rehuvilja on ihan yhtä kallista, ei sitä ilmaiseksi pysty tuottamaan. Eikä vilja ole liian kallista, vaan lihanhinta liian alhainen. Minä-itte on nimimerkkinsä veroinen määmäämääitte ja viis muista ;)

hölö hölö, miksi suomalaisen viljantuottajan pitäisi myydä viljansa 20% alle keskieurooppalaisen hintatason?

Viljanviljelijä ei päätä lihan tuottajahintaa.

Viimeksi muokattu: 18.08.11 - klo:08:25 kirjoittanut minä-itte

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Tuottajat uhkaavat myydä lihanaudat Venäjälle
hölö hölö, miksi suomalaisen viljantuottajan pitäisi myydä viljansa 20% alle keskieurooppalaisen hintatason?
Ei kukaan sano, että pitää. Ongelma kuitenkin on, vaikka tyhmyri väittää mitä.

Kokonaan eri juttu on se, miks sonnia pitää viljalla lihottaa....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tuottajat uhkaavat myydä lihanaudat Venäjälle
Liha-auto voisi paluukuormassa tuoda slaavilaista kaksijalkaista liharotua tullessaan  :D

Aulis Anttila

  • Vieras
Paluukuorma...
Liha-auto voisi paluukuormassa tuoda slaavilaista kaksijalkaista liharotua tullessaan  :D

Joo... niitä D-kuppisia   ;D ;D ;D

nilihaara

  • Vieras
Vs: Tuottajat uhkaavat myydä lihanaudat Venäjälle
Liha-auto voisi paluukuormassa tuoda slaavilaista kaksijalkaista liharotua tullessaan  :D
 Puhtaampana tulisivat viljarekassa. ;D ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: Tuottajat uhkaavat myydä lihanaudat Venäjälle
Otsikoi aamun Hesari.

Sinne vaan myyvät.
Miten käy EU-tukien?
Moneltako vuodelta perätään takaisin?

Ei mitään, tuodaan Brasiliasta ja Venäjältä halpaa lihaa Suomeen ja myydään viljamme Viroon ym.

Viimeksi muokattu: 18.08.11 - klo:08:40 kirjoittanut minä-itte